Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ik heb da nodig... voor dienen voorbij te steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Ik ging 4 jaar geleden met een oud krel rijden met 60 pk, tegenwoordig moet ik vaak voorbijsteken, haast iedereen durft precies maar 65 - 70 te rijden op gewest wegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
nee... en ik heb daar geen 200 pk voor vandoen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Klopt... is triestig he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
zie dus waarom zoude nog met nen 20d rijden, nen 1.0 TSI volstaat priiiima
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
Punt is dat je het niet doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMja, het is allemaal niet hard te maken maar ik geloof liever dat het aan het interval ligt, want als mits goed onderhoud een motor van een duur merk nog steeds van de ene moment in de soep kan lopen, dan is het simpelweg geen goede motor en dat vind ik niet zo'n prettige gedachte.
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Wilt ge eens zien of Gulf daar ook vult? heb een sterk vermoeden van niet..
Comment
-
Er zijn meer dan genoeg sites waar gelijkaardige info op te vinden is. Er wordt inderdaad op vanalle dingen bespaard, ook op onderhoud, dat leasing contracten goedkoper maakt, heel belangrijk in onze markt! Misschien dat dit lange interval wel werkt voor bepaalde motoren (zoals grotere atmosferische blokken) maar daarom nog niet in een compact turbo blok!
En ja ik baseer me ook gewoon op mijn eigen ervaring: eerste beurt 27700 km, tweede beurt 63800 km, 64000 oliepomp kapot en daardoor ook motor kapot. Ik zat dus aan 36100 km tussen wissels en mocht zelfs nog 2000 doen.
BMW zal dit natuurlijk nooit toegeven. Of toch... ?
http://www.e46fanatics.com/forum/sho...d.php?t=998439
Ze verkorten dus de intervals enkel voor turbo benzine motoren en diesels met krachtige turbo's! De oudere zijn atmosferisch en de lichtere diesels vallen er ook buiten.
Zouden ze om hun winst te vergroten én bezuinigen op kwaliteit én mensen meer uit hun zakken kloppen door vaker op onderhoud te komen? Welk zinnig mens koopt dan nog een BMW?Last edited by sunking; 10/03/2017, 11:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEr zijn meer dan genoeg sites waar gelijkaardige info op te vinden is. Er wordt inderdaad op vanalle dingen bespaard, ook op onderhoud, dat leasing contracten goedkoper maakt, heel belangrijk in onze markt! Misschien dat dit lange interval wel werkt voor bepaalde motoren (zoals grotere atmosferische blokken) maar daarom nog niet in een compact turbo blok!
En ja ik baseer me ook gewoon op mijn eigen ervaring: eerste beurt 27700 km, tweede beurt 63800 km, 64000 oliepomp kapot en daardoor ook motor kapot. Ik zat dus aan 36100 km tussen wissels en mocht zelfs nog 2000 doen.
BMW zal dit natuurlijk nooit toegeven. Of toch... ?
http://www.e46fanatics.com/forum/sho...d.php?t=998439
Ze verkorten dus de intervals enkel voor turbo benzine motoren en diesels met krachtige turbo's! De oudere zijn atmosferisch en de lichtere diesels vallen er ook buiten.
Zouden ze om hun winst te vergroten én bezuinigen op kwaliteit én mensen meer uit hun zakken kloppen door vaker op onderhoud te komen? Welk zinnig mens koopt dan nog een BMW?
Als BMW het probleem van schadelijke koolstofresten in olie kent (wat ik wel vermoed). Waarom nemen ze dan het risico dat een motor op zulk lage km-stand er al de brui aan geeft, op een km-stand die al bereikt kan worden in de garantieperiode, vrij zeker nog in de coulance regeling?
Comment
-
Misschien speculeren ze er op dat het maar in een beperkt aantal gevallen gebeurt binnen de garantie of coulance periode. In europa is benzine (tot op heden) niet de populairste motor, het probleem zal zich in de USA waarschijnlijk op een grotere schaal stellen. Daar wordt er ook veel over gepraat op forums.
Mijn geval was misschien ook al redelijk extreem: ik mocht eigenlijk van de BC 38000 km rijden vooraleer binnen te moeten terwijl het onder normale omstandigheden 30000 is. M.a.w. ik rijd te rustig.
Feit is wel dat een turbo motor een aanzienlijk hogere thermische belasting kent. De turbo wordt heet en moet gekoeld worden, de motor levert meer vermogen per kubieke inch. Dat valt eigenlijk onder zware rijomstandigheden.
Kan jij bewijzen dat 30000 een veilig interval is voor een turbo benzine motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMisschien speculeren ze er op dat het maar in een beperkt aantal gevallen gebeurt binnen de garantie of coulance periode. In europa is benzine (tot op heden) niet de populairste motor, het probleem zal zich in de USA waarschijnlijk op een grotere schaal stellen. Daar wordt er ook veel over gepraat op forums.
Mijn geval was misschien ook al redelijk extreem: ik mocht eigenlijk van de BC 38000 km rijden vooraleer binnen te moeten terwijl het onder normale omstandigheden 30000 is. M.a.w. ik rijd te rustig.
Feit is wel dat een turbo motor een aanzienlijk hogere thermische belasting kent. De turbo wordt heet en moet gekoeld worden, de motor levert meer vermogen per kubieke inch. Dat valt eigenlijk onder zware rijomstandigheden.
Kan jij bewijzen dat 30000 een veilig interval is voor een turbo benzine motor?
Vroeger moest je elke 5.000 km andere olie in je blok kappen, maar ondertussen zijn de oliën enorm geëvolueerd. Longlife volsynthetische toestanden met brede temperatuurbereiken, additieven, enzomeer.
Comment
-
Ja de syntherische olie is een pak beter. Het sludge probleem bij turbo motoren is echter niet nieuw en doet zich ook voor met moderne synthetische olie.
Waarom denk jij dat bmw het terugbracht naar 10000 mile, enkel voor sommige motortypes?
Marketing ? Dan zouden ze het wel bij alle modellen doen niet?
bij mij speelt mss ook mee dat ik laag in de toeren rijd (dat doet de automaat nameljk vanzelf in D stand), dus minder goede verbranding en meer verbrandingsresten. Heeft niks met kwaliteit van de olie te maken maar verversen zorgt er wel voor dat de motor ook op langere termijn schoon blijft.
Comment
-
Ik rijd niet extreem zuinig. Als je automaat vanzelf naar 8 schakelt als je 70 kachelt op een gewestweg. Moet je hem dan in sport zetten om uw motor niet kapot te doen?
Die automaat is gewoon ook ontworpen om weinig te verbruiken in NEDC in de stand dat je start (wagen in comfort, automaat in D)
Comment
-
Ne moteur moet van tijd ne keer serieus doorademen. Goe warm rijden en dan blazen maar. Heb just het probleem da'k nu niet altijd kan blazen of k ga te rap, met de scenic van mijn vrouw kan ik constant alles geven bij het optrekken. En dat doet hem merkelijk goed na de vele stadsritten.
Comment
Comment