Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Semi Autonoom rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Semi Autonoom rijden

Bestaat er ergens een duidelijk overzicht van welke auto's (merk / type) geavanceerde 'Autopilot' functies hebben ?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
    Welke systemen zijn er "toegelaten" in België ?
    Zijn er bv auto's die meer techniek aan boord hebben, maar die 'gedowngraded' worden voor de Belgische markt (ik denk bv aan de Tesla Autopilot ?)

Misschien even mijn vraag verduidelijken, ik ben op zoek naar een nieuwe KM-vreter,
    Mijn huidige F11 van 2015 heb ik nu 1 jaar (2dehands gekocht) en ik heb er +40,000 km mee gereden.
    Daar ik zopas verhuisd ben van +/- 10 km naar +/- 60 km van mijn magazijn (enkele rit); gaan er dit jaar een aanzienlijk aantal km's bijkomen.

Aldus ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe auto die zo comfortable mogelijk een 50-60K km per jaar zal afleggen.
    Hulpsystemen lijken mij significant bij te dragen aan het comfort, vandaar mijn vraag naar semi autonome auto's.

Ik heb zelf enkel ervaring met BMW en beperk met Tesla

-> De nieuwe 7 serie heeft "active" lane assist : de wagen blijft tussen de 2 lijnen rijden door zelf kleine correcties toe te passen

Ik heb er reeds mee gereden, in combinatie met de active cruise controle werkt dit zeer goed. Zelf in mistige omstandigheden werkt dit systeem perfect.
    De auto "zag" de weg en voorliggers zelf beter dan ik.

-> De nieuwe 5 zou een geavanceerde versie hiervan hebben, hij zou moeten in staat zijn een voertuig voorbij te steken, klopt dit ?

Met de Tesla (model S) heb ik slechts kort gereden en enkel de active cruise control ondervonden, andere hulpsystemen heb ik niet uitgebreid kunnen proberen.
    Dit was ook dik een jaar geleden, waren deze dan al geactiveerd in de software ?

Comment

Working...
    X