Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Charlie24. Wat vinden we ervan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Charlie24. Wat vinden we ervan?

    Het gaat hier om een relatief nieuwe speler in de pechverhelpingsbranche. Kort gezegd: pechverhelping on demand.

    Meer in detail:

    Charlie24 laat bestuurders toe om via hun smartphone onmiddellijke pechverhelping te vragen bij lokale takeldiensten tegen een vooraf bepaalde prijs.
    Geen abonnementen of jaarlijkse bijdrage; je betaalt alleen voor de dienst als je die nodig hebt.

    Via de app wordt het probleem en de locatie gemeld. Daarna ontvang je een prijs en geschatte aankomsttijd van de aangesloten pechverhelper en kan je bevestigen of weigeren.

    Je betaalt een vast totaalbedrag voor de interventie en voor het totaal aantal kilometers dat de pechverhelper moet rijden. Het aantal kilometers wordt vooraf berekend. De prijzen worden bepaald door de pechverhelper.

    Werkingskosten voor Charlie24: 9,99 € per interventie.



    Tot slot: ik heb geen enkele affiniteit met bovenstaande onderneming.

  • #2
    niet echt gevonden, maar is het geldig voor heel europa?
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Een beetje een uber voor pechverhelping. Raar dat dit nu pas komt, want ik vind het een schitterend idee. Ook zelf nog niet bij stilgestaan. Zou zelfs moeten uitgebreid worden naar mensen die verzekerd zijn voor pechverhelping.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        niet echt gevonden, maar is het geldig voor heel europa?
        Blijkbaar enkel België.

        Comment


        • #5
          Het is vrij duur, even getest, lekke band zou mij 99 EUR + 10 EUR kosten voor de dienst, takeldienst naar dichtste tankstation is 129 EUR + 10 EUR, platte batterij 99 EUR + 10 EUR.

          Als je weet dat pechverhelping voor een jaar ongeveer ook zoveel kost dan zou ik toch voor dat kiezen, dan heb je tenminste een jaar lang dekking voor de prijs van één interventie bij Charlie.

          Comment


          • #6
            Ik heb altijd bedenkingen met dergelijke "diensten". Iedereen die tussenkomt moet betaalt worden, en de pechvogel heeft geen enkel idee van wie hem zal komen helpen. Misschien een heel goede, maar mogelijk ook een kloefkapper. Met forfaits (die trouwens niet mals zijn) weet men zeker dat eerst een gemiddelde berekend wordt om zijn broek niet de scheuren met een langere opdracht.
            Wie een beetje zoekt met zijn smartphone zal ook de dichtbijzijnde depanneurs op de kop tikken, en met een bekende organisatie (verzekeraar, VAB,...) heeft men toch de zekerheid dat de partners gefiltreerd worden. Een ruwe takeling kan je wagen schaden !
            Dus wat mij betreft een vrij nutteloos initiatief, behalve voor degenen die er van zullen leven...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
              Het is vrij duur, even getest, lekke band zou mij 99 EUR + 10 EUR kosten voor de dienst, takeldienst naar dichtste tankstation is 129 EUR + 10 EUR, platte batterij 99 EUR + 10 EUR.

              Als je weet dat pechverhelping voor een jaar ongeveer ook zoveel kost dan zou ik toch voor dat kiezen, dan heb je tenminste een jaar lang dekking voor de prijs van één interventie bij Charlie.
              Idd, ik betaal €135 voor 2 voertuigen voor Ethias Assistance.
              Wel nog maar 2 x moeten gebruiken op al die jaren. Dus komt het wel duurder uit, want bij Charly had ik maar 2 x moeten betalen in totaal.

              Comment


              • #8
                Waarom zou dit niet werken?
                Je moet het uiteraard wat tijd geven, maar ik denk wel dat het systeem veel potentieel heeft.
                En al wie zegt dat het duur is, moet de berekening nog eens maken denk ik.
                Wat kost een jaar pechbijstand, hoeveel jaar betaal je ze al en hoe vaak heb je er al gebruik van moeten maken? Voor veel mensen zal dit toch goedkoper uitkomen denk ik.

                Comment


                • #9
                  Let wel, de prijs wordt bij de aanvraag bepaald, er is in se geen vast tarief...ook zijn de kilometers op dat ogenblik kenbaar gemaakt. De klant is dan door de omstandigheden geneigd eender wat te betalen om gedepaneerd te worden. Dan beweren dat het goedkoper is lijkt mij niet bewezen. En nogmaals, je weet niet met wie je te maken zal hebben, de deur is open voor alle soorten overdrijvingen !

                  Comment


                  • #10
                    ...maar dat heb je natuurlijk altijd als er je geen bijstand hebt

                    Comment


                    • #11
                      Daarom verkies ik te maken te hebben met een bekende organisatie, die niet schuilt achter een internet-player

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                        Daarom verkies ik te maken te hebben met een bekende organisatie, die niet schuilt achter een internet-player
                        Idem hier, in mijn geval de VAB

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          gemoedsrust is onbetaalbaar

                          maar ik betaal nu al even een (te) dure uitgebreide bijstand, 1 keertje gebruikt vorig jaar voor een platten tuub...met de winst kon ik zonnepanelen zetten

                          (vab en touring werken ook met lokale depanneurs, of die beter werken als ze voor de bekende uitrukken is maar de vraag)

                          edit, als je bij een - eveneens - te dure, merkgarage gaat zit toch meestal een jaar bijstand inbegrepen
                          Last edited by bobo; 25/03/2017, 12:48.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                            edit, als je bij een - eveneens - te dure, merkgarage gaat zit toch meestal een jaar bijstand inbegrepen
                            Bij de meeste merken wel. Maar vorige week bij Opel vroegen ze na het onderhoud toch 54 € om het een jaar te verlengen. Ik heb wijselijk bedankt want bij een verzekeringsmaatschappij is dat wel wat duurder maar veel uitgebreider dan enkel pechbijstand, kan je ook gebruiken zonder auto.

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              ik moet eens opnieuw gaan rondhoren, zit op 250 per jaar maar wel kampeervoertuigen in heel europa en ziektkosten en repatriering over de wereld (al doe ik daar allemaal 0 mee, ik moest maar eens morgen vertrekken haha) maar via werk dan weer dkv etc etc

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik moet eens opnieuw gaan rondhoren, zit op 250 per jaar maar wel kampeervoertuigen in heel europa en ziektkosten en repatriering over de wereld (al doe ik daar allemaal 0 mee, ik moest maar eens morgen vertrekken haha) maar via werk dan weer dkv etc etc
                                Ik betaal ongeveer 90€ per jaar voor AXA-Assistance en die is uitgebreid genoeg voor wat ik het nodig heb.

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  gemoedsrust is onbetaalbaar

                                  maar ik betaal nu al even een (te) dure uitgebreide bijstand, 1 keertje gebruikt vorig jaar voor een platten tuub...met de winst kon ik zonnepanelen zetten

                                  (vab en touring werken ook met lokale depanneurs, of die beter werken als ze voor de bekende uitrukken is maar de vraag)

                                  edit, als je bij een - eveneens - te dure, merkgarage gaat zit toch meestal een jaar bijstand inbegrepen
                                  Idd VAB en Touring werken ook met onderaanneming. Op een ander forum heeft er zo eens een lokale depanneur die in onderaanneming werkte een M3 met kapot carter op en af de depanneur gereden, je kan al raden wat het resultaat was. Blok kapot en veel €€€ schade. Je moet altijd wat geluk hebben wie er voor u staat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Total biedt ook Assistance aan zijn klanten aan: http://www.total.be/nl/total-club/to...erhelping.html ... maar dan moet je daar uiteraard wel (voldoende) tanken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Leuk om te lezen dat we worden opgepikt op dit forum. We zijn pas actief sinds oktober vorig jaar. Laat ons toe even één en ander te verduidelijken.

                                      We werken enkel samen met professionele takeldiensten of garages. In 95% zijn dit dezelfde takeldiensten die ook door andere bijstandsverzekeraars gebruikt worden. Je kan er dus vanop aan dat je op een correcte manier geholpen wordt.

                                      We geven steeds een prijs op voorhand (op basis van de gegevens die je hebt ingegeven). We dispatchen rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde, meest voordelige, beschikbare takeldienst. Dit gaat snel en je hoeft er zelf niet voor rond te bellen. Eénmaal we iemand gevonden hebben zie je wie dit is en beschik je over de contactgegevens van de takeldienst. Je betaalt enkel als de job afgelopen is. Omdat je via ons betaalt kunnen we achteraf nog optreden indien er zich toch een probleem heeft voorgedaan (wat tot nu toe nog niet nodig is geweest).

                                      Statistisch gezien heeft een wagen gemiddeld slechts om de 5 jaar pech (afhankelijk van ouderdom, merk etc.) en het gros van de pannes is batterij en banden gerelateerd en is takelen dikwijls niet nodig. Daar is vorig jaar nog onderzoek naar gedaan. Daarenboven is de gemiddelde afstand die een wagen per dag in België doet slechts 20km. Meestal bevind je je dus in de buurt van je woning en valt het aantal km dat er moet gesleept worden nog mee. Vooral 2de wagens of wagens die sowieso weinig km doen zijn financieel beter af met een “on-demand” model. Die mensen hebben nu via charlie24 een goed alternatief.

                                      Groeten,

                                      Charlie24

                                      Comment

                                      Working...
                                      X