Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Historie van hersteld schadevoertuig opvragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Historie van hersteld schadevoertuig opvragen

Als een voertuig in België schade heeft gehad die de geometrie (mogelijk) heeft aangetast krijgt dat voertuig een KNO registratie (keuren na ongeval / rood keuringsbewijs). Indien dat voertuig is hersteld, wordt het KNO signaal weer verwijderd.

Kan je nu als opvolgend eigenaar, bijvoorbeeld een jaar later, in België achter het schadeverleden komen doordat het KNO signaal nog érgens op een Website staat? Of door dat bijvoorbeeld op te vragen bij de DIV of de GOCA?

Wat ik hiervan tot dusverre begrijp is dat dit in België niet mogelijk zou zijn omdat dit privé informatie van de eigenaar van het schadevoertuig is. Ook schade-experts en/of GOCA zouden die informatie niet aan derden mogen afgeven. Wie kan mij -liefst formeel- bevestigen dat dit zo is OF mij vertellen dat en hoe de schadehistorie voor derden wél inzichtelijk is in België?

als er een keuring na ongeval is, staat dit altijd op het keuringsbewijs

Comment

Ja inderdaad maar als er een keuring voor verkoop dan zou gebeuren een paar maand later staat dit er niet meer op dacht ik...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm
        als er een keuring na ongeval is, staat dit altijd op het keuringsbewijs
        Toch niet, in België is dit niet te traceren.

Enkel via carpass, maar buiten de km stand is er geen detail

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

vroeger was dit nogthans het geval.

Comment

Working...
          X