Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RX-7 als 1300 inschrijven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • RX-7 als 1300 inschrijven?

    Hey,

    in deze advertentie zegt de verkoper het volgende: "Deze wagen is ingeschreven als 1300cc dus hierop betaal je slechts 101 Euro BIV en 220 euro jaarlijkse verkeersbelasting ."
    Mazda RX 7 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.


    Is dat mogelijk? Kan dat ook voor een RX-8?

  • #2
    kan niet, zal een foutje zijn in dit voordeel, wankelmotor is cc x 2

    alhoewel je dat niet direkt terugvind ergens officieel

    Comment


    • #3
      Een RX-8 is in België een 2600 cc. Typisch Belgisch.

      Comment


      • #4
        Verbrand nogal wat olie aan de achterbumper te zien.
        Z4 M40i

        Comment


        • #5
          Die wankels staan bekend voor het olie zuipen. Toch wel pittige prijs voor een RX7. Wel een prachtige wagen.

          Comment


          • #6
            vlg mij hangt die pittige prijs vast aan de fout bij div

            of mss liegt de eigenaar ook niet helemaal, op inschrijving staat mss ook effektief 1300, tot inschrijver zijn rekening krijgt met de correctiefactor

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Hey,

              in deze advertentie zegt de verkoper het volgende: "Deze wagen is ingeschreven als 1300cc dus hierop betaal je slechts 101 Euro BIV en 220 euro jaarlijkse verkeersbelasting ."
              https://www.2dehands.be/autos/mazda/...327719136.html

              Is dat mogelijk? Kan dat ook voor een RX-8?
              Vraag zijn betalingsbewijs... of formulier...
              of doe een simulatie op de website met het serienummer.

              Comment


              • #8
                Ik droom altijd stiekem van een RX-8, want toch redelijk praktisch en zeer goede wegligging.
                Maar ja, die taksen en het brandstofverbruik maken het ook niet geschikt als daily.
                Toch maar uit mijn gedachten zetten...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ik droom altijd stiekem van een RX-8, want toch redelijk praktisch en zeer goede wegligging.
                  Maar ja, die taksen en het brandstofverbruik maken het ook niet geschikt als daily.
                  Toch maar uit mijn gedachten zetten...
                  Was het 1300cc had je hem dan wel gekocht?

                  Comment


                  • #10
                    Taksen en brandstof gaat nog. Het zijn vooral de onderhoudskosten die het mij moeilijk maakten. De RX-8 is een on-Mazda zeer onbetrouwbare wagen.
                    Ik heb er wel 7 jaar van genoten als daily.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb de RX-8 ook altijd een mooie wagen gevonden.
                      Zelfs enkele keren naar eentje gaan kijken om te kopen, maar uiteindelijk nooit gedaan.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Taksen en brandstof gaat nog. Het zijn vooral de onderhoudskosten die het mij moeilijk maakten. De RX-8 is een on-Mazda zeer onbetrouwbare wagen.
                        Ik heb er wel 7 jaar van genoten als daily.
                        Vond het ook altijd een interessante wagen, maar eens verdiept in de onderhoudskosten was dat wat minder.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Taksen en brandstof gaat nog. Het zijn vooral de onderhoudskosten die het mij moeilijk maakten. De RX-8 is een on-Mazda zeer onbetrouwbare wagen.
                          Ik heb er wel 7 jaar van genoten als daily.
                          Wat ik lees is dat hij eigenlijk niet onbetrouwbaar is zo lang je maar geen korte ritten doet. Dus altijd minstens 10-15km rijden zodat hij volledig warm is.
                          2600 is ook nog wel te doen in belasting om eens een follieke te hebben. Maar vooral brandstofverbruik schrikt me wat af. En vooral ook: een goede vinden.

                          231pk versie vind je niet veel meer, 192pk wel, maar mijn vader heeft bvb een Celica 192pk en dat is een 1.8 die super betrouwbaar is en vrij zuinig.
                          Ja, een RX-8 zal wel pakken beter rijden, maar ga je dat merken in dagelijks verkeer?

                          Comment


                          • #14
                            Dat is te zien hoe en waar je dagelijks rijdt.
                            Als je dagelijks autosnelweg doet, en je pakt graag de op- en afrit tegen een sportieve snelheid bijvoorbeeld, is de RX-8 een plezante wagen. Je kan je goed laten gaan in de bochten. De wegligging is inderdaad super, ik heb de indruk beter dan mijn nieuwe MX-5. Maar ik ben deze nog niet helemaal gewoon, en hij is nog nieuw, ik durf hem nog niet zo goed op de limiet testen, en mijn RX-8 kende ik wel al op de duur. Hij geeft je veel vertrouwen en feedback, veel grip.
                            Ik kon er op Francorchamps de Porsches goed bijhouden in het bochtenwerk hoor. Niet op het rechte stuk natuurlijk, maar in de bochten was de RX fantastisch. Nu, misschien geen GT3's of zo, ik bedoel een gewone 911 of Cayman.

                            Comment


                            • #15
                              Stock hadden die ook een sper al ik me niet vergis.

                              Comment


                              • #16
                                In de RX-8 hadden ze de 2.3t uit de 3 en 6 MPS moeten leggen. Dan had ik nu een RX-8 gehad. Ben daar altijd compleet zot van geweest.

                                Comment


                                • #17
                                  Nico is niet iemand die uit zijn nek lult. Dus zal wel kloppen . Gelukkig rijden er weinig rond, anders stond het morgen op HLN zoals het CNG verhaal. :p
                                  Last edited by ; 30/01/2017, 19:57.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    In de RX-8 hadden ze de 2.3t uit de 3 en 6 MPS moeten leggen. Dan had ik nu een RX-8 gehad. Ben daar altijd compleet zot van geweest.
                                    De R in de RX reeks staat voor Rotary, een motor met rotors, niet met cilinders. De X staat voor Xperiment.
                                    De rotatiemotor is deel van het concept en de ervaring van deze RX reeks. De wankel motors dragen ook bij aan de beleving, de opbouw en de wegligging van de auto's, en maakt hen tot wat ze zijn. Als je die wankels vervangt door een gewone motor heb je een gewone auto. Dat is iets wat een RX zeker niet is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat weet ik ook wel, maar als je de wankelmotor vervangt door een fatsoenlijke motor gaat de wagen daar alleen maar beter van worden. Er is een reden waarom de ontwikkeling van de nieuwe wankelmotor in de ijskast is gezet. Voor mijn part hadden ze hem terug MX-6 genoemd.

                                      Ik begrijp ergens niet waarom men verknocht blijft aan een motor met meer nadelen dan voordelen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Beter is wel een ruim begrip natuurlijk.
                                        Op sommige vlakken zeker wel, op andere vlakken zeker niet.
                                        De ontwikkeling is helemaal niet in de ijskast gezet.
                                        Men blijft er aan verknocht omdat het zeker iets te bieden heeft.

                                        Heb jij al met een RX gereden ? En ik bedoel niet even een kort ritje naast de chauffeur gezeten.
                                        Er zijn genoeg liefhebbers die genieten van hun RX. Als je een betere auto wil, zoek jij dan maar een betere hee ;-)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X