Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ja de syntherische olie is een pak beter. Het sludge probleem bij turbo motoren is echter niet nieuw en doet zich ook voor met moderne synthetische olie.
    Waarom denk jij dat bmw het terugbracht naar 10000 mile, enkel voor sommige motortypes?
    Marketing ? Dan zouden ze het wel bij alle modellen doen niet?
    bij mij speelt mss ook mee dat ik laag in de toeren rijd (dat doet de automaat nameljk vanzelf in D stand), dus minder goede verbranding en meer verbrandingsresten. Heeft niks met kwaliteit van de olie te maken maar verversen zorgt er wel voor dat de motor ook op langere termijn schoon blijft.
    Sludge treedt ook op bij atmosferische motoren. En komt meer voor bij lage werkingstemperaturen. Eerst zeg je dat uw turbo benzineblok heel heet wordt en dat daarom de intervals sneller moeten, en nu heb je last van sludge, wat net gemakkelijker ontstaat bij niet heet worden.

    Comment


    • Kan je dat staven?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Kan je dat staven?
        Ik herhaal gewoon wat je zelf zegt, m'n beste. Enfin, als je de kinderachtige toer opgaat, dan stopt het voor mij hoor.

        Nog veel succes met de verkoop van je 316i.... .

        Comment


        • Sunking, heeft auto controle over u of jij over de auto ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

            wat doe ik niet ??
            slaafs zijn naar al die vreselijke veranderingen. Dus zijn ze er eigenlijk niet.

            Comment


            • wij wisten in be ook zo goed als niets van de probs met de vw tsi's waar dietren ook zijn handen van aftrok

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                wij wisten in be ook zo goed als niets van de probs met de vw tsi's waar dietren ook zijn handen van aftrok
                ah nee? turboinjectie is roet. naft of diesel maakt niet uit

                Comment


                • nee, arme verbranding bij een naft is roet

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    nee, arme verbranding bij een naft is roet
                    klopt, maar die arme verbranding is het doel vandaag van al die turbo en directe injectie techniek, aangedreven door verbruikcijfers. Ik had er "moderne" moeten voor zetten. turbo en directe injectie bestaat al lang, maar toen was verbruik geen issue.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten


                      Nog veel succes met de verkoop van je 316i.... .
                      Dankje, 10 minuten geleden verkocht!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                        Dankje, 10 minuten geleden verkocht!
                        Hopelijk laat de nieuwe eigenaar elke 15.000 km z'n olie verversen, of z'n zalige benzineblokje draait binnen de kortste keren voor de tweede keer de soep in.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Hopelijk laat de nieuwe eigenaar elke 15.000 km z'n olie verversen, of z'n zalige benzineblokje draait binnen de kortste keren voor de tweede keer de soep in.
                          En zelfs dan nog draaien ze in de soep.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                            En zelfs dan nog draaien ze in de soep.
                            Ja, maar dan ligt het niet aan de olie hoor!

                            Comment


                            • Aan de goedkope naft.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Aan de goedkope naft.
                                Het kan niet anders dan daaraan liggen.

                                Dat mijn M4 nu tikt als een diesel -how ironic- heeft niks met de brandstof, motorolie of het gebruik van de wagen te maken. Het ligt aan de beste motorbouwer ter wereld () die ook wel eens een steekje laat vallen. sunking Los van constructiefouten denk ik dat problemen toch eerder te wijten zijn aan de nieuwe manier van rijden, wat voor geen enkele motor goed is. En dat is geen gok maar effectief bewezen (zal het artikel eens opzoeken). Zoals zei, met regelmaat eens goed de sporen geven.

                                Comment


                                • Is dit nu een compliment voor de jaarlijkse keuring? Goed gas geven en zo. :-D

                                  Comment


                                  • Voor de jaarlijkse keuring zijde ook best dat je eens goed gas geeft. Hoeveel er niet afgekeurd worden voor overdreven roetuitstoot terwijl dit gewoon komt door te rustig rijgedrag.

                                    Comment


                                    • Ok logic uw uitleg is niet onlogogisch.
                                      Dus het nieuwe rijden, laag in toeren, is niet goed en dat geloof ik. Die automaat heeft lange verzetten en schakelt echt vroeg op in D stand tenzij als je hem flink de sporen geeft ( probeer maar eens in het antwerpse). Maar, vervuiling van de motor door dat slechte gebruik is dan niet tegen te gaan door op tijd olie te wisselen? De 1.8T van audi/vw had ook enorme problemen, oplossing van vw: olie interval verkorten.
                                      Veel van die vuiligheid komt toch in de olie terecht en het is net mijn oliepomp die er de brui aan gaf met alle gevolgen van dien als ik de dealer mag geloven.
                                      Niet dat per se de olie elke 15k moet gedaan worden maar 36k is mss toch wat op het randje als je dat samentelt met het laag in toeren rijden, directe injectie, turbo .. mss had verversen na 30k het al wel kunnen vermijden maar even goed kan het er niets mee te maken hebben, ik heb geen bewijzen idd enkel vermoedens maar ook geen bewijzen in de andere richting zeg maar en wel een slechte ervaring.
                                      als bv uw brandstofpomp er de brui aan geeft , dan is de link met slechte brandstof ook snel gelegd.
                                      ps waarom ververs je om de 15k in de M4? Zo voorgeschreven?

                                      Comment


                                      • Nog een ding ivm het ontwerp van de motor. Als je geen oliedruk meer hebt , doet de kettingspanner het niet meer en is je distributie quasi onmiddelijk om zeep. Daarom dat mijn motor, die het altijd perfect deed, van de ene moment op de andere in de soep liep na het wegvallen van de oliedruk. Met een riem gaat ge dat risico niet hebben.

                                        Comment


                                        • Idd, ik denk dat het voor geen enkele wagen goed is om steeds laag in toeren te rijden. Maar laat dat net de manier zijn om het verbruik laag te houden.

                                          De meeste garagisten zeggen dat je best voor je naar de keuring gaat de motor is goed warm rijd en daarna is hoog in toeren trekt. Deed da me mijn diesel regelmatig is, zeker als ik dan is ver moest rijden en de motor goed warm stond.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X