Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)
Mijn eerste nieuwe auto 9 maand, tweede 18 maand, derde 42 maanden. Die laatste is de beste dat ik gehad heb, anders had k hem misschien al rapper weggedaan lol. Ik probeer er altijd dubbel zo lang mee te doen dan met mijn vorige .
't is trouwens net omwille van al die miserie dat ik besloten heb in t centrum van gent te gaan wonen, dicht bij station dampoort, (ik ben daar terug min of meer halftijds beginnen studeren) want daar heb je eigenlijk geen auto nodig en je geraakt nog vlot in antwerpen met de trein.
En als je er ene nodig hebt dan pik ik u wel op als ik daar passeer.
Bij mij stonden ze ook aan te schuiven als ze wisten dat ik ging veranderen... dat heet kopen in vertrouwen. Dat gevoel zou ik nooit hebben in een garage, als deze de filantroop spelen gaan ze failliet.
Ik weet niet wat dat is met die oudere ford focus diesels maar ik hoor en zie daar bijna niks als miserie over. Slecht starten, zwarte/blauwe wolken uitbraken.. in de straat waar ik woonde waren er 2 van die krellen, als die na 5 keer starten dan toch weg geraken hangt heel de straat vol rook.
Wil je echt goedkoop rijden koop dan zoiets: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...314?asrc=st|as . Niet kapot te krijgen.
Het ligt niet zozeer aan die Focus, dat 1.6 blok van PSA/Ford was vooral de eerste jaren echt bagger. Zat ook in 308/C4/S40 en V50,...Allemaal dezelfde problemen maar bij de Focus viel het extra hard op omdat er zoveel van werden verkocht. Volvo's van die jaren ('06-'07) met dat bok zie je ook nog amper en deze die wel nog rijden hebben zware kosten gehad.
Het ligt niet zozeer aan die Focus, dat 1.6 blok van PSA/Ford was vooral de eerste jaren echt bagger. Zat ook in 308/C4/S40 en V50,...Allemaal dezelfde problemen maar bij de Focus viel het extra hard op omdat er zoveel van werden verkocht. Volvo's van die jaren ('06-'07) met dat bok zie je ook nog amper en deze die wel nog rijden hebben zware kosten gehad.
Mm, de ene waar ik van spreek was een Focus I (die op een gegeven moment motorisch zo gaar was dat hij gesloopt is), dus vermoedelijk een 1.8 ford motor.
De andere een recentere C-max.
Moeten daarom geen kleine gebakjes zijn die vanaf windkracht 4 weggeblazen worden op de autostrade en 4500 toeren draaien aan 120
Je praat, blijkbaar over auto’s met een techniek van +/- 80 jaar geleden… type 2CV4 of 2CV6
Nieuwe benzineauto’s draaien max. 3500 t/m bij 120 km/u. Zelfs met 0.8 l of 1.0 l motor, met of zonder turbo. Sommige maken misschien veel lawaai, maar dat is door ontbreken van geluidsisolatie.
Niet de periode dat jij er naast zit, maar de insinuatie dat mensen de auto's uit deze periode als referentiekader nemen... de meesten hebben er zelfs niet mee gereden... mijn Oudste referentiekader is een kever en een ds uit 1974.
Dat is complete onzin. Lees bv de testen van de audi Q2 eens. De 1.6 TDI komt er uit als minpunt (zwak en rumoerig) en de 1.0 TSI als prima keuze (stil en vlot). http://www.autozine.be/text/1414.html
Comment