Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • ik geef het maar mee sunking, het is idd makkelijker om ff wat minder te ademen tijdens tanken, dan tijdens het rijden
    maar ook met koude motor gaan die vluchtige stoffen onverbrand in de atmosfeer...iedereen op 98 zou geen goede zaak zijn

    de dag dat er 30% van de mensen op 98 zou rijden zul je daar ook wel kortingen gaan vinden

    Comment


    • Ja, maar 't was destijds toch zo dat mensen die bvb ne Clio 1200cc kochten en 15000 km per jaar reden, beter af waren met de 1.5 dCi die veel minder verbruikte en veel beter reed. Als verkoper had ik er niks aan om de mensen in de ene of de andere richting te duwen, commissie bleef gelijk. En het waren uitzonderingen die voor een benzine Clio gingen. Tweedehands was er een chronisch gebrek aan dieseltjes rond de 5 a 6000 euro. Als dat binnen kwam was dat dezelfde dag particulier verkocht bij wijze van spreken.
      Daarom ook dat ik de mensen bijna steeds een diesel aanraadde. De herverkoopwaarde was gigantisch veel groter destijds dan een benzine. Bvb een Scenic 1.6 16V geraakte je aan de straatstenen niet kwijt, dezelfde in 1.5 dCi was n'een topper. Het prijsverschil bij verkoop was vele groter dan het prijsverschil destijds bij aankoop.

      Nu begrijp ik wel dat ik ook al 9 jaar uit de auto's ben en dat de markt steeds verandert. Zelf rij ik graag met mijn zware diesel. Daar moet je toch al een serieuze benzinemotor tov zetten om tot hetzelfde rijplezier en prestaties te komen. En dan zit je wel met een groot verschil in verbruik. De dag dat ik kleiner wil, zal ik een turbo benzine zeker in overweging nemen, maar niet beneden de 2000 cc. Da's nog mijn ouderwets kantje da'k niet zal kwijt geraken lol.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Daar moet je toch al een serieuze benzinemotor tov zetten om tot hetzelfde rijplezier en prestaties te komen. En dan zit je wel met een groot verschil in verbruik. De dag dat ik kleiner wil, zal ik een turbo benzine zeker in overweging nemen, maar niet beneden de 2000 cc. Da's nog mijn ouderwets kantje da'k niet zal kwijt geraken lol.
        rijplezier is subjectief
        Een turbobenzine die je absoluut niet hoort en voelt in ralenti en toch voelt trekken is toch wel heerlijk. Om dan nog maar te zwijgen over zesinlijners en V8'en.
        Hoeveel atmo diesels heb je ooit bestuurd?

        Comment


        • Zo een 250d van vroeger met de volle 90 pk was leuk...

          Comment


          • 190 2.5 bedoel ik

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

              rijplezier is subjectief
              Een turbobenzine die je absoluut niet hoort en voelt in ralenti en toch voelt trekken is toch wel heerlijk. Om dan nog maar te zwijgen over zesinlijners en V8'en.
              Hoeveel atmo diesels heb je ooit bestuurd?
              Veel atmo's hee.... Heb zelf een Passat, Carina, 250 D, enz gehad als dagelijkse wagen in het begin ik begon te rijden. De 1.5 VW Passat bvb maar ook 2000CC's 1900 cc's... diesels.
              Een zes in lijn benzine is leuk, maar hier worden de verschillen in verbruik wel echt groot hee tov een diesel 6 in lijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Zo een 250d van vroeger met de volle 90 pk was leuk...
                Klopt, de 300 nog leuker. 5 of 6 in lijn... Vele kilometers mee gedaan en te vroeg verkocht. Had 180000 km en dacht dat er kosten zouden beginnen aan komen. Dan maar nieuwe gekocht. Achteraf bleek dat die bakken makkelijk 400000 km rijden en meer

                Kijk er met weemoed op terug. Dienen 250 D was 95 pk geloof ik en n'een hele schone. Ne sportline met zo twee afzonderlijke zetels achteraan en houten afwerking. Persoonlijk vind ik dat één van de mooiste auto's die ik ooit had
                Last edited by ; 05/03/2017, 20:19.

                Comment


                • That era is over, 3 pitters zijn de toekomst

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    That era is over, 3 pitters zijn de toekomst
                    Tja, ik vind da triestig, maar mijn kinderen zullen dit misschien een geweldige evolutie vinden... Ik word oud lol

                    Comment


                    • Mb komt met nieuwe zes in lijn diesel. Nu nog turbobenzine.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Tanken is tijdverlies...
                        Pfft, ja, kakken ook hee. En de post die je hier typte ook toch. Is dat echt een punt om voor diesel te gaan ?


                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Daarom ook dat ik de mensen bijna steeds een diesel aanraadde. De herverkoopwaarde was gigantisch veel groter destijds dan een benzine.
                        Ik hoop dat ge u nu weer niet gaat aangevallen voelen, maar aangezien een diesel duurder is in aankoop is het logisch dat hij duurder is in herverkoop. Maar gigantisch gaat het verschil toch niet zijn tussen benzine en diesel bij een Clio van 10 jaar oud ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten






                          Ik hoop dat ge u nu weer niet gaat aangevallen voelen, maar aangezien een diesel duurder is in aankoop is het logisch dat hij duurder is in herverkoop. Maar gigantisch gaat het verschil toch niet zijn tussen benzine en diesel bij een Clio van 10 jaar oud ?

                          Nee hoor....
                          Iemand die nieuw koopt rijdt zelden 10 jaar met dezelfde wagen. Meeste verkopen op 5 a 6 jaar, net voordat distributieriem en zo vervangen moet worden. Dan speelde dit echt wel een zeer grote rol. Nu zal het door de hele polemiek rond diesel en benzine misschien anders liggen. Ik werk al 9 jaar niet meer, ben ziek, dus de markt veranderde intussen. Maar blijkbaar is er op korte tijd veel gebeurd.Een volledige draai van diesel naar benzine...
                          Toen ik auto's verkocht kreeg je bvb nog een premie als je een auto kocht met een bepaalde CO2 uitstoot of minder. Dat waren destijds quasi allemaal diesels die hier onder vielen.
                          Toen draaide alles rond CO2. Nu is het NOX en fijne deeltjes die de grote boosdoeners zijn.
                          Blijft beetje pervers van de staat om hun heffingen steeds te veranderen naar datgene waar ze de mensen eerst op aanstuurden. Ook is het onlogisch dat ze premies geven terwijl ons wegennet overbevolkt is. Geldt ook voor salariswagens trouwens (die dan nog quasi allen diesel zijn).

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Comfort, souplesse, stilte, snelheid, koppel vind ik terug in mijnen otto.
                            Raar, maar dat zijn nu net de eigenschappen die ik ook terug vind in mijn Megane GT

                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Begrijp me niet verkeerd hee, op vele vlakken volg ik je. Als je gelijke cilinderinhoud neemt is benzine wellicht de betere. Maar ik mag mij daarover niet uitspreken wegens te weinig ervaring. Vroeger was het iig zo dat een dCi, TDI, enz beter reed dan een atmo naft. De enige ervaring die ik heb met een kleinere benzine motor is die in een grotere wagen. En die ervaring zal wellicht tov andere merken niet representatief zijn omwille van het vrij laat (voor een turbomotor) vrijkomen van het volledige koppel. Zo'n motor past in een sportieve auto perfect, maar minder in een monovolume. Als ik bvb naar Ford kijk, hebben die dat wel beter voor mekaar.
                            Jij noemt de Espace nog altijd een monovolume terwijl Renault deze niet meer als monovolume ziet, maar als Crossover met sportieve eigenschappen.
                            Dus volgens je eigen uitleg is de motor dan wel degelijk juist gekozen door Renault?

                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten



                              Jij noemt de Espace nog altijd een monovolume terwijl Renault deze niet meer als monovolume ziet, maar als Crossover met sportieve eigenschappen.
                              Dus volgens je eigen uitleg is de motor dan wel degelijk juist gekozen door Renault?
                              Kan ik me niet over uitspreken, zoiets hangt af van persoon tot persoon. Ik kan enkel voor mezelf spreken en voor mij leek die in het begin zeer goed. Omdat ik er heel rustig mee reed en geen prestatie verwachtte. Mettertijd, vooral op de snelweg, wilde ik toch snellere hernemingen. En hiervoor moet die hoog de toeren in.
                              Ik zou zeggen pasend bij Espace nee, passend bij Clio en Megane ja. Spreek ik zuiver voor mezelf hee.
                              Ik hou liever van een wagen die 1 verzet omlaag gaat en dan goed accelereert. En dat vind je bij diesels beter terug.
                              Mocht het koppel sneller vrijkomen en groter zijn, dan zou ik het wellicht wel een passende motor vinden... dus in feite een 2 liter met andere eigenschappen.
                              De oudere dieselmotor 2.0 dci 175 die nu nog bij Nissan verkocht wordt, zou hem veel beter liggen. Ma ja, ze moeten downsizen hee.
                              Nogmaals, ik beweer nooit dat de motor slecht is of zo, hij ligt me gewoon niet in de zware Espace. Iemand die echt sportief rijdt, zal dit dan wel goed vinden.

                              Comment


                              • Het ligt er allemaal aan hoe je iets wilt positioneren he, Renault wou met de nieuwe Espace iets totaal anders doen.
                                Dat dat niet bij iedereen in goede aarde valt kan ik begrijpen.
                                Bij Tomski bevalt de Espace toch goed heb ik de indruk.

                                Moet wel zeggen dat ik de nieuwe Espace nog altijd maar vrij zelden zie rijden, dus is de keuze van Renault misschien toch geen goede keuze geweest.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Ja, Tomski is uitermate tevreden van zijn wagen. Ik was ne echte Espace klant en behoor wellicht niet tot de nieuwe klanten die ze willen aantrekken met het nieuwe concept Espace. Alhoewel die binnenin echt heel mooi is, degelijk afgewerkt is, rammelvrij is,... Kan goed zijn dat, mocht ik mij de dieselversie gekocht hebben, ik meer tevreden had geweest. Zelfs met kleiner vermogen.
                                  Kan me echt goed voorstellen dat die motor in je Megane het echt goed doet hee. Die ziet er sportief uit en mag een sportief trekje hebben.
                                  Had ook van Espace verwacht dat er meer zouden rondrijden. Ze zijn zeldzaam. Zeker in vergelijking met toen het vorige model pas uitkwam. Die verkocht enorm.

                                  Comment


                                  • Ik ben na de eerste 3 weken en bijna 1000 km nog altijd heel tevreden van de Megane, alleen spijtig dat het sportieve geluid enkel uit de boxen binnenkomt (als je daarvoor kiest).
                                    Toen hem pas had dachten de buren dat het een elektrische of een hybride was, want hij was zo stil dat je de motor niet eens hoorde

                                    Ja, vind het heel spijtig dat je die Espace zo weinig ziet.
                                    Als ik ooit iets groter nodig heb, dan zal het waarschijnlijk tussen de Espace en de S-Max gaan.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Ik heb op het Renaultforum gelezen (stond ook een link bij naar ik geloof de Engelse site van Renault, dus geloofwaardig) dat het geluid op comfortstand (bij Espace iig, misschien ook bij jou) active noise cancelling zou zijn. Moet je eens proberen of je verschil hoort tussen geluid uit en geluid op comfort. Moet wel een Bose zijn
                                      Last edited by ; 06/03/2017, 02:10.

                                      Comment


                                      • Ik zal er eens op letten.
                                        heb tot nu toe bijna altijd in de stand "Normaal" gereden, afgelopen vrijdag heb ik hem in de stand "Comfort" gezet.
                                        Tussendoor ook wel al een paar keren de stand "sport" gebruikt.

                                        Lijkt me wel goed mogelijk, want had daar ook al iets van gelezen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • BOSE elektronica
                                          1. Digitale versterker met digitale signaalprocessor geïntegreerd in het dashboard:
                                            • Zeven uitgesproken geluidsettings
                                            • Centerpoint® 2 signaalprocessor
                                            • SurroundStage® signaalprocessor
                                            • Active Sound Management met in het interieur gemonteerde microfoons voor volledig dempen van motorgeluid

                                          Comment

                                          Working...
                                          X