Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.
Collapse
X
-
Dat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.
Back in the early to mid nineties BMW had a huge problem with the high sulfur fuels in the USA with their V8 engines. The high sulfur caused many BMW V8 engines to loose compression and rough running. It had to do with the special cylinder coatings - that the high sulfur would damage the way the pistons rings would seal against the cylinder wall.
It became so bad that BMW increased the guaranty to 10year/100K miles (only for these effected v8 engines) - and had an open "service campaign" (NOT a recall!) for any 530i, 540i, 730i or 740i owner to have their BMW dealer REPLACE their engine with a different engine block design - as to not have future problems with high sulfur in the fuels.
This is what caused BMW to develop special oils for each market.
LL-1 oils are for high sulfur content fuels - as in USA fuels.
LL-4 oil is for low sulfur content fuels - as in EU fuels
The difference between LL01 and LL04 is that LL04 is formulated for improved exhaust cleanliness. It is a must have for the new BMW clean diesels with particulate filters. There is also some additional additives in it to help keep engine internals even cleaner than LL01 does.
Dat perceptie-probleem gaan we met elektrische wagens niet meer hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Maar goed, niet meer on-topic, ik wou maar zeggen dat de samenstelling van brandstof belangrijk is.
Dat perceptie-probleem gaan we met elektrische wagens niet meer hebben.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik rij niet speciaal om, om naar een goedkoop station te rijden. Als ik ergens iets goedkoop passeer dan kap ik 'm vol als ie bijna of haast helemaal leeg is. En moest ik al speciaal omrijden, voor die 6 tot 9 euro kan ik al heel ver omrijden hoor. Wat een flauwekul trouwens over: dikke auto maar het tanken kan er niet meer af. Alsof je met een dure wagen rijdt, je er ook maar dure brandstof moet inkappen. Dat jij graag extra euro's uitgeeft voor niets, dat is uw zaak. Ik doe dat liever niet.
En van die banden dat is een compleet manke vergelijking. Tussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170308_02769009
Shell werkt in Nederland aan een bezorgdienst voor brandstoffen. Een lokale proef voor klanten die hun auto op locatie willen laten volgooien gaat mogelijk nog voor juli van start. Dat bevestigde een woordvoerder van Shell woensdag na berichtgeving van het Nederlandse Financieele Dagblad.
Het idee is dat klanten via een app aangeven waar hun auto staat en dat een tankauto dan op de juiste tijd komt voorrijden voor een tankbeurt. De eigenaar hoeft daarvoor niet bij de auto aanwezig te zijn, mits de tankdop van tevoren wordt losgedraaid.
De dienst, nog in de voorbereidende fase, wordt ontwikkeld door TapUp, een start-up vanuit Shell. Volgens de zegsman zijn belangrijke knopen over bijvoorbeeld de prijs van de dienst nog niet doorgehakt. Op de deels afgeschermde Facebookpagina van TapUp wordt gesproken over een literprijs die overeenkomt met die van tankstations in de buurt plus voorrijkosten. Die bedragen volgens de website 3,95 euro.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
jawel jong, een i3 rijdt veel beter op Electrabeleletriek dan op groene stroom van luminus!
Comment
-
EDIT: Tomski was mij voor.
Shell gaat brandstof aan huis bezorgen
http://www.autoblog.nl/nieuws/dafoek...bezorgen-96645
Het equivalent van een auto thuis aan de stekker leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Ik vind dat toch een beetje een voorbijgestreefde gedachtengang: het is zo wat hetzelfde met naar een Aldi of Lidl gaan, de tijd dat ge bekeken werd als marginale armoezaaier als je daar ging winkelen is toch al even passé he?
Op de parking van den Aldi zie ik ook regelmatig Mercedessen, BMW, Jaguars... (zelfs al een Renault Espace gezien!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik rij niet speciaal om, om naar een goedkoop station te rijden. Als ik ergens iets goedkoop passeer dan kap ik 'm vol als ie bijna of haast helemaal leeg is. En moest ik al speciaal omrijden, voor die 6 tot 9 euro kan ik al heel ver omrijden hoor. Wat een flauwekul trouwens over: dikke auto maar het tanken kan er niet meer af. Alsof je met een dure wagen rijdt, je er ook maar dure brandstof moet inkappen. Dat jij graag extra euro's uitgeeft voor niets, dat is uw zaak. Ik doe dat liever niet.
En van die banden dat is een compleet manke vergelijking. Tussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
Mijn vader is ook zo iemand die altijd naar het goedkoopste tankstation gaat, welke miserie hij allemaal al gehad heeft net daardoor ga ik jullie besparen. Heeft er in ieder geval geen voordeel mee gedaan, miss door de miserie van een ander dat ik liever wa meer uitgeef?
Heb 9 jaar en 100 000 km met een diesel gereden, veel korte afstanden, nooit problemen mee gehad, kreeg altijd Total, mijn wagen daarvoor, een 2de hands benzine, is er alleen maar beter op geworden door Total te tanken. Ik vertrouw eerder op mijn eigen ervaring als op dat van een ander.
Ik kan mij wel voorstellen als ge 4 keer gaat tanken op een maand, je heel wat kunt uitsparen per maand door goedkoper te tanken, maar das bij mij ni het geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
jawel jong, een i3 rijdt veel beter op Electrabeleletriek dan op groene stroom van luminus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Als BMW rijder, welke electriek moet je dan nemen voor uw imago?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Maw gij zijt ook zo iemand.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenMijn vader is ook zo iemand die altijd naar het goedkoopste tankstation gaat, welke miserie hij allemaal al gehad heeft net daardoor ga ik jullie besparen. Heeft er in ieder geval geen voordeel mee gedaan, miss door de miserie van een ander dat ik liever wa meer uitgeef?
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHeb 9 jaar en 100 000 km met een diesel gereden, veel korte afstanden, nooit problemen mee gehad, kreeg altijd Total, mijn wagen daarvoor, een 2de hands benzine, is er alleen maar beter op geworden door Total te tanken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDat BMW in de VS zelf het interval naar 10000 mile / 16k km heeft teruggebracht, komt ook omdat er simpelweg motorproblemen ontstaan bij die lange intervals, niet per se door slechte brandstof, maar wel omdat olie sowieso zwaar vervuild is na 30000 km door koolstofresten die ontstaan bij direct ingespoten motoren. Door dat 5 jaar free maintenance program moeten ze ook zelf opdraaien voor de herstellingen en guess what, het is goedkoper in the end om toch op tijd uw olie te vervangen.
Misschien wel weer een punt voor dieselmotoren want die lijken minder last te hebben met die lange intervals.
Comment
-
Electrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten, heb nog nooit zo weinig betaald en als er al is bellen van Luminus of gelijk wa en ik zeg wat ik betaal dan krijg ik als antwoord, oei daar kunnen wij ni onder gaan. Hoe dikwijls da we het al ni naar onze kop gekregen hebben, waarom we als jonge mensen nog bij Electrabel zijn... ik weet maar al te goed waarom! Jonge Luminus verkopertjes met dikke nekjes die denken dat ze het allemaal beter weten en wsl nog bij de mama en de papa wonen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenElectrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenElectrabel heeft de laatste tijd zeer veel gedaan voor hun vaste klanten, heb nog nooit zo weinig betaald en als er al is bellen van Luminus of gelijk wa en ik zeg wat ik betaal dan krijg ik als antwoord, oei daar kunnen wij ni onder gaan. Hoe dikwijls da we het al ni naar onze kop gekregen hebben, waarom we als jonge mensen nog bij Electrabel zijn... ik weet maar al te goed waarom! Jonge Luminus verkopertjes met dikke nekjes die denken dat ze het allemaal beter weten en wsl nog bij de mama en de papa wonen.
Comment
Comment