Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm dagelijkse keuring & oldtimer keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag ivm dagelijkse keuring & oldtimer keuring

Hallo iedereen,

Mijn auto moet uiterlijk aangeboden worden op de keuring 29/03/2017 voor periodieke keuring.

Nu wordt diezelfde wagen op 26/05/2017 25 jaar en het is de bedoeling om hem dan in te schrijven als oldtimer (hopelijk is de wet van 30 jaar er tegen dan nog niet).

Ga ik best nog voor de periodieke keuring van eind maart, of kan ik ook wachten tot hij 25 jaar oud is? Waarschijnlijk ga ik er in april en mei toch niet mee rijden, dus wachten tot eind mei is geen probleem.

Maar kan je dan meteen laten keuren als oldtimer (want dan bied ik een voertuig aan dat de laat is met keuring) of moet je eerst die gewone keuring nog laten doen?

Alvast bedankt

op 26/05 kan je er zo mee naar de keuring rijden, voor een oldtimer keuring te laten uitvoeren (op voorwaarde inderdaad dat het tegen dan niet 30 jaar zal zijn, maar ik dacht dat alles ouder dan 30/06 1992 nog altijd oldtimer zal kunnen worden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      op 26/05 kan je er zo mee naar de keuring rijden, voor een oldtimer keuring te laten uitvoeren (op voorwaarde inderdaad dat het tegen dan niet 30 jaar zal zijn, maar ik dacht dat alles ouder dan 30/06 1992 nog altijd oldtimer zal kunnen worden)
      Merci voor de reactie!

Op dat moment zal mijn wagen wel "te laat" zijn met gewone keuring. Dat vormt geen probleem voor de oldtimerkeuring?

Comment

Nee, dat vormt geen probleem, toch niet voor die ene rit van bij u thuis naar de keuring. Mocht je tegengehouden worden door de flikken, is dat toch het eerste wat ze doen (je naar de keuring sturen) . Een auto die bv. na 5 jaar stilstand opnieuw in verkeer wordt gebracht (door middel van gewone keuring en / of oldtimer keuring) komt altijd "ongekeurd" op de keuring aan hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Nee, dat vormt geen probleem, toch niet voor die ene rit van bij u thuis naar de keuring. Mocht je tegengehouden worden door de flikken, is dat toch het eerste wat ze doen (je naar de keuring sturen)
          Merci!

Ik ga er zeker niet mee rondrijden tot dan. Als ik rij zal het van bij mij thuis zijn naar de keuring
          Aangezien het een wagen voor de fun is, ga ik hem niet "gewoon" laten keuren voor die twee maanden. Ik doe nog geen 1000km per jaar met die wagen; is puur hobby.

Comment

Bij een gewone keuring mag je 2maand voor de vervaldatum naar de keuring. Mag je ook 2maand vooraleer de auto oldtimer wordt naar de keuring voor oldtimer??

Comment

Wat je wel riskeert is de toeslag voor late aanbieding van de wagen, maar ik weet niet of dit ook zal zijn voor een oldtimer keuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                Bij een gewone keuring mag je 2maand voor de vervaldatum naar de keuring. Mag je ook 2maand vooraleer de auto oldtimer wordt naar de keuring voor oldtimer??
                Nee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Wat je wel riskeert is de toeslag voor late aanbieding van de wagen, maar ik weet niet of dit ook zal zijn voor een oldtimer keuring
                  Welke toeslag voor late aanbieding?

Als het een oldtimerkeuring betreft vervalt iedere datum op de huidige keuringskaart.

Comment

Het is mij twee of drie keer voorgevallen dat ik wegens omstandigheden mijn oldtimer (wel ingeschreven als gewone voertuig met jaarlijkse keuring) de wagen later te hebben aangeboden dan de vervaldagdatum (zelfs soms meer dan drie maanden), ik heb telkens een toeslag betaald. Dat je schakelt van type keuring verandert in princiep niets aan het feit dat je de wagen aanbiedt na de vervaldag van de laatste keuring (= reden van de toeslag) Maar misschien is er een coulance voor een wagen die opnieuw als oldtimer ingeschreven wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Het is mij twee of drie keer voorgevallen dat ik wegens omstandigheden mijn oldtimer (wel ingeschreven als gewone voertuig met jaarlijkse keuring) de wagen later te hebben aangeboden dan de vervaldagdatum (zelfs soms meer dan drie maanden), ik heb telkens een toeslag betaald. Dat je schakelt van type keuring verandert in princiep niets aan het feit dat je de wagen aanbiedt na de vervaldag van de laatste keuring (= reden van de toeslag) Maar misschien is er een coulance voor een wagen die opnieuw als oldtimer ingeschreven wordt.
                      Dat is iets anders hé, uw oldtimer is nog gewoon gekeurd, dan moet je inderdaad ieder jaar voor de vervaldatum naar de keuring gaan (of die auto nu 4, 8 of 46 jaar oud is maakt geen verschil) of anders betaal je uiteraard toeslag. Maar een auto laten keuren als oldtimer gebeurd tot op heden nog altijd maar éénmalig, meestal als hij van eigenaar veranderd, en dan maakt het echt niet uit wanneer dat die laatst gekeurd is (stel maar eens dat je een "schuurvondst" die 20 jaar stil stond terug wil gaan inschrijven, om maar een voorbeeld te geven)

Comment

Indeed, beide situaties zijn anders. Een beetje verkeerd geredeneerd ! Sorry...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                          Hij moet effectief 25 jaar zijn op dat moment.

Comment

Working...
                          X