Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Soms ook eens 50

    Comment


    • Niet alleen het vermogen hee, het verbruik is toch serieus gedaald. ik herinner me een 2000 cc die ik had met 140 pk. Snel voor dienen tijd en enorm zuinig. Kreeg hem niet boven de tien liter. Als je nu tegen iemand zegt dat je wagen maar 10 liter verbruikt en 140 pk heeft, lachen ze je uit. En dan moet je nog nagaan dat die auto misschien een 1000 kilo woog.

      Comment


      • 7l en 90pk was toen normaal... Nu is dat 5l en 190pk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Soms ook eens 50
          Of zelfs 30.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Alsof hier de motoren de eerste vijf jaar de soep indraaien door de intervals van 25.000 km.... .
            exact wat ik heb voorgehad. eerste keer binnen op 28000 km, 2e keer op 63000km (volgens instructies boordcomputer, dus feitelijk 35000 km gereden tussen verversingen), 2 dagen later motor plots kapot. toeval?

            Comment


            • Wat was er kapot ?

              Comment


              • Goh.. eigenlijk was de distributie om zeep nadat de oliedruk was weggevallen (volgens dealer). Vreemd genoeg geen melding gekregen van lage oliedruk. Maar de ketting liep plots ergens tegenaan, wat duidelijk hoorbaar was. Bij dit type motor is er een hydraulische kettingspanner, die dus oliedruk nodig heeft om te functioneren. Dus ik vermoed, rommel (sludge of koolstofresten) die terecht gekomen is in de oliepomp of leiding en de boel heeft geblokkeerd. Immers bij direct ingespoten motoren ontstaan er koolstofresten. Die mengen zich in de olie, maar die geraakt verzadigd op den duur en dan ontstaat er vuiligheid die grote miserie kan veroorzaken. Is veel over te vinden op internet.

                Comment


                • Welke auto was dat sunking ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    exact wat ik heb voorgehad. eerste keer binnen op 28000 km, 2e keer op 63000km (volgens instructies boordcomputer, dus feitelijk 35000 km gereden tussen verversingen), 2 dagen later motor plots kapot. toeval?
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Goh.. eigenlijk was de distributie om zeep nadat de oliedruk was weggevallen (volgens dealer). Vreemd genoeg geen melding gekregen van lage oliedruk. Maar de ketting liep plots ergens tegenaan, wat duidelijk hoorbaar was. Bij dit type motor is er een hydraulische kettingspanner, die dus oliedruk nodig heeft om te functioneren. Dus ik vermoed, rommel (sludge of koolstofresten) die terecht gekomen is in de oliepomp of leiding en de boel heeft geblokkeerd. Immers bij direct ingespoten motoren ontstaan er koolstofresten. Die mengen zich in de olie, maar die geraakt verzadigd op den duur en dan ontstaat er vuiligheid die grote miserie kan veroorzaken. Is veel over te vinden op internet.
                    Met al die vragen en vermoedens zijn we niets hé.


                    Comment


                    • Waarom verlaagt BMW in de VS zijn interval naar 10000 miles? Slechte brandstof? Kan iemand dat bewijzen? Hebben ze in amerika dan geen deftige raffinaderijen? Of is dit ook slechts een vermoeden?
                      Hier wordt beweerd dat zonder dure additieven in je brandstof je motor om zeep gaat, maar dat olie 35000 km mag blijven zitten in een downsize hoogtechnologische turbomotor is dan geen risico? Allez komaan hee zeg. (Ik tank trouwens altijd Esso super 98.)
                      Last edited by sunking; 09/03/2017, 11:04.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Waarom verlaagt BMW in de VS zijn interval naar 10000 miles? Slechte brandstof? Kan iemand dat bewijzen? Hebben ze in amerika dan geen deftige raffinaderijen? Of is dit ook slechts een vermoeden?
                        Ja hallo, ik weet het niet hoor. Een bepaalde marketingstrategie??


                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Hier wordt beweerd dat zonder dure additieven in je brandstof je motor om zeep gaat, maar dat olie 35000 km mag blijven zitten in een downsize hoogtechnologische turbomotor is dan geen risico? Allez komaan hee zeg. (Ik tank trouwens altijd Esso super 98.)
                        Wie beweert dat van die additieven? Ik niet hoor.
                        Last edited by Jakkel; 09/03/2017, 11:30.

                        Comment


                        • Dat antwoord is al gegeven sunking

                          En daarbij, alsof BMW motoren niet stuk gaan?
                          De mijne heeft elke 15.000km een oliebeurt gehad. Eén op 2000 (na inrijden), vervolgens 16000, 31000, telkens LL olie erop... de auto is nog maar anderhalf jaar oud en heeft 3 oliewissels gehad (normale interval is 2j of 30K km). Rara, mijne motor is beginnen tikken wanneer 'ie koud staat. Dat hoeft nog niet een indicatie te zijn dat de motor gans om zeep is maar dat zou kunnen wijzen op "lifter tick". Als je wat research doet lees je wel eens meningen waarbij veronderstelt wordt dat de auto te weinig olie gehad heeft of de olie niet tijdig ververst geweest is. Dat is gewoon BS. Dat er iets fout gaat met oliecirculatie is gewoon een technisch euvel of een constructiefout.

                          Comment


                          • Mja, het is allemaal niet hard te maken maar ik geloof liever dat het aan het interval ligt, want als mits goed onderhoud een motor van een duur merk nog steeds van de ene moment in de soep kan lopen, dan is het simpelweg geen goede motor en dat vind ik niet zo'n prettige gedachte.

                            BMW Petrol N43 Engine failures - How To Prevent BMW Petrol Engine N43 Failures[edit]


                            What is causing the failures? This is not down to a design problem, or a mechanical problem with the engine as such but more down to "long-life" servicing which can lead to oil changes occurring every 20,000 miles. Combine this type of servicing with cars which have missed a service, gone overdue on a service, or even gone to a non-specialist garage where an incorrect oil grade is used during the service, and the result can be catastrophic. The problem is the engine oil. Engine oil is not only designed to lubricate moving parts it is also used to control temperatures inside the engine, for example by cooling pistons, but also to absorb carbon. Carbon is by-product of combustion and occurs both in petrol and diesel engines. As soon as you put new oil into an engine it is absorbing carbon from the moment you start the engine, when the oil is new this is not a problem the carbon is absorbed effectively and the car operates as normal. When the engine oil is "used" and has maybe done 10,000 miles + it becomes less effective, when the oil has done 15,000 + miles the oil can no longer absorb the carbon as it should and it starts to solidify or "sludge up" / "coke up" .This sludge then sticks to important engine components and can begin to block oil galleries and oil pumps. Once oil pumps, and galleries begin to block up, key components begin to get starved of oil, this can quickely lead to permanent damage and failure, often resulting in expensive repairs.
                            Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

                            We do not aspire to meet the highest standards; we aspire to exceed them. Established in 1990, Munich Motorsport has specialized in BMW & Mini service and repair in Atlanta for three decades; there is a reason for that.
                            Last edited by sunking; 09/03/2017, 12:35.

                            Comment


                            • Net daarom dat ik mijn eigen ervaring aanhaal, hoeveel frequenter had ik mijn olie moeten laten wisselen misschien?

                              Comment


                              • Ik kan uw vraag niet beantwoorden. Met welke motor rijd je en wat is het voorgeschreven interval?
                                Ik zit zelf ook met vragen waarvan het hopelijk niet erg is dat ik die hier op het forum gooi.

                                Comment


                                • Interessante discussie! Die vinden we niet meer veel hier.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                    Interessante discussie! Die vinden we niet meer veel hier.
                                    Altijd plezant!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      7l en 90pk was toen normaal... Nu is dat 5l en 190pk.
                                      zolang ge die 190 pk niet gebruikt natuurlijk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

                                        rij jij altijd 70?
                                        nee... en ik heb daar geen 200 pk voor vandoen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          hier vlakbij is een distributiecentrum waar de tankwagens komen vullen... Ik zie daar vanalles staan aan dezelfde pompen.. Gabriëls, Esso, Texaco... allemaal dezelfde brandstof aan het volkappen.
                                          Wilt ge eens zien of Gulf daar ook vult? heb een sterk vermoeden van niet..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X