Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Ik ben idd blij dat ik met 50 a 60€ rond de 1100 km kan rijden
    Idem hier!

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

      Liever 2x tanken dan, ipv met een diesel te rijden. Elk zijn ding zeker. Ik ben in elk geval niet te lui om te tanken.
      Ik snap niet wat er plezant is om 1000 km te rijden zonder te tanken ? Zit jij dan in je auto naar die teller te kijken en achter je stuur luidop te roepen "woehoe weeral meer dan 1000 !" ?
      Ik denk dat het vooral frustrerender is om te zeggen, oef ik haal de 300km en weer €80 er door...
      als het een bewuste keuze is, geen probleem. Maar als de benzine financieel begint te wegen...


      Ik ben u eeuwig dankbaar, dat je zoveel accijnzen aan de staat doneert!
      Last edited by ; 05/03/2017, 11:23.

      Comment


      • Ik haal ne range van 750 a 800 km en heb plezier elke keer als k de motor zacht hoor spinnen.
        En dan nog de verkeersbelasting/aankoopprijs waardoor het omslagpunt voor diesel gewoon redelijk hoog ligt tegenwoordig.

        Comment


        • sunking, ik volg je volledig ! Wanneer mijn volgende financieel een 1500cc diesel zou zijn, geef dan maar de benzineversie...

          Maar nu moet ik kiezen tussen 2000cc diesel-benzine en dan is de diesel goedkoper en even krachtig... ik rijd graag op koppel zoals in een oude rolls...
          Ik houd in de ochtendspits, van de rust... En als de baan vrij is, behoud ik graag mijn rijbewijs... De zotte tijden zijn door... Vandaag de dag wil ik gewoon snel zijn van 0-60 en van 90-130. De rest is niet meer relevant. bmw i3 is ideaal prestatiegewijs...

          Als ik anders wil, zal ik wel gaan off roaden of het circuit opzoeken of meerijden met een oldtimer club.
          Last edited by ; 05/03/2017, 12:19.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Ik haal ne range van 750 a 800 km en heb plezier elke keer als k de motor zacht hoor spinnen.
            En dan nog de verkeersbelasting/aankoopprijs waardoor het omslagpunt voor diesel gewoon redelijk hoog ligt tegenwoordig.
            Als je daar, eens gerodeerd, een beetje gas zal mee geven, spint die motor niet meer hoor. Eens voorbij de 4000 toeren begint die aardig veel lawaai te maken. En om een beetje een diesel te volgen zal je constant boven die 4000 toeren moeten blijven. Anders schiet die na elke bocht weg van je. Ik zeg niet dat het geluid van een diesel mooi is, maar een kleine benzinemotor heeft ook z'n nadelen. Het woord zijdezacht vind ik verkeerd gekozen, sportief geluid zou je het kunnen noemen.

            Comment


            • Met de turbo in benzine tegenwoordig is hem verschil toch minimaal geworden. Met identieke cilinderinhoud verkies ik de benzine hoor.

              Comment


              • Ja met gelijke cilinderinhoud ik ook, maar met hetzelfde vermogen zou ik dik twijfelen

                Comment


                • Ja idd die 4000rpm geldt mss wel voor atmo motoren maar een turbo is vanaf pakweg 1750 rpm toch al goed bij de les.
                  316i heeft 136pk en die is dan al dichtgeknepen, 170pk versie werd ook aangeboden.
                  De bakverhouding is ook anders dan bij diesel waardoor je snel in het optimale bereik zit.
                  Nog een voorbeeldje, 1.0 tsi heeft meer koppel dan 1.8 vtec van honda.

                  Comment


                  • Ik reed voordien met een diesel omdat ik dacht dat het gewoon te kostelijk is om met een benzine te rijden. Het grootste verschil tussen een diesel en benzine kwa prijs zie ik het meest bij het tanken. Aankoopprijs ben je snel vergeten en kwa onderhoud? Geen idee eigenlijk, voor zover ik weet was een benzine duurder in onderhoud. Eigenlijk rij ik veel te weinig km's om een mooie vergelijking te kunnen maken.
                    Die turbo benzines altijd interessant gevonden kwa verbruik dan, maar mijn vriendin haar 1.2 turbo benzine met 110 pk verbruikt meer dan mijn 1.5 atmosferische benzine met 130 pk. Zij staat dan wel meer in de file en haar auto is ook een stuk zwaarder. Beiden rijden even plezant, maar bij de turbo benzine voel je wel de turbolag.
                    Last edited by ; 05/03/2017, 13:16.

                    Comment


                    • Ohja een 2 liter dieselblok op je neus is toch ook niet ideaal om vlot een bochtje te pakken hoor. Zo'n motor is mss wel krachtig maar of het de auto echt een sportief karakter geeft?

                      Comment


                      • Maar ik versta jullie ook, 320d is heerlijk qua koppel en dat geeft idd veel rust in het dagelijkse verkeer. zeker gekoppeld met een zf8: 1800 rpm op de snelweg en genoeg koppel om dan nog vlot te versnellen. Ook bij een 5 reeks zal de 20d nog lang populair blijven denk ik.
                        Maar een 320d rijd je niet omdat het o zo goedkoop is een tweedehands valt mss mee maar iemand heeft die ooit wel nieuw moeten kopen.
                        De verschuiving naar benzine doet zich vooral in de kleinere segmenten voor, ooit was een Clio diesel populair, nu weet niet eens of ze nog wel gemaakt worden. Ook in het C segment ruimt de 1.6 diesel plaats voor kleine turbo benzines.
                        Vriend van me deed gisteren testrit met Octavia 1.6 TDI dsg. Commentaar: traag, veel lawaai, blij dat de testrit voorbij was.
                        Ik heb zelf met een Octavia 1.0 gereden, vond het heerlijk. Een Octavia heeft geen goeie geluidsisolatie dus daar speelt het geluid van de motor een grotere rol.

                        Edit: clio diesel wordt nog wel gemaakt. Twingo was ooit op diesel te krijgen maar nu niet meer, vandaar mijn verwarring.
                        Last edited by sunking; 05/03/2017, 14:09.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Wat is da voor een belachelijke opmerking ?
                          Dat gezegd door iemand die zegt dat tanken corvee is en dat hij te lui is om te tanken ...


                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                          Ik denk dat het vooral frustrerender is om te zeggen, oef ik haal de 300km en weer €80 er door...
                          als het een bewuste keuze is, geen probleem. Maar als de benzine financieel begint te wegen...


                          Ik ben u eeuwig dankbaar, dat je zoveel accijnzen aan de staat doneert!
                          Ieder doneert op zijn manier zeker ? De ene op drank, de andere op sigaretten, de andere op naft. Je hoeft mij daarvoor helemaal niet te danken hoor.
                          Maar als je denkt dat een benzine om de 300 km je 80 € aan naft kost, dan ben je toch redelijk verkeerd geïnformeerd hoor. Dat zou inderdaad financieel wegen. Ik rij niet met een tank hee.
                          En uiteraard is het een bewuste keuze om voor benzine te kiezen. Trouwens, van mijn vorige en huidige auto is er niet eens een dieselversie beschikbaar :-)

                          Comment


                          • Oude Roomster 1.6 atmo naft is in elk geval een ramp op vlak van geluid.
                            er is een tijd geweest dat garagisten mensen stimuleerden om diesel te kopen. Dat was in turbo periode.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                              Dat gezegd door iemand die zegt dat tanken corvee is en dat hij te lui is om te tanken ...



                              Iedereen begrijpt dat dit een grapje was, moet natuurlijk altijd enen tussen zitten die het niet begrijpt en het van de zure kant benadert....
                              Vind dat in feite wel erg makkelijk dik 1000 km op een tank te rijden, maar dat was niet de hoofdreden van mijn keuze hoor. Comfort, souplesse, stilte, snelheid, koppel vind ik terug in mijnen otto. Over geld gaan we niet spreken, het zijn allemaal plezierkilometers die ik doe.



                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Maar ik versta jullie ook, 320d is heerlijk qua koppel en dat geeft idd veel rust in het dagelijkse verkeer. zeker gekoppeld met een zf8: 1800 rpm op de snelweg en genoeg koppel om dan nog vlot te versnellen. Ook bij een 5 reeks zal de 20d nog lang populair blijven denk ik.
                                Maar een 320d rijd je niet omdat het o zo goedkoop is een tweedehands valt mss mee maar iemand heeft die ooit wel nieuw moeten kopen.
                                De verschuiving naar benzine doet zich vooral in de kleinere segmenten voor, ooit was een Clio diesel populair, nu weet niet eens of ze nog wel gemaakt worden. Ook in het C segment ruimt de 1.6 diesel plaats voor kleine turbo benzines.
                                Vriend van me deed gisteren testrit met Octavia 1.6 TDI dsg. Commentaar: traag, veel lawaai, blij dat de testrit voorbij was.
                                Ik heb zelf met een Octavia 1.0 gereden, vond het heerlijk. Een Octavia heeft geen goeie geluidsisolatie dus daar speelt het geluid van de motor een grotere rol.

                                Edit: clio diesel wordt nog wel gemaakt. Twingo was ooit op diesel te krijgen maar nu niet meer, vandaar mijn verwarring.
                                Begrijp me niet verkeerd hee, op vele vlakken volg ik je. Als je gelijke cilinderinhoud neemt is benzine wellicht de betere. Maar ik mag mij daarover niet uitspreken wegens te weinig ervaring. Vroeger was het iig zo dat een dCi, TDI, enz beter reed dan een atmo naft. De enige ervaring die ik heb met een kleinere benzine motor is die in een grotere wagen. En die ervaring zal wellicht tov andere merken niet representatief zijn omwille van het vrij laat (voor een turbomotor) vrijkomen van het volledige koppel. Zo'n motor past in een sportieve auto perfect, maar minder in een monovolume. Als ik bvb naar Ford kijk, hebben die dat wel beter voor mekaar.

                                Comment


                                • Wat is er dan belachelijk aan mijn vraag waarom je het plezant vindt om meer dan 1000 km te rijden met een tank ? Kun je dat uitleggen waarom je zoiets plezant vindt ?

                                  Comment


                                  • Het was geen vraag van je maar een aanvallende opmerking zonder meer. En stop er nu over want het wordt nu helemaal belachelijk.

                                    Comment


                                    • Oei, meneer voelt zich aangevallen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                        Over geld gaan we niet spreken
                                        Oei en dat in een topic over belastingen

                                        Overigens , RX-8, vind ik minder tanken ook geen sterk argument maar laten we de discussie beleefd houden en niet op de man spelen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          Oei en dat in een topic over belastingen
                                          Ja in feite wel lol

                                          Comment

                                          Working...
                                          X