Met ne golf 1.0 blijf je makkelijk onder de fabrieksopgave van een R, geweldig toch hee
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)
Collapse
X
-
ik heb een Polo 1.0 bluemotion (de 75pk versie) als vervangwagen gehad en deze doet op de snelweg bij 120 (op teller) 4000 toeren! dit gecombineerd met stadsverkeer bracht het resultaat of 8 liter! Ik wil zelfs nog niet weten hoe erg die 60pk versie is.
En ook de levensduurtje van die koffiemolen...daar stel ik me vragen bij!
Ook de volgende Fiesta ST wordt een 1.5 3cilinder met 200pk...komaan seg!Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Hier nog eens vergelijkende bijdrage, volgens de titel van deze discussie- Bij een Giulietta benzine (170 pk TCT) maakt de brandstof slechts 30% van de totaal kost uit
- Bij een Golf diesel (150 pk DSG) met gelijkwaardige uitrusting, maakt dit zelfs slechts 22% van de totale kost uit
Dit is 12.7% meer als de totale kostprijs van de Giulietta
Zelfs als een Giulietta benzine 3.5 l meer zou verbruiken, komt de totale kost gelijk....
Buiten brandstof zijn er dus nog andere kosten, waarop men kan besparen, indien men dit wenst natuurlijk....
Last edited by quovadis; 19/03/2017, 21:49.
Comment
-
Mm dat er vragen zijn ivm de duurzaamheid van een 1.0 3cyl, OK... maar heeft er iemand weet van zo ene die in de soep is gedraaid?
De 330i haalt 245 pk uit een 2 liter blok, dus nog een hoger vermogen per cc dan de 1.0 met 110 pk.
Nuja mensen die een nieuwe wagen kopen vragen zich maar zelden af of hij 10-15 jaar meegaat want die groep mensen koopt na 5 jaar toch meestal iets anders. Op de tweedehandsmarkt is het een ander paar mouwen, een motor die een slechte reputatie heeft gaat niet goed meer verkocht raken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Helemaal niet eens met je stelling : met een diesel kan je met een beetje moeite en geduld ( of bij gedwongen beperking van de snelheid zoals ozone - dagen) de officiële cijfers evenaren . Met een benzinewagen mag je op +2liters tellen zelfs als je je op een gemengd parcours inhoudt, enkel bij professionele ecorun lukt het.
(Zou die test eens terug moeten opzoeken.)
Comment
-
Het is gewoon moeilijk voor dieselrijders om van 3000cc of 2000cc over te stappen op een benzine met een cilinderinhoud kleiner dan 2001 cc.
Ik weet jullie binnen 6 jaar te vertellen, of de overstap op de kleine benzine zinvol was... de eerste onderhoud staat er aan te komen...
van de diesel kan je al vertellen, dat er niets extra dieselgerelateerd moest vervangen worden.
100000km en 3x onderhoud... €250 €450 en €600 inclusief achterste remmen...
En dat op 6 jaar... quovadis, jij bent wel een dure met je onderhoud...
in vergelijking diesel benzine, nemen ze altijd vermogen als referentie. Ik zou cilinderinhoud nemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop dit forum zie ik geen sigs2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Betrouwbaarheid van die kleine blokken? Zoek eens naar 1.2 TDI op de tweedehandsmarkt, die kom je vaak tegen met hoge kilometerstand. In benzine kan je ook van die kleine cc vinden met hoge kilometerstanden. Maar voor die kleine wagentjes is het meestal einde verhaal voor de motor op is.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Recept: Aankoop auto € 25000
levensduur: 10 jaar
km per jaar: 30000km
verbruik: 6l benzine/diesel € 1,3
restwaarde: €5000
€25000-€5000=€20000
brandstof: 30000/100x6lx€1,3x10jaar= €23400
of €3400 meer dan de aankoop...
Mijn stelling: auto tot €25000, is de brandstof even duur tov de aankoop... vanaf €30000 aankoop is het omgekeerd... tenzij deze auto's het dubbele verbruiken. En de kans bestaat...
Globaal genomen, zal de brandstof even duur zijn tov de aankoop. En bij goedkopere auto's, zal de brandstof duurder zijn...
Bij sportwagens stijgt het verbruik evenredig... En superzuinige autos' zal de aankoop duurder zijn...
Comment
Comment