Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.
Collapse
X
-
-
Ik heb net 2 x 2l diesel vervangen door 2 kleine benzines...
3de diesel vraagt meer tijd om te kiezen. En de keuze kleine benzine had toch alles met de prijs van aankoop, biv, verkeersbelasting te maken... en het feit dat ze vlot zijn aan legale snelheid. En ik rijd er zelf niet of weinig mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
Natuurlijk is dat normaal. Zo gedateerd was mijn vorige auto ook niet. Maar ik had ook opnieuw een 2.0 diesel kunnen kiezen en ben blij dat ik dit niet heb gedaan. Argumenten zoals andere auto’s naar huis rijden, hebben mijn keuze wel niet bepaald. Jij vergelijkt 1.4 benzine let 2.0 diesels en kiest voor diesel. Ik heb onlangs de benzine gekozen en ben daar heel tevreden mee.
Ikzelf zou nooit kiezen voor een 1400 benzine, een zwaardere eventueel wel. Maar om dan te zeggen dat ik en de andere dieselaars hier tot de domme klasse van de bevolking hoor vermits ik diesel... Bedoel dit niet op jou hee Cooper!
Comment
-
Het is niet zo zeer het onderwerp dat provocerend is, maar de gebruikte taal. Dom, iq, geen pc kunnen gebruiken. Dat zijn geen argumenten, maar zelfverheerlijking. En bewijst voor de zoveelste keer mijn punt. Waar ik al zoveel verwijten heb voor moeten slikken. De enige twee slimme... Was dat nu sarcasme of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDirk, doe wel en zie niet om...
Comment
-
Nuance: Ik vermoed dat met "slimme keuze" gewoon de "financieel meest voordelige keuze" bedoeld wordt. En dat is tegenwoordig gewoon veel sneller de benzine.
Ik ben zo iemand die dat allemaal in een excel gooit om te kijken wat het me kost/zou kosten. Maar daar staat wel tegenover dat dat niet wilt zeggen dat ik per definitie de goedkoopste keuze maak/zal maken. (Integendeel.) Echter wil ik wel graag weten wat het me meer kost om mijn "gevoel" te volgen.
Sommige mensen kijken puur naar verkeersbelasting OF verbruik OF aankoopprijs OF ... terwijl het een combinatie is van deze factoren EN MEER wat de totale prijs van een auto bepaalt. En daarnaast zijn het inderdaad ook niet alleen de 0-100-tijden die het gevoel van snelheid bepalen of aangeven hoe aangenaam een auto rijdt. Combinatie motor-versnellingsbak, rijstijl, onderstel, ... bepalen zoveel.
Uiteindelijk moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij het belangrijkste vindt. Maar vanuit een financieel standpunten, gegeven bepaalde parameters, kan er een objectief gezien beste keuze uitkomen. De "slimme keuze". Subjectief zal men echter vaak bij iets anders uitkomen. Ik weet dan gewoon graag wat het prijsverschil is.
- Likes 1
Comment
-
Denk dat het voor bijna iedereen een kwestie is van geld, of je nu kiest voor een 1.0i of 2.0d... mocht geld geen rol spelen, we reden allemaal met een 3.0i (of nog groter, zoals in de USA).
We schuiven de ratio nooit volledig aan de kant, we gaan altijd op zoek naar een compromis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDenk dat het voor bijna iedereen een kwestie is van geld, of je nu kiest voor een 1.0i of 2.0d... mocht geld geen rol spelen, we reden allemaal met een 3.0i (of nog groter, zoals in de USA).
We schuiven de ratio nooit volledig aan de kant, we gaan altijd op zoek naar een compromis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWat de accijnsen betreft gaan ze die nu gelijk stellen met diesel? 1 januari of later ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenNuance: Ik vermoed dat met "slimme keuze" gewoon de "financieel meest voordelige keuze" bedoeld wordt. En dat is tegenwoordig gewoon veel sneller de benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
wilt ge nu eigenlijk zeggen da wij hier de enigste 2 slimmerikken zijn ofwa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Ik kan ook een excelleke maken, hoor ik dan ook bij de club?
En aan uw attitude moet toch ook nog wel wat verbeteren, voor een goed rapport
Comment
-
(Zonder alles hiervoor gelezen te hebben...)
Ik ben absoluut voorstander van respect voor onze leefomgeving.
Maar ik had eigenlijk graag gezien dat men eens wat deed aan het fenomenale aantal bedrijfswagens, dat vooral aanzet tot ongeremd en dus gemiddeld genomen meer autogebruik, en, daarmee samenhangend, aan het permanente verkeersinfarct waaraan een aanzienlijk deel van Vlaanderen leidt (daarmee ik niet de bedrijfswagenbezitter wil veroordelen hoor, en is meer dan één oorzaak voor files, maar het beleid lijkt nergens op.)
Ik woon bv. 10 km van Antwerpen en 35 van Gent, maar in ben naar Gent naar douane en DIV geweest... Antwerpen mijd ik ondertussen als de pest. Een traject waar ik vroeger 15 minuten over deed, kost me nu 3 kwartier, monsters. En ondertussen maar stilstaan en gas creëren met z'n allen.
De hele verkeerspuinhoop veroorzaakt meer fijn stof, CO2, stikstof, remstof, lawaai en stress dan ik die nauwelijks in een stad kom, zelden of nooit file heeft, niet als een gek over de baan scheert, maar wel met een 2.4 diesel rij, omdat ik dat aangenaam rijden vind en omdat ik relatief veel kilometers doe.
In de hele milieudiscussie staat men er trouwens ook niet bij stil dat de productie op zich van een nieuwe auto ook een belasting van het milieu meebrengt (grondstoffen, energie,...), en dat onze oude auto's veelal ook verder blijven rijden, zit het niet in Vlaanderen. We exporteren het "probleem" gewoon.
Hoe dan ook, die hele fiscaliteit zal me worst wezen. Binnen een paar jaar bedenken ze wel weer wat anders.
Ondertussen geniet ik rustig verder van een Mondeo 2.2 TDCi, een Leon 1.4 TSi en een V70 D5. En we gebruiken elk ervan zoals dat het beste uitkomt: de Seat gaat meestal richting stad, de Mondeo is voor de kinderen, richting school of bv. voor een scoutskamp in de Ardennen, en de V70 doet vooral langere afstanden.
En als het electrische verhaal eens helemaal op punt staat en wat minder duur wordt, dan schaf ik me misschien wel zoiets aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Comment
-
@K2 antwerpen is idd een ramp. Heb heel mijn leven in de antwerpse rand gewoond, een half uur onderweg voor minder dan 10 km was geen uitzondering. Nu woon ik in centrum gent, eigenlijk een beetje weggevlucht vanuit antwerpen, wat een verademing, alles vlakbij en het verkeer rond gent gaat ook veel vlotter. Alleen als ik naar antwerpen moet met de wagen, dan best niet met de spits want dan zit je met de kennedytunnel, maar zonder file ben ik op een dik half uur in antwerpen.
Comment
Comment