Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PSA aast op Opel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • PSA aast op Opel

    PSA Peugeot Citroën onderzoekt de mogelijke overname van Opel. De gesprekken over een overname van de Europese divisie van General Motors (GM), waar ook het Britse Vauxhall bij hoort, zijn al in een vergevorderd stadium. Garanties over een deal kunnen echter nog niet worden gegeven, aldus PSA en GM.
    Een combinatie van de bedrijven zou zo'n 16 procent van de Europese automarkt in handen krijgen. Daarmee zou Renault, de huidige nummer twee van Europa na Volkswagen, opzij worden gezet.

    PSA zou de overname onder meer overwegen om toegang te krijgen tot bepaalde technologie op het gebied van elektrisch rijden, aldus ingewijden. Ook zouden er veel voordelen ontstaan door gezamenlijk onderdelen in te kopen. Voor GM zou de verkoop een redelijk ongeschonden vertrek kunnen betekenen uit Europa, waar de prestaties sinds het Britse brexitreferendum en de val van het pond onder druk staan.
    autoweek.nl

  • #2
    Ik snap het niet echt. Opel wordt frans. Wir lieben autos wordt dan nous aimons les voitures ofwa?

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
      Wir lieben autos wordt dan nous aimons les voitures ofwa?

      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
      wir leben autos, nous vivons les voitures

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo

        wir leben autos, nous vivons les voitures
        Oeps, zat verkeerd in mijn hoofd

        Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Tussen al die andere Duitsers is Opel toch maar een vreemde eend en sluit het beter bij de fransen aan.
          Maar eender wat er gebeurt, het blijft toch min of meer duits. Toen Ford Jaguar over nam, werd het ook niet ineens Amerikaans

          Sowiso zaten er al samenwerkingen aan te komen, want er is al sprake dat de nieuwe C5 op een opelplatform zou komen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
            Tussen al die andere Duitsers is Opel toch maar een vreemde eend en sluit het beter bij de fransen aan.
            Maar eender wat er gebeurt, het blijft toch min of meer duits. Toen Ford Jaguar over nam, werd het ook niet ineens Amerikaans

            Sowiso zaten er al samenwerkingen aan te komen, want er is al sprake dat de nieuwe C5 op een opelplatform zou komen.
            Waarom is opel een vreemde eend tussen de duitsers?

            Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Een hydraulisch geveerde Citroën insignia, laat maar komen

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                Waarom is opel een vreemde eend tussen de duitsers?

                Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                Autoforums zijn zich al aan het voorbereiden: Opel is volgens vele forumbezoekers nu de 'mindere' Duitser en zal verder wegzinken tot 'Franse brol'.

                Comment


                • #9
                  Dat heeft Opel zich zelf aangedaan he, dat ze de "mindere" zijn geworden.

                  Comment


                  • #10
                    Den brol smijten ze bijeen .
                    Net als in het containerpark soort bij soort.
                    Last edited by camaro 68 rs; 15/02/2017, 10:40.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Een hydraulisch geveerde Citroën insignia, laat maar komen
                      Nope, het is door het chassis van opel dat die hydraulische vering weg valt en de citrofieltjes zich bedrogen voelen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                        Waarom is opel een vreemde eend tussen de duitsers?

                        Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                        Het is Opel en Volkswagen die als enigen niet als 'premium' worden beschouwd en VW krijgt een iets betere status omdat het verbonden is met VAG groep. Nu zullen daar voor- en tegenstanders van zijn, maar de verkoopsaantallen tonen wel aan dat Opel wat achter staat op de rest van de Duitsers. Daarom zeg ik niet dat ze slecht zijn hé.
                        Zelf een Astra gehad van 94 destijds en toch een wagen waar ik nu nog regelmatig aan denk. Echter vind ik het gamma nu niet meer dat ik voor een Opel zou kiezen.

                        Comment


                        • #13
                          Amai, ik vertoefde gisteren in Duitsland. Dat nieuws is daar wel ingeslagen als een bom. Zich verkopen aan een "FRANS" bedrijf...dat zint de Duitsers allerminst LOL
                          Als je al jaren verlies draait, moet er uiteindelijk wel iets gebeuren hé? En PSA heeft goeie cijfers voor te leggen de laatste jaren, dus why not, denk ik.

                          Of die mentaliteiten ooit verenigbaar zijn, dat lijkt me zéér moeilijk.

                          Zelf ooit in een Duits automotive bedrijf gewerkt, dus ik weet een beetje hoe daar gedacht wordt. Daar voelen ze zich king of the world ;-)
                          ZELFS bij Opel, trust me.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Nope, het is door het chassis van opel dat die hydraulische vering weg valt en de citrofieltjes zich bedrogen voelen.
                            de beslissing om hydraulische vering te laten vallen is al meerdere jaren geleden gevallen, en staat los van de piste Opel.
                            Benieuwd naar je bron ivm. het opel chassis voor de C5

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                              de beslissing om hydraulische vering te laten vallen is al meerdere jaren geleden gevallen, en staat los van de piste Opel.
                              Benieuwd naar je bron ivm. het opel chassis voor de C5


                              Van echte kuisheid kan je dezer dagen geen enkele autobouwer betichten. Iedereen doet het met iedereen. Twee van de jongste partijen om bij elkaar in bed te kruipen zijn GM en PSA (Peugeot/Citroën).








                              En op google nog een paar 100 links hierover.

                              Comment


                              • #16
                                bericht uit 2012, van 1 journalist die zelf schrojft dat hij speculeert en dat gewoon herhaald is door andere sites. We zijn ondertussen 5 jaar verder en ontwikkelingen zijn anders verlopen. Misschien binnen 5 jaar opnieuw relevant, maar niet nu

                                Comment


                                • #17
                                  triestig als dit weer verhaaltje Bpost- POSTNL wordt, volledig gepolitiseerd en zonder economische logica, maar met beslissingen gebaseerd op patriottische gevoelens en irrationele trots.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    bericht uit 2012, van 1 journalist die zelf schrojft dat hij speculeert en dat gewoon herhaald is door andere sites. We zijn ondertussen 5 jaar verder en ontwikkelingen zijn anders verlopen. Misschien binnen 5 jaar opnieuw relevant, maar niet nu

                                    Is idd een ouder bericht, en ik kwam er destijds ook op terecht toen ik benieuwd was naar de nieuwe C5. Maar ondertussen heb ik ook al zien verschijnen dat het helemaal niet zeker is of er ooit nog een opvolger voor de C5 komt.

                                    In ieder geval benieuwd of GM zo een deal zou doen, want vraag me af wat GM erbij wint om compleet van de europese markt te verdwijnen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Linda Jackson is inderdaad wel op zoek naar een andere positionering voor de opvolger van de huidige C5.
                                      Laatste wat ik ervan vernomen had was dat het een deel crossover, shooting break-achtig iets zou worden. Geen SUV om niet in het vaarwater te komen van peugeot met de 3008-5008. Kan meevallen of serieus de mist ingaan. Introductie zou nog dit jaar zijn, met commercialisering in 2018. Maar sommigen willen het versnellen omdat de markt te snel aan het evolueren is (lees, nog meer SUVs) en men meer vreest om nog meer positie te verliezen.
                                      De verdere toekomst zal inderdaad naar nog meer partnerships gaan. Ze hebben er nu wel al veel economisch voordeel uit gehaald.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vorig jaar verscheen dat PSA in 2017 met 26 nieuwe modellen zou komen, waaronder ook een pick-up.
                                        Ik had al eens foto's gezien van een C5, maar dat leek fel op de oude met een nieuwe snuit. Desondanks dat de oude een goed succes 'was', en het model eigenlijk nog steeds supermordern lijkt, hebben ze het te lang laten aanslepen. Een mooie wagen voor relatief weinig geld, maar de garage waar wij bij zaten klaagde steen en been dat het tijd werd dat Citroën met nieuwe modellen ging komen vermits de verkoop van de C5 nagenoeg stilgevallen was. Ze moesten het vooral nog hebben van de C4 picasso en grand picasso, cactus, DS3 en DS4. Al de rest sloeg enorm tegen, waaronder ook de DS5 die in principe veel te duur is voor hetgeen ge maar krijgt.

                                        Voor PSA is dit het jaar dat ze moeten heropleven en aan de 3008 en 5008 denk ik wel dat ze een hit gaan hebben, tenzij de prijs van die 5008 te hoog gaat liggen.

                                        Maar ze zitten al met Peugeot, Citroën en DS. Dus waar Opel in dat rijtje past, weet ik niet. Maar dat vroegen we ons ook af over Seat, Skoda, Dacia,... En voor hun werkte het allemaal wel goed. Ben zeker benieuwd.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X