Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vraag me inderdaad af hoe dit dan zal zitten qua marktpositionering, want nu zitten ze eigenlijk al redelijk goed
DS= premium (in wording)
Citroen= budget/family
Peugeot= tussen de beide in
Voor de rest, een niet te onderschatten deel van het verlies waar men over spreekt is puur boekhoudkunding, GM schrijft meer kosten af via Opel omv belastingscontstructies, zag je ook bij Saab vroeger.
Vraag me inderdaad af hoe dit dan zal zitten qua marktpositionering, want nu zitten ze eigenlijk al redelijk goed
DS= premium (in wording)
Citroen= budget/family
Peugeot= tussen de beide in
Ze laten het zo uitschijnen, maar uit persoonlijke ondervinding moogt ge Peugeot en DS wisselen. Mss dat die 'in wording' nog realiteit wordt. De DS3 en 4 lijken successen te zijn, de DS5 slaat niet aan. Op verschillende fora's al gelezen dat de prijs daar voor iets tussen zit.
Als ze nu verder gaan met de goede punten van PSA en Opel, dan gaat dat mss wel lukken. Ben gewoon wel benieuwd of het gaat door gaan en wat dat gaat geven voor Opel.
Ik zou Peugeot eerder sportief noemen met zijn GT en GTI versies.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat meldt persbureau Reuters op basis van bronnen. PSA maakt de plannen naar verwachting maandag wereldkundig.
Het verliesmakende Opel, is al sinds 1931 volledig in handen van het Amerikaanse General Motors (GM). Vorige maand werd bekend dat Peugeot in gesprek is met GM over een mogelijke verkoop van diens Europese tak.
Daardoor kan de op een na grootste autofabrikant van Europa - na Volkswagen - ontstaan. De Fransen zouden bereid zijn circa 1,9 miljard euro neer te tellen voor Opel, dat onder de vlag van PSA wel zelfstandig kan blijven opereren.
Vorig jaar verscheen dat PSA in 2017 met 26 nieuwe modellen zou komen, waaronder ook een pick-up.
Ik had al eens foto's gezien van een C5, maar dat leek fel op de oude met een nieuwe snuit. Desondanks dat de oude een goed succes 'was', en het model eigenlijk nog steeds supermordern lijkt, hebben ze het te lang laten aanslepen. Een mooie wagen voor relatief weinig geld, maar de garage waar wij bij zaten klaagde steen en been dat het tijd werd dat Citroën met nieuwe modellen ging komen vermits de verkoop van de C5 nagenoeg stilgevallen was. Ze moesten het vooral nog hebben van de C4 picasso en grand picasso, cactus, DS3 en DS4. Al de rest sloeg enorm tegen, waaronder ook de DS5 die in principe veel te duur is voor hetgeen ge maar krijgt.
Voor PSA is dit het jaar dat ze moeten heropleven en aan de 3008 en 5008 denk ik wel dat ze een hit gaan hebben, tenzij de prijs van die 5008 te hoog gaat liggen.
Maar ze zitten al met Peugeot, Citroën en DS. Dus waar Opel in dat rijtje past, weet ik niet. Maar dat vroegen we ons ook af over Seat, Skoda, Dacia,... En voor hun werkte het allemaal wel goed. Ben zeker benieuwd.
Ik denk dat je eens naar de verkoopcijfers van Peugeot moet kijken. 208, 308, 508 en 5008 verkopen helemaal niet slecht. Die SUV modellen gaan daar gewoon op verder.
Ik denk dat PSA helemaal niet zo slecht bezig is als sommigen hier denken. Ik denk dat sommigen hier ook de Vlaamse markt extrapoleren als zijnde heel Europa ...
Ik heb het gisteren ook gelezen dat het rond zou zijn en de grote baas van PSA heeft ook al laten verstaan dat ze flink moeten gaan saneren bij Opel. Sterkte voor al die mensen die er werken, want voor hun komen nu bange maanden aan.
Ik begrijp dit toch niet.
Snap echt niet waarom PSA Opel er nog bij wil hebben.
En al helemaal niet waarom GM Opel weg doet, ze hebben immers Chevrolet van de Europese markt gehaalt zodat deze niet meer kon concurreren met Opel.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik vraag me af wat dat betekent voor bv. Opel Vivaro en Movano. Dat zijn toch grotendeels Renault producten en pure concurrentie van PSA. En dat terwijl PSA zelf een heel gamma aan bestelwagens heeft. Andersom ook: Ik vind het bizar dat PSA nu de controle heeft over de fabriek die voor Renault de bestelwagens maakt...
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment