Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onze overheid is zo'n inefficiënt apparaat dat het me nogal sterk lijkt dat ze zo'n complot hebben kunnen bedisselen. Eerder per ongeluk iets goed gedaan denk ik.

    Ik rijd momenteel benzine maar ik vind een diesel nog altijd de "betere" voor dagdagelijks gebruik.
    Het verbruikt minder, kost minder in onderhoud en het kan in mijn hoofd zitten maar 'k heb nog altijd het idee dat ze duurzamer zijn.
    En los daarvan, de meeste diesels leveren moeiteloos een berg koppel laag in de toeren... wat maakt dat ze toch wel heel gemakkelijk rijden.

    Iedereen die er anders overdenkt moet mijne turbo benzine eens horen wanneer je al 't koppel laag onderin gebruikt, dat klinkt alsof 'ie thuiskomt van een nachtje diep doorzakken, zowel schijtend als kotsend nog probeert zich van z'n beste kant te laten zien. De volgende keer schakel je wel een versnelling lager. Echt joh, Alpina D3 > BMW M3 voor dagdagelijks gebruik. En 't is erg om te zeggen, want het heeft nul komma nul emotie, een elektromotor is nog "beter"... daar gaan we dus naartoe.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      enige voordeel aan een diesel is dat je niet elke 500km aan de pomp al moet gaan staan.
      Dat tanken was een grapje tussen Tomski en ik, duidelijk niet serieus bedoeld dus. Hoop voor RX dat het zo voldoende geweest is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Onze overheid is zo'n inefficiënt apparaat dat het me nogal sterk lijkt dat ze zo'n complot hebben kunnen bedisselen. Eerder per ongeluk iets goed gedaan denk ik.

        Ik rijd momenteel benzine maar ik vind een diesel nog altijd de "betere" voor dagdagelijks gebruik.
        Het verbruikt minder, kost minder in onderhoud en het kan in mijn hoofd zitten maar 'k heb nog altijd het idee dat ze duurzamer zijn.
        En los daarvan, de meeste diesels leveren moeiteloos een berg koppel laag in de toeren... wat maakt dat ze toch wel heel gemakkelijk rijden.

        Iedereen die er anders overdenkt moet mijne turbo benzine eens horen wanneer je al 't koppel laag onderin gebruikt, dat klinkt alsof 'ie thuiskomt van een nachtje diep doorzakken, zowel schijtend als kotsend nog probeert zich van z'n beste kant te laten zien. De volgende keer schakel je wel een versnelling lager. Echt joh, Alpina D3 > BMW M3 voor dagdagelijks gebruik. En 't is erg om te zeggen, want het heeft nul komma nul emotie, een elektromotor is nog "beter"... daar gaan we dus naartoe.
        Ik citeer deze om terug tot de orde van de dag te komen want dit is wel een opbouwende post

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Maar ik versta jullie ook, 320d is heerlijk qua koppel en dat geeft idd veel rust in het dagelijkse verkeer. zeker gekoppeld met een zf8: 1800 rpm op de snelweg en genoeg koppel om dan nog vlot te versnellen. Ook bij een 5 reeks zal de 20d nog lang populair blijven denk ik.
          Omdat ik mezelf graag bezig hoor zal ik mijn opbouwende uitspraken ook maar quoten dan .

          Comment


          • We gaan hier nog tot een vergelijk komen zulle... Ik moet dringend eens een VW of zo gaan rijden

            (sorry Sunking, kon ze ni allemaal quoten he... de uwe zijn uiteraard ook opbouwend)
            Last edited by ; 05/03/2017, 15:52.

            Comment


            • RX8, inlevingsvermogen...

              Ik rijd 600 km per week en tank altijd aan hetzelfde tankstation. Als er dan ooit iets is met slechte brandstof enz. Op dat zelfde momenteel doe ik ook mijn inkopen... Dan is het handig om 1000 km te kunnen doen... Dan heb je nog 400 km om Andere dringende zaken te doen. Tanken is tijdverlies... En stinkt. Er is niets zo vervelend om tijdens de ochtendspits te moeten tanken, omdat je de avond voordien dringend ergens moest zijn. Minder stress...

              Comment


              • ja sorry wil er nog ff over

                1085 km gereden en lampje ging net aan, s65 biturbo moet dan nog minimum 80 km kunnen rijden dus voor mij zal dat nog 250 km zijn
                straks tanken, en ik heb mijn 5 liter bidonneke mee voor normaal 95 mee te tanken voor het grasmachien (de gazon is al zichtbaar aan het groeien), maar ik ga die op dure 98 laten draaien vanaf nu !

                Comment


                • Ha ja nu da je't zegt... mijne zitmaaier lust ook benzine, zal er nu ook van die dure moeten indoen lol... Geen risico's want da's ne kleinen otto

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    RX8, inlevingsvermogen...

                    Ik rijd 600 km per week en tank altijd aan hetzelfde tankstation. Als er dan ooit iets is met slechte brandstof enz. Op dat zelfde momenteel doe ik ook mijn inkopen... Dan is het handig om 1000 km te kunnen doen... Dan heb je nog 400 km om Andere dringende zaken te doen. Tanken is tijdverlies... En stinkt. Er is niets zo vervelend om tijdens de ochtendspits te moeten tanken, omdat je de avond voordien dringend ergens moest zijn. Minder stress...
                    En als ge pech hebt sta je nog met je voeten te trappelen in de diesel. Ruikt dan zo lekker als je instapt.

                    Comment


                    • Hier ook vanaf nu 98 in de grasmaaier... 500 Cc 2 cilinder... Hier zou ik geen diesel voor willen.

                      Comment


                      • Naft stinkt minder

                        Comment


                        • Zeker met een sigaretje erbij...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Naft stinkt minder
                            de stank van naft is je reinste kanker terwijl je tankt...en zéker 98 met al die brol erbij om aan dat getal te geraken

                            Comment


                            • 98 is 1 grote rip-off in België, bij 99% van de stations betaal je daar steevast de maximumprijs voor

                              andere brandstoffen gooien ze met kortingen 10-15cents, drinkt je kar 98, bad luck
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • Nog zo een vaststelling... Zou niet mogen...

                                Comment


                                • mijn liberale gedachte zegt toch dat dat geen probleem zou mogen zijn, de 98-ers zijn zo overtuigd dat, dat beetje extra om hun motor te soigneren er voluit terug uitkomt bij het consumeren van dat product

                                  korting is een kado en geen verplichting

                                  Comment


                                  • Wat een bekommernis ivm kankerverwekkende vuiligheid. Maar ik durf niet te ademen als mijn voorligger een zwarte wolk uitbraakt hoor.

                                    Comment


                                    • Lol.....

                                      om dus even ter

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        mijn liberale gedachte zegt toch dat dat geen probleem zou mogen zijn, de 98-ers zijn zo overtuigd dat, dat beetje extra om hun motor te soigneren er voluit terug uitkomt bij het consumeren van dat product

                                        korting is een kado en geen verplichting
                                        Ben helemaal van niets overtuigd, constructeur schrijft 98 voor dus doe ik dat (met de Golf), Lexus altijd 95.

                                        Is trouwens ook naast de kwestie, het gaat om de kortingenpolitiek
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • Ug te komen op verkoop diesels.... Onderhoud turbodiesels was duurder. Garages hielden van dieselklanten. Tegenwoordig is zo een turbonaft geen easy peasy ding meer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X