Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben jaren geleden een tijdje aan een bemande gaan tanken, en daar kwam dan een oude pepe altijd mijn auto vullen. Die stond daar dan altijd over het slecht weer te zagen, op de duur had ik er discussies mee dat het weer helemaal niet slecht was. Ik ben dan maar ergens anders beginnen gaan :-D

Comment

• Contraire mens

Ik vind het weer ook altijd goed haha

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
        Ik tank overal eigenlijk... geloof zo niet in kwaliteitsverschillen. Als ik moet tanken rij ik een tankstation binnen, kan eens Dats zijn, Shell, Makro, Texaco,...noem maar op. Heb uit nieuwsgierigheid wel eens een paar keer die excellium getankt, maar dat doet just niks.
        Heb daar eigenlijk ook geen idee van of daar echt verschil zou op zitten. Zoals bij Total zouden ze extra additieven toevoegen voor een lager verbruik en een schonere motor. Geloof daar ook ni echt in, maar heb altijd Total getankt, ook met mijnen diesel, waarom dan is niet bij een ander station? Geen idee eigenlijk, waar ik content van ben blijf ik meestal bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Geen idee eigenlijk, waar ik content van ben blijf ik meestal bij.
          Ik heb da met mijn vrouwke ook

Comment

• Ik heb twee Dats24-kaarten, in elke auto ligt er eentje. Al 5 jaar tot grote tevredenheid klant. Tenzij eens op reis in het buitenland, kijk ik wel naar prijs. Dat zit gewoon in me. Ik kick op de laagste benzineprijs, elektriciteitsprijs, ... is als een hobby voor me.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik kick dan weer op een laag voordeel alle aard want dat zijn centen die naar de staat gaan en je nooit meer terugziet.

Comment

• Lol wat een topic

Comment

• Dat mensen niet vol doen kan verschillende redenen hebben.
                  een huurauto, vervangwagen, geleende auto, is verkocht, niet het juiste merk voor hun tankkaart, enz.

Comment

• Omdat die 30kg minder zorgt voor lager verbruik.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Ik ben jaren geleden een tijdje aan een bemande gaan tanken, en daar kwam dan een oude pepe altijd mijn auto vullen. Die stond daar dan altijd over het slecht weer te zagen, op de duur had ik er discussies mee dat het weer helemaal niet slecht was. Ik ben dan maar ergens anders beginnen gaan :-D
                      Oef, ik dacht al dat je alleen hier zo was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Hoeveel liter op honderd nu?
                        Momenteel schommelt het rond de 7,5 op de boordcomputer.

Op de vorige tank nog 7,7 (8,2 na berekening bij tanken)
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Omdat ik niet langs de snelweg tank , en op mijn route om het verkeer te mijden geen tankstation tegen kom... of ze zijn veel duurder dan anderen.

Als ik 3a4 Km enkel moet omrijden en tijd verliezen om te tanken, dan vermijd ik dat. Zeker in de spits.
                          dus als ik inkopen doe, tank ik... vast moment en plaats. Zo vermijd je ook veel problemen... vuile brandstof, enz...

en staat hij altijd klaar voor een lange rit... en niet zoals velen, oei ik moet nog tanken... ik moet nog dit, dat.'.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                          Ik tank altijd aan hetzelfde tankstation bij ons in de buurt. Total 98. Ik kijk eigenlijk nooit rond waar het het goedkoopst is. Waar het goed is, blijf ik. En da ze daar ne goeie service bieden en altijd vriendelijk goeiendag zeggen is voor mij toch ook iets waard. Altijd grappig wanneer ik mensen zie me hun dikke karren aan een Dats tankstation, of mensen die maar half tanken of voor 5€ ofzo. Wa maakt da nu uit? VOL terwijl ge daar dan toch zijt.
                          Ik tank ook altijd in hetzelfde tankstation, Esso Bruno in Sint-Truiden.
                          Dat is ook één van de goedkoopste in de regio, denk dat alleen de Dats er nog onder zit.
                          Ik ga altijd tanken als de tank onder 1/4de zit.
                          Voordeel is ook wel dat ik bij zowat elke verplaatsing die ik doe aan dat tankstation voorbij kom.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Heb daar eigenlijk ook geen idee van of daar echt verschil zou op zitten. Zoals bij Total zouden ze extra additieven toevoegen voor een lager verbruik en een schonere motor. Geloof daar ook ni echt in, maar heb altijd Total getankt, ook met mijnen diesel, waarom dan is niet bij een ander station? Geen idee eigenlijk, waar ik content van ben blijf ik meestal bij.
                            Ik ging vroeger altijd bij Shell. Met de C4 diesel V-power beginnen tanken omdat de motor minder goed leek te draaien op de gewone diesel.
                            Toen waren er eens problemen aan het Shell station en kon er daar niet getankt worden.
                            Dan ben ik bij de Esso Bruno iets verder gegaan (was toen net nieuw) en met de gewone diesel van daar geen enkel probleem.
                            En de prijs was dan nog eens beter ook, dus ben nooit meer terug Shell gaan tanken

Comment

• Re*ge*ring haalt 100 mil*joen bij die*sel*rij*der

Wie in 2016 met een die*sel reed, heeft zijn duit in het zakje ge*daan om de be*las*ting*in*kom*sten op peil te hou*den.

Om de over*heids*fi*nan*ciën niet te laten ont*spo*ren voer*de de re*ge*ring-Mi*chel en*ke*le be*las*ting*ver*ho*gin*gen in, waar*on*der het be*ken*de cli*quet*sys*teem. Met dat sys*teem roomt de schat*kist bij een ver*la*ging van de die*sel*prijs aan de pomp een deel van die ver*min*de*ring af.

Dat heeft het voor*bije jaar voor 97 mil*joen euro ac*cijn*zen en btw op*ge*le*verd, blijkt uit cij*fers van Fi*nan*ciën.

Wie met ben*zi*ne reed, had niet af te re*ke*nen met be*las*ting*ver*ho*gin*gen. De ac*cijn*zen op ben*zi*ne wer*den vorig jaar ver*laagd. Dat kost*te de schat*kist 9 mil*joen euro. Netto hield de re*ge*ring vorig jaar dus 88 mil*joen euro over aan het cli*quet*sys*teem.

De re*ge*ring wil op ter*mijn de ben*zi*ne*prijs op het*zelf*de ni*veau bren*gen als die van de meer ver*vui*len*de die*sel. Dat moet au*to*mo*bi*lis*ten ertoe aan*zet*ten een ben*zi*ne*mo*tor te kie*zen.

Bron: De Tijd

(Blijkbaar iets raar gebeurd met copy pasten, zal t rechtzetten als in op een pc zit)
                              Last edited by sunking; 08/03/2017, 08:42.

Comment

• Lol, klinkt zo grappig, benzine op niveau van diesel brengen precies of de prijs gaat dalen.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Verbloemen is ook een kunst. Maar de accijns op benzine is wel degelijk gedaald, of dat wordt toch beweerd (met 0,000001 eurocent?) . Het hangt toch vooral van de olieprijs af hoor. Die is al een hele tijd laag. Benzine is nu goedkoper dan diesel een aantal jaar geleden. Benzine heeft rond de 1.60-1.70 gestaan (of mss zelfs nog hoger?)

Comment

Ik tank altijd aan hetzelfde tankstation bij ons in de buurt. Total 98. Ik kijk eigenlijk nooit rond waar het het goedkoopst is. Waar het goed is, blijf ik. En da ze daar ne goeie service bieden en altijd vriendelijk goeiendag zeggen is voor mij toch ook iets waard. Altijd grappig wanneer ik mensen zie me hun dikke karren aan een Dats tankstation, of mensen die maar half tanken of voor 5€ ofzo. Wa maakt da nu uit? VOL terwijl ge daar dan toch zijt.
                                    Een volle tank is bij mij een 60 liter. Per liter scheelt het dikwijls 10 tot 15 cent per liter goedkoper bij een dats of Makro. Dat is toch al snel 6 tot 9 euro goedkoper op een tank. Die goeiendag van 6 tot 9 euro mogen ze houden hoor.

Ik begrijp trouwens niet wat er mis is om met een duurdere wagen bij een goedkoop station te tanken. Als je voor 't zelfde goedkoper gesteld kunt zijn bij een ander is daar toch niet mis mee?
                                    En die 5 euro tankers, niet iedereen zit er altijd even dik bij hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                                      Lol, klinkt zo grappig, benzine op niveau van diesel brengen precies of de prijs gaat dalen.
                                      Idd, dat ze de benzine laten gelijk komen met diesel door de prijs te doen zakken ipv diesel duurder te maken. Weeral in hun voordeel net met die 95 me ethanol in, elk grasmachine moet nu op 98 rijden, kassa kassa!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Een volle tank is bij mij een 60 liter. Per liter scheelt het dikwijls 10 tot 15 cent per liter goedkoper bij een dats of Makro. Dat is toch al snel 6 tot 9 euro goedkoper op een tank. Die goeiendag van 6 tot 9 euro mogen ze houden hoor.

Ik begrijp trouwens niet wat er mis is om met een duurdere wagen bij een goedkoop station te tanken. Als je voor 't zelfde goedkoper gesteld kunt zijn bij een ander is daar toch niet mis mee?
                                        En die 5 euro tankers, niet iedereen zit er altijd even dik bij hé.
                                        Mja tis waar, wa zit ik eigenlijk te zagen. Ieder doet uiteindelijk wat em wil. Tis eigenlijk dom van mij om het ook ni te doen. Uiteindelijk ben je nooit zeker of duurder ook beter is.

Bij mij gaat het em eigenlijk dat ik daar geen energie wil insteken om steeds naar het goedkoopste te zoeken en te rijden. En zoals ik reeds zei, als ik ergens content van ben blijf ik daar meestal bij, zoals bij alles. Tot daartoe dat het dan duurder is dan op een ander.

Ma wie me nen dikken auto aan een Dats station staat te tanken das precies van, we hebben nu den oto, ma het tanken kan er precies ni meer af. Hetzelfde bij besparen op banden, zo ken ik er ook veel of het onderhoud. Bij ne prutser gaan ipv naar de garage van het merk zelf.

Als autofreak wil ik eigenlijk alleen maar het beste voor mijn auto! :-)
                                        Last edited by ; 08/03/2017, 11:40.

Comment

Ma wie me nen dikken auto aan een Dats station staat te tanken das precies van, we hebben nu den oto, ma het tanken kan er precies ni meer af.
                                          Ik vind dat toch een beetje een voorbijgestreefde gedachtengang: het is zo wat hetzelfde met naar een Aldi of Lidl gaan, de tijd dat ge bekeken werd als marginale armoezaaier als je daar ging winkelen is toch al even passé he?

Op de parking van den Aldi zie ik ook regelmatig Mercedessen, BMW, Jaguars... (zelfs al een Renault Espace gezien!)

Comment

Working...
                                          X