Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
dat was ik
Wie wil er nu zijn gat afkuisen met WC-papier van het merk Sublimo als ge met zo'n dikke slee rijdt!
Ik ben beschaamd in uw plaats.Last edited by Maurice P.P.; 08/03/2017, 12:01.
Comment
-
sublimo is gewoonweg.... subliem! met een o achter2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Mja tis waar, wa zit ik eigenlijk te zagen. Ieder doet uiteindelijk wat em wil. Tis eigenlijk dom van mij om het ook ni te doen. Uiteindelijk ben je nooit zeker of duurder ook beter is.
Bij mij gaat het em eigenlijk dat ik daar geen energie wil insteken om steeds naar het goedkoopste te zoeken en te rijden. En zoals ik reeds zei, als ik ergens content van ben blijf ik daar meestal bij, zoals bij alles. Tot daartoe dat het dan duurder is dan op een ander.
Ma wie me nen dikken auto aan een Dats station staat te tanken das precies van, we hebben nu den oto, ma het tanken kan er precies ni meer af. Hetzelfde bij besparen op banden, zo ken ik er ook veel of het onderhoud. Bij ne prutser gaan ipv naar de garage van het merk zelf.
Als autofreak wil ik eigenlijk alleen maar het beste voor mijn auto! :-)
En van die banden dat is een compleet manke vergelijking. Tussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTussen banden heb je kwaliteitsverschillen, die brandstoffen zijn allemaal hetzelfde.
PS, onlangs ook gelezen dat een BMW3 in de VS een onderhoudsinterval van 1j of 10K miles heeft, terwijl diezelfde BMW in Europa een interval van 2j of 30K kilometer heeft, te wijten aan de brandstof blijkbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Sja, noem me naïef, maar ik geloof niet dat brandstoffen gelijk zijn. Mij zal je nooit zien bij de goedkope "merken". Wetende dat het goedje in een moderne diesel aan 2000 bar (en hoger) ingespoten wordt -sta effe stil bij dat cijfer- ... dan kan je maar hopen dat er geen rotzooi in zit, toch? Idem met de verbranding, hoe vuiler hoe slechter de verbranding, niet de juiste mix additieven en de boel wordt er niet properder op. Op korte termijn heb je daar geen last van (hoewel je met één slechte pomp al meteen schade kan rijden), op langere termijn daarentegen zie je brandstofpompen sneuvelen en is er vaak (toeval of niet) een relatie met goedkope brandstof. Je komt dezelfde discussies tegen als het over motorolie gaat, sommigen vinden longlife olie aan 22 euro per liter ook absurd. Enfin, moest ik een Lada hebben (alle respect), dat is een auto die zelfs op frietvet kan rijden en dan komt het ook niet zo nauw, die presteert met Dats brandstof en Wanli banden misschien beter dan wat die Russen als normaal beschouwen. Voor de rest idem wat zei, tenzij het van geen belang is zou ik er ook niet op gaan besparen, goedkoop is duurkoop.
PS, onlangs ook gelezen dat een BMW3 in de VS een onderhoudsinterval van 1j of 10K miles heeft, terwijl diezelfde BMW in Europa een interval van 2j of 30K kilometer heeft, te wijten aan de brandstof blijkbaar.
maar ik ga ervan - mss verkeerdelijk - uit dat dat specifieke tankstationeigenaars zijn, en geen ketens als dats
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Sja, noem me naïef, maar ik geloof niet dat brandstoffen gelijk zijn. Mij zal je nooit zien bij de goedkope "merken". Wetende dat het goedje in een moderne diesel aan 2000 bar (en hoger) ingespoten wordt -sta effe stil bij dat cijfer- ... dan kan je maar hopen dat er geen rotzooi in zit, toch? Idem met de verbranding, hoe vuiler hoe slechter de verbranding, niet de juiste mix additieven en de boel wordt er niet properder op. Op korte termijn heb je daar geen last van (hoewel je met één slechte pomp al meteen schade kan rijden), op langere termijn daarentegen zie je brandstofpompen sneuvelen en is er vaak (toeval of niet) een relatie met goedkope brandstof. Je komt dezelfde discussies tegen als het over motorolie gaat, sommigen vinden longlife olie aan 22 euro per liter ook absurd. Enfin, moest ik een Lada hebben (alle respect), dat is een auto die zelfs op frietvet kan rijden en dan komt het ook niet zo nauw, die presteert met Dats brandstof en Wanli banden misschien beter dan wat die Russen als normaal beschouwen. Voor de rest idem wat zei, tenzij het van geen belang is zou ik er ook niet op gaan besparen, goedkoop is duurkoop.
PS, onlangs ook gelezen dat een BMW3 in de VS een onderhoudsinterval van 1j of 10K miles heeft, terwijl diezelfde BMW in Europa een interval van 2j of 30K kilometer heeft, te wijten aan de brandstof blijkbaar.
Ik tank al gans m'n leven alle merken (zowel met de auto als met de moto), negen op de tien tankbeurten gebeuren bij goedkope stations. Ik heb nog nooit een brandstofgerelateerd probleem gehad. En ik rij nu toch al zo'n 15 jaar moderne diesels.
En dat in de USA de onderhoudsbeurten dichter op elkaar liggen door de gebruikte brandstof daar, wil ik best geloven. Maar hier komt uit de goedkope pomp geen USA brandstof hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten(...en alsof je zeker bent dat er in merkgarages geen prutsers rondlopen, ik denk dat die ook wel eens steken laten vallen, helaas)
Comment
-
omdat ik zo kurjeus was even gegoegeld, in us zijn de eerste 5 jaar onderhoud op het eerste zicht bij bmw inbegrepen in de prijs
en ik dacht ook dat groot deel amerikanen geen onderhoud deden, don't fix it if it aint broken
nu denk ik ook wel niet dat m3 kopers dat soort amerikanen zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Doe wat je wilt, logic, uw centen zijn mijn centen niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenomdat ik zo kurjeus was even gegoegeld, in us zijn de eerste 5 jaar onderhoud op het eerste zicht bij bmw inbegrepen in de prijs
en ik dacht ook dat groot deel amerikanen geen onderhoud deden, don't fix it if it aint broken
nu denk ik ook wel niet dat m3 kopers dat soort amerikanen zijn
Comment
-
170.000 op Dats diesel (met af en toe een tankbeurt in het buitenland) en geen énkel brandstofgerelateerd probleem op een moderne common-rail diesel met DPF.
Het énige waar ik op let is niet te tanken aan pompen die zeer weinig afname hebben (denk aan van die zeer kleine pompen aan maximumprijs waar bijna niemand tankt).
Dats heeft een zeer grote afname. Makro e.d. ook.
Ik ben sowieso overtuigd van de kwaliteit van Dats. Denk je dat een merk als Colruyt schandalen gaat riskeren?
Bedankt voor de veralgemening trouwens. Jakkel heeft echter 100% gelijk. Ik geef met volle goesting meer uit voor banden en het onderhoud heb ik steeds bij merkdealers laten uitvoeren. Tanken aan 20 cent duurder is geld in de vuilbak gooien.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
hier vlakbij is een distributiecentrum waar de tankwagens komen vullen... Ik zie daar vanalles staan aan dezelfde pompen.. Gabriëls, Esso, Texaco... allemaal dezelfde brandstof aan het volkappen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
toen jij in je vorige post die kortere intervallen las, goegelde ik op maintenance kost bmw, ik dacht met hun minder belastingen dat et daar een stuk cheaper was en beter verteerbaar, maar dat blijkt niet echt, gemiddelde kost per jaar tss 800 en 1200 dollar, vergelijkbaar met hier dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenhier vlakbij is een distributiecentrum waar de tankwagens komen vullen... Ik zie daar vanalles staan aan dezelfde pompen.. Gabriëls, Esso, Texaco... allemaal dezelfde brandstof aan het volkappen.
als er een probleem zit is dat een malafide houder en geen veralgemening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk ben sowieso overtuigd van de kwaliteit van Dats. Denk je dat een merk als Colruyt schandalen gaat riskeren?
Comment
-
Ik dacht dat er maar een 4-tal raffinaderijen waren in ons landje en dat dus ALLE merken hun benzine/diesel daar dus kopen...
Bovendien is er strenge controle op de kwaliteit en samenstelling en worden er zo goed als nooit afwijkingen geconstateerd...
Dus: den Dats, Makro, Jet, Maes enz... kopen hun petrol de ene keer bij Total, de andere keer bij Exxon of ... (prijsafhankelijk en aanbod-afhankelijk).
Wie dus meer wil betalen moet dat zelf weten zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Tuurlijk niet. Alhoewel het vlees bij een goeie beenhouder op z'n zachts gezegd beter is dan die van Okay.
Comment
Comment