ik geloof dat niet, rij zo goed als mijn hele leven automaat (ik niet alleen) en altijd geconfronteerd geweest met lage toerentallen uitgezonderd tamme zescylinders benzine, die gingen op de autostrade tegen 120 wat hoger
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk rijd niet extreem zuinig. Als je automaat vanzelf naar 8 schakelt als je 70 kachelt op een gewestweg. Moet je hem dan in sport zetten om uw motor niet kapot te doen?
Die automaat is gewoon ook ontworpen om weinig te verbruiken in NEDC in de stand dat je start (wagen in comfort, automaat in D)
Comment
-
Maar ik blijf toch met de vraag zitten of ik volgend jaar niet beter zou overstappen naar een benzine versie van mijn "Octavia RS". ik doe +- 10.000 km op jaarbasis & ik ga in de week met de trein naar het werk. Enkel in het weekend ga ik naar het werk met mijn wagen en dat is een +- 25km enkel rit. Met dat diesel en benzine bijna het zelfde staan van prijs (hier toch) zit ik toch meer om meer te denken.. wat moet ik nu met een diesel ? wat me ook zorgen baard is dat de res waarde van mijn wagen gaat kelderen als ze zo diesel blijven pesten.. kortom ik maak me echt wat zorgen...
wat denken jullie ? En wat zouden jullie doen ?Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Je opende er reeds een topic over en er werd unaniem gezegd de wagen te houden.
Vermits je er zo wakker van ligt, herzie ik mijn mening en raad ik je een nieuwe wagen op benzine aan. Je gezondheid behouden is ook geld waard, denk maar aan de kosten die hieraan verbonden zijn.
Of, ik denk er net aan, ga met de wagen naar het werk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk BerichtenMaar ik blijf toch met de vraag zitten of ik volgend jaar niet beter zou overstappen naar een benzine versie van mijn "Octavia RS". ik doe +- 10.000 km op jaarbasis & ik ga in de week met de trein naar het werk. Enkel in het weekend ga ik naar het werk met mijn wagen en dat is een +- 25km enkel rit. Met dat diesel en benzine bijna het zelfde staan van prijs (hier toch) zit ik toch meer om meer te denken.. wat moet ik nu met een diesel ? wat me ook zorgen baard is dat de res waarde van mijn wagen gaat kelderen als ze zo diesel blijven pesten.. kortom ik maak me echt wat zorgen...
wat denken jullie ? En wat zouden jullie doen ?
Komt je jaarlijkse economische afschrijving alleen maar ten goede. Weg zijn je bekommernissen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHebben we allemaal wel eens last van, denken aan je volgende auto en daar rationele redenen voor verzinnen, die het feitelijk alleen maar duurder maken ipv goedkoper.
de rede dat ik aan het dieselen gegaan ben nu zo een 2 jaar geleden was dat toen de inschrijftax heel laag lag en je aan de pomp nog echt een groot verschil had. En ergens in me beklaag ik me dat nu dat ik dat gedaan heb. Verbruik tussen de 2 zal een liter of 2 zijn.. wat voor me echt te verwaarlozen is..
Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichtenmaar op jaarbasis zal hij me goedkoper uitkomen alleen al aan jaarlijkse tax. 450 diesel vs 380 met een bezine.
gaat die 70 euro per jaar het verschil maken?
Comment
-
Mijn eerste diesel heb ik 8 jaar geleden gekocht met het idee dat het voor 4/5 jaren zou zijn, waarna ik de stap terug zou doen naar benzine... deze motorisatie paste ( en nu nog...) met een SUV en het inschrijvingsgeld was voordeliger, maar eigenlijk had ik geen andere keuze daar het om een stockwagen ging die mij beviel, een te bestellen wagen was met leveringstermijn > 1 jaar. De situatie is fiscaal intussen geëvolueerd, maar na 4 jaar was het voor mij al duidelijk dat ik deze wagen ging behouden, op een beetje geronk na was de diesel dag in dag uit aangenamer dan de holle V6 benzine van mijn vorige wagen. Zelfs nu er een heilige oorlog ontstaan is tegen de diesels, ik bekijk de zaak nuchter en zie geen reden om overhaast opnieuw te investeren in een benzinewagen : de huidige doet het zoals ik het verwacht, en ik zal hem nog verder een beetje slijten (zelfs dat wordt niet gauw een reden tot vervanging...
Comment
-
17/2 in hln
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
15/3 in hln
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
als we op benzine gaan rijden meer broeikasgassen en dus zullen ze wel nog een belastingske uitfineren
Comment
-
Diesel en benzine, alle twee slecht voor het milieu en dat weten we allemaal. Wel handig van de staat om de ene keer benzine te viseren, de andere keer diesel. Dienen die de belastingen uitvindt op brandstoffen verdient d'een hoofdprijs. Ook in onze huizen... moest op een gegeven moment elektriek zijn, dan diesel, dan gas. En wij gedwee volgen. Zo erg dat sommige mensen al paniekvoetbal gaan spelen en hun jonge diesels zouden verkopen. Dienen belastingsuitvinder zorgt en voor de belastingen, en voor de economie.
Comment
-
Tja.. en er zijn mensen die hun huis of appartement zouden wegdoen omdat hun elektrische verwarming kostelijk wordt. Ze moeten dan de meerkost even berekenen zoals ze doen met hun autobrandstof ( tot zoveel na de komma) . Dan gaan ze plots beseffen dat ze zelf niet zoveel gaan sparen, de aanpassingskosten zijn vooral goed voor de portemonnee van de bedrijven die hen zouden helpen steeds kleiner geworden subsidies te bemachtigen.
Comment
-
in het begin van het topic ging het nog over veel cijfertjes en dat die bio troep die 5% verhoogd is van E5 naar E10 een meer verbruik van x aantal procent is. Maar, en ik kan verkeerd zijn: m'n zegt altijd dat je je bandendruk moet controleren. Sommige zweren echt bij een hoge bandendruk om zo minder te verbruiken. Maar kan dit echt veel schelen, net zoals banden met lage rolweerstand?
Hoe moeilijk is dat niet om te testen... Denk dat er vele mensen lezen of horen dat 95 E10 meer verbruikt en beginnen dat te geloven.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Zo moeilijk is het niet om zich te vergewissen van het belang van een goede (hoge) bandendruk : doe de zelfde rit met je fietsbanden half plat, en dan onmiddellijk daarna met maximale druk. Niet alleen zal je in kracht winnen, maar ook op bandenslijtage en perforatie-risico. Dat het een beetje zeer doet aan je poep moet je bijnemen...
Wel, met je wagen is dat net hetzelfde !Last edited by guyugy; 17/03/2017, 11:41.
- Likes 1
Comment
-
De verkoop van benzine en diesel is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau ooit. Er werd 8 procent meer benzine getankt en 1 procent meer diesel. Van beide producten samen werd in Belgische tankstations 10,52 miljard liter getankt, 2 procent meer dan het jaar voordien en iets meer dan het vorige record uit 2008 (10,49 miljard liter), schrijven De Tijd en L’Echo dinsdag.
Comment
-
Beetje goedkope opmerking van Nizet. De regering zorgt er niet voor dat mensen vaker gaan tanken.
't Zou eerder omgekeerd moeten zijn gezien de stijging van de prijzen aan de pomp. Blijkbaar is de financiële draagkracht van de belgen nog voldoende om meer kms te gaan doen.
Comment
Comment