Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

    Tuurlijk niet. Alhoewel het vlees bij een goeie beenhouder op z'n zachts gezegd beter is dan die van Okay.
    Ze moeten wel, anders overleven ze niet.

    Comment


    • Dat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
      Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.

      Comment


      • Wrede discussie, lol, speciaal voor omrijden doe ik echter ook niet. En ja dat scheelt al eens wat, maar dan heeft de staat maar iets minder inkomsten via de vennootschaps- of persoonsbelasting. En, ik schat mijn tijd waardevoller in dan dat omrijden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Dat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
          Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.

          Back in the early to mid nineties BMW had a huge problem with the high sulfur fuels in the USA with their V8 engines. The high sulfur caused many BMW V8 engines to loose compression and rough running. It had to do with the special cylinder coatings - that the high sulfur would damage the way the pistons rings would seal against the cylinder wall.

          It became so bad that BMW increased the guaranty to 10year/100K miles (only for these effected v8 engines) - and had an open "service campaign" (NOT a recall!) for any 530i, 540i, 730i or 740i owner to have their BMW dealer REPLACE their engine with a different engine block design - as to not have future problems with high sulfur in the fuels.

          This is what caused BMW to develop special oils for each market.

          LL-1 oils are for high sulfur content fuels - as in USA fuels.
          LL-4 oil is for low sulfur content fuels - as in EU fuels

          The difference between LL01 and LL04 is that LL04 is formulated for improved exhaust cleanliness. It is a must have for the new BMW clean diesels with particulate filters. There is also some additional additives in it to help keep engine internals even cleaner than LL01 does.
          Maar goed, niet meer on-topic, ik wou maar zeggen dat de samenstelling van brandstof belangrijk is.
          Dat perceptie-probleem gaan we met elektrische wagens niet meer hebben.
          Last edited by ; 08/03/2017, 15:47.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten




            Maar goed, niet meer on-topic, ik wou maar zeggen dat de samenstelling van brandstof belangrijk is.
            Dat perceptie-probleem gaan we met elektrische wagens niet meer hebben.
            jawel jong, een i3 rijdt veel beter op Electrabeleletriek dan op groene stroom van luminus!
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

              Ik rij niet speciaal om, om naar een goedkoop station te rijden. Als ik ergens iets goedkoop passeer dan kap ik 'm vol als ie bijna of haast helemaal leeg is. En moest ik al speciaal omrijden, voor die 6 tot 9 euro kan ik al heel ver omrijden hoor. Wat een flauwekul trouwens over: dikke auto maar het tanken kan er niet meer af. Alsof je met een dure wagen rijdt, je er ook maar dure brandstof moet inkappen. Dat jij graag extra euro's uitgeeft voor niets, dat is uw zaak. Ik doe dat liever niet.

              En van die banden dat is een compleet manke vergelijking. Tussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
              hoeft niet meer, binnenkort komen ze je auto op je oprit voltanken

              http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170308_02769009

              Shell werkt in Nederland aan een bezorgdienst voor brandstoffen. Een lokale proef voor klanten die hun auto op locatie willen laten volgooien gaat mogelijk nog voor juli van start. Dat bevestigde een woordvoerder van Shell woensdag na berichtgeving van het Nederlandse Financieele Dagblad.
              Het idee is dat klanten via een app aangeven waar hun auto staat en dat een tankauto dan op de juiste tijd komt voorrijden voor een tankbeurt. De eigenaar hoeft daarvoor niet bij de auto aanwezig te zijn, mits de tankdop van tevoren wordt losgedraaid.

              De dienst, nog in de voorbereidende fase, wordt ontwikkeld door TapUp, een start-up vanuit Shell. Volgens de zegsman zijn belangrijke knopen over bijvoorbeeld de prijs van de dienst nog niet doorgehakt. Op de deels afgeschermde Facebookpagina van TapUp wordt gesproken over een literprijs die overeenkomt met die van tankstations in de buurt plus voorrijkosten. Die bedragen volgens de website 3,95 euro.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                jawel jong, een i3 rijdt veel beter op Electrabeleletriek dan op groene stroom van luminus!
                Ik ga dan de goedkoopste nucleaire troep tanken.

                Comment


                • EDIT: Tomski was mij voor.

                  Shell gaat brandstof aan huis bezorgen
                  http://www.autoblog.nl/nieuws/dafoek...bezorgen-96645

                  Het equivalent van een auto thuis aan de stekker leggen.
                  Last edited by ; 08/03/2017, 16:03.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                    Ik vind dat toch een beetje een voorbijgestreefde gedachtengang: het is zo wat hetzelfde met naar een Aldi of Lidl gaan, de tijd dat ge bekeken werd als marginale armoezaaier als je daar ging winkelen is toch al even passé he?

                    Op de parking van den Aldi zie ik ook regelmatig Mercedessen, BMW, Jaguars... (zelfs al een Renault Espace gezien!)
                    De rijkeluisjes van op school vroeger hebben mij destijds genoeg uitgelachen omda mijn ouders naar den Aldi gingen, dan moeten ze nu ook ni naar den Aldi komen!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                      Ik rij niet speciaal om, om naar een goedkoop station te rijden. Als ik ergens iets goedkoop passeer dan kap ik 'm vol als ie bijna of haast helemaal leeg is. En moest ik al speciaal omrijden, voor die 6 tot 9 euro kan ik al heel ver omrijden hoor. Wat een flauwekul trouwens over: dikke auto maar het tanken kan er niet meer af. Alsof je met een dure wagen rijdt, je er ook maar dure brandstof moet inkappen. Dat jij graag extra euro's uitgeeft voor niets, dat is uw zaak. Ik doe dat liever niet.

                      En van die banden dat is een compleet manke vergelijking. Tussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
                      Maw gij zijt ook zo iemand.

                      Mijn vader is ook zo iemand die altijd naar het goedkoopste tankstation gaat, welke miserie hij allemaal al gehad heeft net daardoor ga ik jullie besparen. Heeft er in ieder geval geen voordeel mee gedaan, miss door de miserie van een ander dat ik liever wa meer uitgeef?

                      Heb 9 jaar en 100 000 km met een diesel gereden, veel korte afstanden, nooit problemen mee gehad, kreeg altijd Total, mijn wagen daarvoor, een 2de hands benzine, is er alleen maar beter op geworden door Total te tanken. Ik vertrouw eerder op mijn eigen ervaring als op dat van een ander.

                      Ik kan mij wel voorstellen als ge 4 keer gaat tanken op een maand, je heel wat kunt uitsparen per maand door goedkoper te tanken, maar das bij mij ni het geval.
                      Last edited by ; 08/03/2017, 17:45.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                        jawel jong, een i3 rijdt veel beter op Electrabeleletriek dan op groene stroom van luminus!
                        Als BMW rijder, welke electriek moet je dan nemen voor uw imago?

                        Comment


                        • daar moeten we eens een poll over doen, of een studie bestellen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                            Als BMW rijder, welke electriek moet je dan nemen voor uw imago?
                            Den duurste, zie website van de CREG.

                            Comment


                            • ik zou denken electrabel met een contract van over 15 jaar ofzo

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                                Maw gij zijt ook zo iemand.
                                Euhm... als iemand in de 'ik vorm' spreekt, dan gaat het normaal over die persoon zelf. Dus: ja.



                                Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Mijn vader is ook zo iemand die altijd naar het goedkoopste tankstation gaat, welke miserie hij allemaal al gehad heeft net daardoor ga ik jullie besparen. Heeft er in ieder geval geen voordeel mee gedaan, miss door de miserie van een ander dat ik liever wa meer uitgeef?
                                Bewijzen van dat het aan de brandstof lag? En zoiets in deze aard is geen bewijs hé: "Ja, die van de garage zeiden dat het aan de brandstof lag".



                                Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Heb 9 jaar en 100 000 km met een diesel gereden, veel korte afstanden, nooit problemen mee gehad, kreeg altijd Total, mijn wagen daarvoor, een 2de hands benzine, is er alleen maar beter op geworden door Total te tanken.
                                En hoe vertaalde dat 'beter op geworden' zich in de praktijk?



                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Dat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
                                  Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.
                                  Alsof hier de motoren de eerste vijf jaar de soep indraaien door de intervals van 25.000 km.... .

                                  Comment


                                  • Electrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten, heb nog nooit zo weinig betaald en als er al is bellen van Luminus of gelijk wa en ik zeg wat ik betaal dan krijg ik als antwoord, oei daar kunnen wij ni onder gaan. Hoe dikwijls da we het al ni naar onze kop gekregen hebben, waarom we als jonge mensen nog bij Electrabel zijn... ik weet maar al te goed waarom! Jonge Luminus verkopertjes met dikke nekjes die denken dat ze het allemaal beter weten en wsl nog bij de mama en de papa wonen.

                                    Comment


                                    • ...ze hebben electrabel wel naar hun voeten gegeven omdat ze zelf geen contact opnamen met vaak oudere eigenaars van contracten uit de jaren stillekes

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Electrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten,
                                        ... nadat ze er met bosjes zagen vertrekken... dan hebben ze er inderdaad wat aan gedaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Electrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten, heb nog nooit zo weinig betaald en als er al is bellen van Luminus of gelijk wa en ik zeg wat ik betaal dan krijg ik als antwoord, oei daar kunnen wij ni onder gaan. Hoe dikwijls da we het al ni naar onze kop gekregen hebben, waarom we als jonge mensen nog bij Electrabel zijn... ik weet maar al te goed waarom! Jonge Luminus verkopertjes met dikke nekjes die denken dat ze het allemaal beter weten en wsl nog bij de mama en de papa wonen.
                                          Dan zit ik als BMW rijder goed bij Eandis. Denk ik toch.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X