Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RX-7 als 1300 inschrijven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ik pik even in, zouden de mensen die vanaf het onstaan van de rx-7 ergens in 1981 (?) de wagen net gekocht hebben net owv de wankelmotor...of mss net desondanks die motor

    wil het niet pejoratief bedoelen maar dat werd vooral verkocht door zijn magnifieke lijn en als wat goedkoper alternatief voor een 924 (beide gingen in feite geen kloten vooruit er waren toen al rappere hot hatches ook)

    is een 911 zijn ziel verloren door de waterkoeling, de turbo of wtf binnekort een 4 cylinder...

    is een s-klasse of 7 serie zijn ziel kwijt door een 4 cylinder al dan niet op diesel, ik denk het niet

    Comment


    • #22
      porsche maakt al langer 4 cilinders

      wie daarover begint te neuten kent de geschiedenis van het merk niet
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        Als ze in de koets van een RX-8 een viercylinder turbo willen steken, gaat dat dan om te beginnen wel passen qua afmetingen, en gaat dat het gewicht op de neus niet te veel verhogen?
        Heel die wagen is waarschijnlijk toch ontworpen specifiek voor een compacte lichte wankelmotor .
        Hopelijk krijgt mazda het ooit echt betrouwbaar. Alhoewel ik ook al lees dat hun nieuwe RX-vision vermoedelijk nooit het productiestadium zal halen.
        Audi was een paar jaar gelezen bezig met een A1 e-tron, die een wankelmotor als range extender had. Project is echter afgevoerd want de ontwikkelkosten zouden nooit terugverdiend kunnen worden.

        Comment


        • #24
          Is wankel zo onbetrouwbaar was zouden ze er zeker geen vliegtuigen mee aandrijven.
          Een wankel is net zeer betrouwbaar en zeer licht kijk naar de vele zeges in de 24u races incl le mans maar vooral in daytona...
          Mits het juiste onderhoud en juist gebruik is een wankel een topmotor door zijn goede gasrespons en zijn lage gewicht.
          Los daarvan heeft een wankel wel regelmatig een revisie nodig, hoewel op rx7forum.com er iemand rondrijdt die al 210k MILES heeft gereden met de originele motor zonder hem ooit open te hebben gehad.
          De rx8 is een ander verhaal de 13b-GENESIS is een stuk onbetrouwbaarder als de 13b-REW uit de Rx7 fd. Door het gebruik van minder goede metaalsoorten slijten deze een stuk sneller en dienen deze om de 60-100k km gereviseerd te worden ( kostenplaatje 3000€ )

          Comment


          • #25
            Ik heb vandaag met de DIV gebeld en zij zeggen dat de belastingen berekend worden op de cilinderinhoud die op het inschrijvingsbewijs of europees gelijkvormigheids attest staat. Dus als je een duitse auto koopt waar het weldegelijk 1.3l is dan zou die hier in dit kutland (zeg ik wegens tuning wetten en taxen) ook als 1.3l moeten in geschreven worden.

            Sent from my SM-G935F using Tapatalk


            Comment


            • #26
              Simpel: er zal een 1300 motor ingebouwd zijn van een Mazda 3 ofzo, ik heb vroeger een NSU K70 met audi of ford motor ingebouwd gezien
              als het met attest van controle is, zou er eventueel geen probleem zijn..

              Ik heb vroeger zo'n 2.5 jaar lang een occasie RX7 mk1 gehad en nooit problemen met de mechaniek, ik was het beu de oilie na te kijken een moment omdat er toch schijnbaar niets verbruikt werd, maar enkele maanden later op terugweg van zee, ging het lichtje van olie branden..
              gestopt bij kleine garage in Middelkerke en bijna 2 liter moeten bijvullen met super olie toen, maar geen nadeel gevoeld achteraf...

              Ik had graag de lijn en de motor, turbine sound en toeren, maar garant verbruik van +- 15 liter, als je nu als opa of als racer reed + roest..
              Het dashboard was als die van de cabriolet van Mazda erna
              Last edited by ; 02/03/2017, 15:33.

              Comment

              Working...
              X