Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Waarom zou een golf 1.0 minder waardevast zijn?
    vw is in het algemeen trouwens waardevaster dan bmw.
    het klopt idd dat afschrijving de grootste kost is. Wil je echt besparen koop dan 2e hands.
    trouwens de 2e hands dieselmarkt ligt op zijn gat momenteel. Er zijn veel te veel diesels gekocht de voorbije jaren, net door de fiscale gunstmaatregel (lagere accijnzen op diesel).
    probeer trouwens maar eens nen N47 verkocht te krijgen

voor mij mogen ze gerust de verkeersbelasting gelijk trekken, als ze ook de accijns gelijk trekken. Dan is er geen sprake meer van 'stiekeme belastingverhogingen'.

Comment

Probleem is dat je met een statistiek allerlei besluiten kan trekken hee. Men kan eruit halen wat gunstig is voor jezelf...
      Belangrijkste is toch nog altijd dat je tevreden bent met wat je hebt.

En het financiele speelt hierin een rol, maar mag (volgens mij weeral) de hoofdrol niet spelen (als het mogelijk is). Ik wil bvb niet uitrekenen wat mijn auto me kost per jaar. Stel dat het veel is en ik doe hem weg... (heb geen tweede auto nodig), ben ik dan gelukkiger ?

Ok, een N47 verkopen ligt misschien moeilijker, bepaalde tfsi modellen ook hee
      Last edited by ; 02/03/2017, 15:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

En het financiele speelt hierin een rol, maar mag (volgens mij weeral) de hoofdrol niet spelen (als het mogelijk is). Ik wil bvb niet uitrekenen wat mijn auto me kost per jaar. Stel dat het veel is en ik doe hem weg... (heb geen tweede auto nodig), ben ik dan gelukkiger ?
        Exact! ik koop benzine omdat ik graag benzine rijd. Financiele is secundair. Maar zelfs als je gaat rekenen, zie je dat je met 316i/318i zeker je broek niet scheurt, dat diesel vooral interessant is door de lage accijns (die er dan weer is owv de transportsector), die ze dan nu bij particulieren proberen terug te halen door de verkeersbelasting, en dat is net hetgene waarvoor dit topic in het leven is geroepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          OT: de verlaging van 90 naar 70 op de gewestwegen is eigenlijk ook een stiekeme belastingverhoging. Veel auto's verbruiken meer aan 70 dan aan 90. Kassa kassa dus en niet zo zeer een kwestie van verkeersveiligheid of eenvormige regelgeving!
          Ook de bandenhandelaars zullen dit voelen, accelereren naar en remmen vanaf 90 lijdt tot meer slijtage dus door deze wijziging gaan er minder banden verkocht worden (wat dan ook weer leidt tot minder BTW inkomsten dus de staat schiet zichzelf toch wel een beetje in de voet moet ik zeggen)
          jij staat zeker te springen als ze straks om de 50 meter wisselende zone 30 / 50 / 70 / 90 installeren?
          ahja, extra bandenslijtage, goed voor de bandenboer en meer BTW inkomsten voor de staat.
          jezus..

Comment

Zo eentje na 2013 zou ik wel durven kopen. Staan er inderdaad veel te koop. Golf 1.0 zal je minder vinden, maar die zijn nieuw ook niet talrijk verkocht. Momenteel is de markt oververzadigd inderdaad, maar die herstelt. Zitten nu in een periode dat er veel nieuwe auto's verkocht worden. Hierdoor groot aanbod tweedehands. Eens april, mei, als de nieuwe auto's geleverd zijn en hiervan een groot deel via de dealer naar het buitenland gaat, zal je zien dat het aanbod particuliere tweedehands danig zakt.
            Je kan de rekening pas maken als je Golf zijn dienst gedaan heeft en als je alle kosten bijhoudt ondertussen. Maar da's slecht voor de gezondheid lol.

Comment

Exact! ik koop benzine omdat ik graag benzine rijd. Financiele is secundair.
              Da's de juiste denkwijze hierin...

Comment

DE 320d ede heeft 99g uitstoot, en mijn economisch model is het uwe niet... koop 2de hands en geen vaa...

Comment

probeer trouwens maar eens nen N47 verkocht te krijgen
                  Ik heb zo een n47 en de slechte zijn al lang naar de maan... ;-) lekker exclusief, een goed draaiende n47...
                  Na maart 2011 geproduceerd....

Comment

Dus de (mijn) conclusie is, diesel of naft maakt eigenlijk niet echt uit qua kosten, maar koop vooral niet nieuw (toch niet als particulier - of je mocht op een mooi stockmodel stoten) .

Mijn economisch model is: nieuw kopen met alle opties die ik wil (want de aankoopprijs trek ik toch af van de belastingen) voor een zo laag mogelijk VAA (want dat wordt bij mn belastbaar inkomen geteld). En zo beland ik dan weer bij de kleinste benzinemotor. Zie bv. http://www.autoforum.be/forum/auto-a...icientdynamics
                    Waar ik graag mee rondtoer trouwens want in ons belgenlandje volstaat het prima.
                    De eerste jaren ook geen zorgen ivm onvoorziene extra kosten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Golf 1.0 zal je minder vinden, maar die zijn nieuw ook niet talrijk verkocht.
                      Golf 1.0 is in belgie nog maar net op de markt (sinds de facelift).
                      Van de 1.2 in de golf VII prefacelift zijn er veel verkocht, is ook een redelijk ruim aanbod van op de 2e hands markt, maar niks volledig naar mijn zin.
                      De 1.0 is rapper dan de 1.2 en heeft een lagere uitstoot, en de facelift heeft leuke snufjes, dus voor de facelift gegaan.

Comment

VAA, zelfstandige....., .... am I missing something? Heb je een vennootschap?

Comment

Yes.

Comment

Ok. Want eenmanszaak werkt zonder VAA

Comment

Dus de (mijn) conclusie is, diesel of naft maakt eigenlijk niet echt uit qua kosten, maar koop vooral niet nieuw (toch niet als particulier - of je mocht op een mooi stockmodel stoten) .

Mijn economisch model is: nieuw kopen met alle opties die ik wil (want de aankoopprijs trek ik toch af van de belastingen) voor een zo laag mogelijk VAA (want dat wordt bij mn belastbaar inkomen geteld). En zo beland ik dan weer bij de kleinste benzinemotor. Zie bv. http://www.autoforum.be/forum/auto-a...icientdynamics
                              Waar ik graag mee rondtoer trouwens want in ons belgenlandje volstaat het prima.
                              De eerste jaren ook geen zorgen ivm onvoorziene extra kosten...
                              Ik ben ook van het principe niet nieuw te kopen, maar bij mijn huidige kon ik niet anders.
                              De nieuwe die nu heb is amper duurder dan het demo model dat ik eerst wilde kopen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dus de (mijn) conclusie is, diesel of naft maakt eigenlijk niet echt uit qua kosten, maar koop vooral niet nieuw (toch niet als particulier - of je mocht op een mooi stockmodel stoten)
                                Maar ook niet te oud! regels, verbruik.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                  terwijl ik ervan overtuigd ben dat de BMW diesel momenteel minder waardeverlies kent dan een Golf 1.0 met dezelfde kilometers
                                  316d van 2013/2014 worden bijna weggegeven. http://occasions.autoscout24.be/?aty...vent=pag&dtr=s
                                  Wel handig voor diegenen die toch nog nen 2e hands diesel zoeken, maar k zou niet den eerste eigenaar willen zijn (waren nieuw ook nog eens dik 2000 euro duurder dan de 316i)
                                  Last edited by sunking; 03/03/2017, 00:06.

Comment

de drang naar dieselwagens is deels correct en deels waanzin. En dat is los van het lesspellen van de touring pipo's.

Comment

enige voordeel aan een diesel is dat je niet elke 500km aan de pomp al moet gaan staan.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Je krijgt een diesel ook makkelijker verkocht. Dat bedoel in met deels correct deels waanzin. Benzine is tegenwoordig ook turbo.

Comment

Working...
                                        X