Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wie heilige vrezen blijft hebben met de euro6 Audi-dieselmotoren hoeft maar even te kijken naar de huidige nieuwe stockwagens op hun site, bv voor de nieuwe Q5 2017 : op een eksemplaar na zijn dat allemaal (clean) diesels... dit zegt veel over de vermeende vrije val van de diesel (uitgenomen voor kleinere modellen die eerder bestemd zijn voor particulieren) je zoekt daar tevergeefs naar een iets zwaardere bezinemodel. Om niet op Audi te focaliseren, probeer maar een benzine GLC te testen, het is een zoektocht... Bestellen mag wel, maar er zijn zo goed als geen concessiehouders die er zelf en uit eigen gebaar voor hun showrooom durven te bestellen.
"Een milieuadvocaat eiste vergeefs de aankoopsom van zijn Audi met sjoemeldiesel terug.
Volkswagen heeft in België een nieuwe overwinning gehaald in het kader van het ‘Dieselgate'-schandaal.
Een Oost-Vlaamse milieuadvocaat had de Dilbeekse VW-garage Heremans voor de rechtbank gedaagd omdat die hem een Audi A5 met ‘sjoemelsoftware’ had verkocht. De advocaat bestempelde de fraudesoftware als een verborgen gebrek dat hem aanzienlijke schade opleverde.
Hij zou nog dagelijks worden aangesproken op zijn vervuilende wagen en eiste daarom de aankoopsom van zijn dieselauto (40.000 euro) terug.
Maar de Nederlandstalige Brussels rechtbank van koophandel heeft de eis vorige week van tafel geveegd, blijkt uit het vonnis dat De Tijd kon inkijken.
Volgens de rechtbank maakte de klager niet duidelijk waarom de software zijn auto ongeschikt zou maken om mee te rijden. Bovendien werd de klager duidelijk over het probleem geïnformeerd en rijdt die nog altijd met de Audi rond.
De rechtbank gaf de klager nog een veeg uit de pan. De man had beweerd dat hij als milieuadvocaat bijzonder gevoelig is voor de milieuproblematiek en daarvoor koos voor een milieuvriendelijk voertuig, een zware Audi A5 Sportback TDi.
De rechtbank begrijpt niet waarom de advocaat dan 'bij de aankoop van zijn voertuig niet resoluut kiest voor een milieuvriendelijker alternatief dan een dieselwagen', klonk het ironisch.
De uitspraak van de rechtbank is de eerste waarbij een Belgische garagehouder werd aangesproken op zijn aandeel in Dieselgate. Begin januari had een Franstalige Belg al een gelijkaardige rechtzaak tegen VW-invoerder D’Ieteren verloren. Daarnaast wil de consumentenorganisatie Test-Aankoop ook een groepsvordering tegen VW indienen.
Voor de USA heeft de techniek geen enkel belang, (Adblue of niet) als er maar geen stoffen in zitten die op korte termijn, dodelijk zijn (kankerverwekkend of longproblemen)
Juist omdat men deze strenge norm, in de praktijk, niet kon halen met geen enkele techniek, is men beginnen sjoemelen met de dieselmotoren.
Proffen van de universiteiten wisten, dat dit door de aard van de dieselbrandstof, nooit mogelijk was, daarom is men de VW en Audi’s nader gaan onderzoeken….
Wie heilige vrezen blijft hebben met de euro6 Audi-dieselmotoren hoeft maar even te kijken naar de huidige nieuwe stockwagens op hun site, bv voor de nieuwe Q5 2017 : op een eksemplaar na zijn dat allemaal (clean) diesels... dit zegt veel over de vermeende vrije val van de diesel (uitgenomen voor kleinere modellen die eerder bestemd zijn voor particulieren) je zoekt daar tevergeefs naar een iets zwaardere bezinemodel. Om niet op Audi te focaliseren, probeer maar een benzine GLC te testen, het is een zoektocht... Bestellen mag wel, maar er zijn zo goed als geen concessiehouders die er zelf en uit eigen gebaar voor hun showrooom durven te bestellen.
Een Q5 diesel begint vanaf 40.300 € (136 pk)
Een Q5 benzine begint pas vanaf 52.850 € (252 pk Quatro automaat, sport)
Uw conclusie is dan, een Belg geeft nog steeds de voorkeur aan een diesel?
Ik hoopte dat alle Belgen intussen wisten dat 1 + 1 = 2
Waarom hebben ze dan die sjoemelsoftware niet alleen tot de VS beperkt als het in Europa toch niet nodig was (wegens minder strenge normen toen)?
Ja, dat heb ik mij ook van in het begin afgevraagd... te complex blijkbaar om te beheren ? Of zoals het vaak bij hoge pieten gebeurd, overmoed ???
Wat mijn nu "ge-de-sjoemelde" euro 4 betreft, hebben ze waarschijnlijk niets anders gedaan dan een paar regels software verwijderd, en voor de rest bleef zeker alles zoals het was... mijn model mocht perfect legaal 180mg NOx uitspuwen, zo moeilijk was dat niet te bereiken... Enkel met de 80mg van de euro5 begon het te spannen...
Waarom hebben ze dan die sjoemelsoftware niet alleen tot de VS beperkt als het in Europa toch niet nodig was (wegens minder strenge normen toen)?
da's een beetje moeilijk uit te leggen zonder vragen op te roepen, hé: 'ja, het zijn dezelfde motoren voor de europese en amerikaanse markt, en nee, de uitstoot is toch niet hetzelfde'
Probeer dat maar eens te verklaren
Ah ! Ja ! Roet was slecht voor de motor en iedereen zorgde dat dat vuil regelmatig in de lucht vloog door ferm te accelereren ... bewijs dat het wegging was de zwarte rook uit de uitlaat, niemand durfde nog in te halen ! Nu wordt de dieselmotor in de showroom opgestart om de verschillende geluiden van de sportuitlaat te laten horen, of om de afstellingen van de navigatie uit te leggen... ô tempora... ô mores !
Kan niet zeggen hoeveel uren ik de speciale geur van een moderne diesel opgesnoven heb in de showroom. Als t echt allemaal zo ongezond is zal ik ni lang leven
Kan niet zeggen hoeveel uren ik de speciale geur van een moderne diesel opgesnoven heb in de showroom. Als t echt allemaal zo ongezond is zal ik ni lang leven
wij doen dat niet. Vooral de euro6 stinken verschrikkelijk, erger dan de euro5 en 4
Comment