Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)

    Naar aanleiding van de polemiek in het verkooptopic van de zonnekoning zijn BMW deze stelling:
    verbruik is overrated in de totale kostprijs van een auto.

    Ga uw gang
    Bij deze is de kogel door de kerk, ik verkoop mijn F30 316i automaat. Eerste eigenaar, dealeronderhouden Vermogen 136 pk / koppel 220 Nm Kilometerstand 88.900
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

  • #2
    Woord 'verkooptopic' moest een hyperlink zijn maar dat lukt precies niet meer om dit in te voegen
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • #3
      Nuance : Overrated, ja. Maar valt wel nog altijd zeker niet te onderschatten.
      Net zoals verkeersbelasting/BIV vaak overrated is. 100-200 euro meer op jaarbasis maakt echt het verschil niet als doorslaggevende factor om al dan niet voor een bepaalde auto te kiezen. Maar je moet natuurlijk wel alle kleinere dingen mee in rekening brengen als je echt met het verstand wilt gaan kiezen, want deze tellen wel op.

      Over het algemeen word er precies altijd heel veel gekeken naar verbruik en verkeersbelasting/BIV en relatief weinig naar verwachte kosten voor al de rest. Zoals de meerprijs van een bmw in onderhoud tov een mazda bv. Dat verschil zal al snel 200 euro zijn op jaarbasis, maar word zelden naar gekeken. (Dat is dan natuurlijk ook een minder zichtbare kost.)

      Comment


      • #4
        een kost die wekelijks opvalt is duidelijker dan ééntje die maar om de zoveel maand/jaar komt.

        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          een kost die wekelijks opvalt is duidelijker dan ééntje die maar om de zoveel maand/jaar komt.
          Jup, van daar de bias.
          Terwijl als er dan eens iets groots moet gebeuren, dan "heeft men pech", terwijl veel dingen wel voorzien kunnen worden.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            een kost die wekelijks opvalt is duidelijker dan ééntje die maar om de zoveel maand/jaar komt.
            euhm...tjz ..... niet zo bij 90% van de bevolking

            Ik herinner mij talloze mensen die tankten per hoeveelheid euro, niet per liter. En dan vaker naar de pomp gingen.
            Hoe lager het loon of mileu hoe meer taks en verzekering keuzes bepalen. Het gaat allemaal over de mate waarin kosten op het heden betaalbaar zijn of niet. Dat heet investeren. En mensen die KUNNEN investeren vandaag kijken op lange termijn en zijn goedkoper af.
            Last edited by ; 15/03/2017, 13:42.

            Comment


            • #7
              Wie bekommerd is met het verbruik van zijn wagen deed beter geen te kopen...

              Comment


              • #8
                ik moet ook wat vaker aan de pomp gaan staan, maar als ik dan de bedenking maak dat de dieselversie 3000 euro duurder was, de tax hoger en het verbruik amper 2 liter scheelt ben ik toch blij dat ik met mijn naftje kan wegkachelen.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten

                  euhm...tjz ..... niet zo bij 90% van de bevolking

                  Ik herinner mij talloze mensen die tankten per hoeveelheid euro, niet per liter. En dan vaker naar de pomp gingen.
                  Hoe lager het loon of mileu hoe meer taks en verzekering keuzes bepalen. Het gaat allemaal over de mate waarin kosten op het heden betaalbaar zijn of niet. Dat heet investeren. En mensen die KUNNEN investeren vandaag kijken op lange termijn en zijn goedkoper af.
                  investeren loont idd, maar niet iedereen kan dat.

                  Ik heb extra zonnepanelen voorzien om in de toekomst het meerverbruik van het thuistanken met de elektrische auto op te vangen. Kost me nu een paar duizend euro meer. Maar één keer dat ik elektrisch begin te rijden rij ik compleet gratis.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #10
                    Nog een stelling: bij aankoop van een nieuwe wagen in het A-, B- of C- segment, is diesel vandaag bijna nooit meer de beste keuze.
                    D-segment/crossover/monovolume/SUV is een twijfelgeval: daar speelt het merk, het gewenste vermogen, kilometrage en persoonlijke voorkeuren nog wel een grote rol bij het bepalen van de keuze.
                    Last edited by sunking; 15/03/2017, 15:16.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Wie bekommerd is met het verbruik van zijn wagen deed beter geen te kopen...
                      Ik let toch wel bij aankoop wat een auto verbruikt. Voor wie over een tankkaart beschikt zal dat zeker minder zijn
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Ik let totaal niet op verbruik, maakt me niet uit gezien ik toch niet zo veel kilometers doe.
                        Anderzijds kijk ik ook niet echt naar BIV en rijtaks, die dingen worden toch gecompenseerd in de aankoopprijs bij tweedehands auto's.
                        De mensen hebben er zo veel schrik van dat niemand ze durft kopen, hoewel deze net hierdoor qua aankooprijs ruimschoots gecompenseerd worden.

                        Comment


                        • #13
                          Als ik moet kiezen tussen een benzinewagen die enerzijds 5,5 liter verbruikt of een die 8 liter verbruikt, ja dan speelt het wel een rol dan kies ik voor die dat 5,5 verbruikt. die met 8 liter zal ook wel duurder zijn in aankoop en hogere wegentaks hebben. In dat opzicht kijk ik naar het verbruik.
                          Maar gaat het bij een gelijkaardige motorisering tussen benzine en diesel en de benzine verbruikt 1 a 2 liter meer dan de diesel, dan is de meerkost aan brandstof toch wel snel terugverdiend wegens de andere factoren (afschrijving, wegentaks, soms ook onderhoud).

                          Comment


                          • #14
                            Idd je ziet dat wagens die fiscaal ongustig zijn goedkoper worden op de 2e hands markt en wagens die fiscaal gunstig zijn juist een hogere marktwaarde hebben.
                            Enkel de nieuwprijs wordt door de constructeur vastgelegd.

                            Comment


                            • #15
                              Ben gisteren nog thuis gekomen met een gemiddelde van 15L.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                                Idd je ziet dat wagens die fiscaal ongustig zijn goedkoper worden op de 2e hands markt en wagens die fiscaal gunstig zijn juist een hogere marktwaarde hebben.
                                Enkel de nieuwprijs wordt door de constructeur vastgelegd.
                                Verkoop maar eens een Volvo met 2.4 diesel. Zowat elke diesel in die klasse is goedkoper in taks en zuiniger, dat laatste alvast op papier. Alleen leggen ze om die reden alleen vlot duizenden euro's meer bij de aankoop ...

                                Bij een V50 zie je dat bijvoorbeeld heel goed omdat die geleverd is met 1.6, 2.0 en 2.4.

                                En helemaal ongelijk hebben ze natuurlijk niet want ook al heeft de 2.4 de naam de betrouwbaarste te zijn, het is geen zekerheid bij de aankoop. De taks en het verbruik wel.

                                Ik ben overtuigd dat een wagen met wat meer Cc amper meer verbruikt bij gelijke rijstijl en betrouwbaarder is.

                                Als ik mijn S60 wil bijhouden met mijn huidige 308 dan is die 1.6 veel meer moeite aan het doen en dan gaat die ook richting 6 liter qua verbruik ...
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Naar aanleiding van de polemiek in het verkooptopic van de zonnekoning zijn BMW deze stelling:
                                  verbruik is overrated in de totale kostprijs van een auto.

                                  Ga uw gang
                                  Ligt eraan.

                                  Ik rij +/- 40.000 km per jaar aan gemiddeld 11l / 100km.

                                  En dat kost me minder dan een diesel die 6l / 100km verbruikt.







                                  Because fuck logic
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Ben gisteren nog thuis gekomen met een gemiddelde van 15L.
                                    Mocht em buiten??? :o :o :o
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Ben gisteren nog thuis gekomen met een gemiddelde van 15L.
                                      de bus genomen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                        Because fuck logic
                                        Dewd

                                        Comment

                                        Working...
                                        X