Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Clean diesel Audi a6 bwj 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Clean diesel Audi a6 bwj 2013

    Beste Audi kenners,
    Weet er iemand wat clean diesel bij een Audi betekent?
    voorbeeld een A6 gezien met clean diesel.

  • #2
    Is de adblue implementatie bij Audi.
    een eenvoudige google search zal je ook wel de promo filmpjes opleveren.

    Comment


    • #3
      TDI Clean Diesel is marketing prietpraat, intussen kent iedereen dit als Dieselgate.

      Kijk op de website van Audi zelf en uw Euro valt direct, tenzij je in sprookjes wil geloven en uw geweten wil sussen.

      https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/layer/technologie/tdi-clean-diesel.html

      https://www.youtube.com/watch?v=xBKDLJUevrY


      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
        TDI Clean Diesel is marketing prietpraat, intussen kent iedereen dit als Dieselgate.

        Kijk op de website van Audi zelf en uw Euro valt direct, tenzij je in sprookjes wil geloven en uw geweten wil sussen.

        https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/layer/technologie/tdi-clean-diesel.html

        https://www.youtube.com/watch?v=xBKDLJUevrY

        Maar de dieselgate was toch bij diesel zonder de Adblue tank, dacht ik?

        Euro 6 hebben ze toch bereikt met toevoeging van Ad blue.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door karanpower

          Maar de dieselgate was toch bij diesel zonder de Adblue tank, dacht ik?

          Euro 6 hebben ze toch bereikt met toevoeging van Ad blue.
          Neen, ik heb EURO 6 en heb een 2.0TDI zonder adblue

          Clean diesel had niks met dieselgate te maken, het waren vooral de Euro 4 en 5 motoren. Clean diesel zijn euro 6 en waren er niet bij.

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


          Comment


          • #6
            Wie heilige vrezen blijft hebben met de euro6 Audi-dieselmotoren hoeft maar even te kijken naar de huidige nieuwe stockwagens op hun site, bv voor de nieuwe Q5 2017 : op een eksemplaar na zijn dat allemaal (clean) diesels... dit zegt veel over de vermeende vrije val van de diesel (uitgenomen voor kleinere modellen die eerder bestemd zijn voor particulieren) je zoekt daar tevergeefs naar een iets zwaardere bezinemodel. Om niet op Audi te focaliseren, probeer maar een benzine GLC te testen, het is een zoektocht... Bestellen mag wel, maar er zijn zo goed als geen concessiehouders die er zelf en uit eigen gebaar voor hun showrooom durven te bestellen.

            Comment


            • #7
              Vandaag uit De Tijd :

              "Een milieuadvocaat eiste vergeefs de aankoopsom van zijn Audi met sjoemeldiesel terug.

              Volkswagen heeft in België een nieuwe overwinning gehaald in het kader van het ‘Dieselgate'-schandaal.

              Een Oost-Vlaamse milieuadvocaat had de Dilbeekse VW-garage Heremans voor de rechtbank gedaagd omdat die hem een Audi A5 met ‘sjoemelsoftware’ had verkocht. De advocaat bestempelde de fraudesoftware als een verborgen gebrek dat hem aanzienlijke schade opleverde.

              Hij zou nog dagelijks worden aangesproken op zijn vervuilende wagen en eiste daarom de aankoopsom van zijn dieselauto (40.000 euro) terug.

              Maar de Nederlandstalige Brussels rechtbank van koophandel heeft de eis vorige week van tafel geveegd, blijkt uit het vonnis dat De Tijd kon inkijken.

              Volgens de rechtbank maakte de klager niet duidelijk waarom de software zijn auto ongeschikt zou maken om mee te rijden. Bovendien werd de klager duidelijk over het probleem geïnformeerd en rijdt die nog altijd met de Audi rond.

              De rechtbank gaf de klager nog een veeg uit de pan. De man had beweerd dat hij als milieuadvocaat bijzonder gevoelig is voor de milieuproblematiek en daarvoor koos voor een milieuvriendelijk voertuig, een zware Audi A5 Sportback TDi.

              De rechtbank begrijpt niet waarom de advocaat dan 'bij de aankoop van zijn voertuig niet resoluut kiest voor een milieuvriendelijker alternatief dan een dieselwagen', klonk het ironisch.

              De uitspraak van de rechtbank is de eerste waarbij een Belgische garagehouder werd aangesproken op zijn aandeel in Dieselgate. Begin januari had een Franstalige Belg al een gelijkaardige rechtzaak tegen VW-invoerder D’Ieteren verloren. Daarnaast wil de consumentenorganisatie Test-Aankoop ook een groepsvordering tegen VW indienen.

              Bron: De Tijd

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                Clean diesel had niks met dieselgate te maken, het waren vooral de Euro 4 en 5 motoren. Clean diesel zijn euro 6 en waren er niet bij.


                De Amerikaanse uitstootnorm waren vanaf +/- 2007 (California) en 2009 (heel USA) al strenger, als de huidige Euro 6 norm.

                Euro 4 en 5 diesel zijn in de USA bijna niet verkocht. Pas nadien, dacht VW een oplossing te hebben....




                Voor de USA heeft de techniek geen enkel belang, (Adblue of niet) als er maar geen stoffen in zitten die op korte termijn, dodelijk zijn (kankerverwekkend of longproblemen)

                Juist omdat men deze strenge norm, in de praktijk, niet kon halen met geen enkele techniek, is men beginnen sjoemelen met de dieselmotoren.

                Proffen van de universiteiten wisten, dat dit door de aard van de dieselbrandstof, nooit mogelijk was, daarom is men de VW en Audi’s nader gaan onderzoeken….

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Wie heilige vrezen blijft hebben met de euro6 Audi-dieselmotoren hoeft maar even te kijken naar de huidige nieuwe stockwagens op hun site, bv voor de nieuwe Q5 2017 : op een eksemplaar na zijn dat allemaal (clean) diesels... dit zegt veel over de vermeende vrije val van de diesel (uitgenomen voor kleinere modellen die eerder bestemd zijn voor particulieren) je zoekt daar tevergeefs naar een iets zwaardere bezinemodel. Om niet op Audi te focaliseren, probeer maar een benzine GLC te testen, het is een zoektocht... Bestellen mag wel, maar er zijn zo goed als geen concessiehouders die er zelf en uit eigen gebaar voor hun showrooom durven te bestellen.

                  Een Q5 diesel begint vanaf 40.300 € (136 pk)
                  Een Q5 benzine begint pas vanaf 52.850 € (252 pk Quatro automaat, sport)

                  Uw conclusie is dan, een Belg geeft nog steeds de voorkeur aan een diesel?

                  Ik hoopte dat alle Belgen intussen wisten dat 1 + 1 = 2

                  Comment


                  • #10
                    Waarom hebben ze dan die sjoemelsoftware niet alleen tot de VS beperkt als het in Europa toch niet nodig was (wegens minder strenge normen toen)?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Waarom hebben ze dan die sjoemelsoftware niet alleen tot de VS beperkt als het in Europa toch niet nodig was (wegens minder strenge normen toen)?
                      Ja, dat heb ik mij ook van in het begin afgevraagd... te complex blijkbaar om te beheren ? Of zoals het vaak bij hoge pieten gebeurd, overmoed ???
                      Wat mijn nu "ge-de-sjoemelde" euro 4 betreft, hebben ze waarschijnlijk niets anders gedaan dan een paar regels software verwijderd, en voor de rest bleef zeker alles zoals het was... mijn model mocht perfect legaal 180mg NOx uitspuwen, zo moeilijk was dat niet te bereiken... Enkel met de 80mg van de euro5 begon het te spannen...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                        Waarom hebben ze dan die sjoemelsoftware niet alleen tot de VS beperkt als het in Europa toch niet nodig was (wegens minder strenge normen toen)?
                        da's een beetje moeilijk uit te leggen zonder vragen op te roepen, hé: 'ja, het zijn dezelfde motoren voor de europese en amerikaanse markt, en nee, de uitstoot is toch niet hetzelfde'
                        Probeer dat maar eens te verklaren

                        Comment


                        • #13
                          Uitstoot was dezelfde, maar enkel in Europa binnen de normen... VAG dacht zeker dat een foefje geen kwade kon... tot ze hun gat verbrandden !
                          Last edited by guyugy; 13/03/2017, 18:12.

                          Comment


                          • #14
                            Waar is d'een tijd dat ne 524 TD een roetspoor op het asfalt naliet en dat dit door iedereen cool werd gevonden

                            Comment


                            • #15
                              Ah ! Ja ! Roet was slecht voor de motor en iedereen zorgde dat dat vuil regelmatig in de lucht vloog door ferm te accelereren ... bewijs dat het wegging was de zwarte rook uit de uitlaat, niemand durfde nog in te halen ! Nu wordt de dieselmotor in de showroom opgestart om de verschillende geluiden van de sportuitlaat te laten horen, of om de afstellingen van de navigatie uit te leggen... ô tempora... ô mores !
                              Last edited by guyugy; 13/03/2017, 22:24.

                              Comment


                              • #16
                                Kan niet zeggen hoeveel uren ik de speciale geur van een moderne diesel opgesnoven heb in de showroom. Als t echt allemaal zo ongezond is zal ik ni lang leven

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Kan niet zeggen hoeveel uren ik de speciale geur van een moderne diesel opgesnoven heb in de showroom. Als t echt allemaal zo ongezond is zal ik ni lang leven
                                  wij doen dat niet. Vooral de euro6 stinken verschrikkelijk, erger dan de euro5 en 4

                                  Comment


                                  • #18
                                    unterschlagen, hier zien we net hetzelfde als bij benz...Adblue hangt samen met het gewicht (en dus verbruik en uitstoot), en niet met het type motor

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                    Neen, ik heb EURO 6 en heb een 2.0TDI zonder adblue

                                    das in een leon, de 2.0 tdi bvb in een zwaardere q5 zal wel adblue nodig hebben

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moet je dat dan zelf apart bijtanken die AdBlue of gaat dat van onderhoudsinterval naar onderhoudsinterval?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Moet je dat dan zelf apart bijtanken die AdBlue of gaat dat van onderhoudsinterval naar onderhoudsinterval?
                                        hangt van je km's af, de meeste die ik ken moeten apart bijvullen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X