Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik heb een schoonbroer die zeker elk jaar een andere koopt diene is nog erger.

    Comment


    • #82
      Mijn eerste nieuwe auto 9 maand, tweede 18 maand, derde 42 maanden. Die laatste is de beste dat ik gehad heb, anders had k hem misschien al rapper weggedaan lol. Ik probeer er altijd dubbel zo lang mee te doen dan met mijn vorige .

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking
        't is trouwens net omwille van al die miserie dat ik besloten heb in t centrum van gent te gaan wonen, dicht bij station dampoort, (ik ben daar terug min of meer halftijds beginnen studeren) want daar heb je eigenlijk geen auto nodig en je geraakt nog vlot in antwerpen met de trein.
        En als je er ene nodig hebt dan pik ik u wel op als ik daar passeer.
        Last edited by Gixxer; 17/03/2017, 23:39.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #84
          idem hier, nog nooit een versleten auto verkocht...alleen zin in een andere

          Comment


          • #85
            Bij mij stonden ze ook aan te schuiven als ze wisten dat ik ging veranderen... dat heet kopen in vertrouwen. Dat gevoel zou ik nooit hebben in een garage, als deze de filantroop spelen gaan ze failliet.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ik weet niet wat dat is met die oudere ford focus diesels maar ik hoor en zie daar bijna niks als miserie over. Slecht starten, zwarte/blauwe wolken uitbraken.. in de straat waar ik woonde waren er 2 van die krellen, als die na 5 keer starten dan toch weg geraken hangt heel de straat vol rook.
              Wil je echt goedkoop rijden koop dan zoiets: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...314?asrc=st|as . Niet kapot te krijgen.
              Het ligt niet zozeer aan die Focus, dat 1.6 blok van PSA/Ford was vooral de eerste jaren echt bagger. Zat ook in 308/C4/S40 en V50,...Allemaal dezelfde problemen maar bij de Focus viel het extra hard op omdat er zoveel van werden verkocht. Volvo's van die jaren ('06-'07) met dat bok zie je ook nog amper en deze die wel nog rijden hebben zware kosten gehad.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                Het ligt niet zozeer aan die Focus, dat 1.6 blok van PSA/Ford was vooral de eerste jaren echt bagger. Zat ook in 308/C4/S40 en V50,...Allemaal dezelfde problemen maar bij de Focus viel het extra hard op omdat er zoveel van werden verkocht. Volvo's van die jaren ('06-'07) met dat bok zie je ook nog amper en deze die wel nog rijden hebben zware kosten gehad.
                Mm, de ene waar ik van spreek was een Focus I (die op een gegeven moment motorisch zo gaar was dat hij gesloopt is), dus vermoedelijk een 1.8 ford motor.
                De andere een recentere C-max.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Moeten daarom geen kleine gebakjes zijn die vanaf windkracht 4 weggeblazen worden op de autostrade en 4500 toeren draaien aan 120

                  In het hogere segment zijn Mazda 6, Honda Accord, Subaru Legacy... met een atmosferische benzinemotor meestal schitterende en goedkope occasies.
                  daar had ik het ook over, rij met MAzda 6, vorige was ook ene, ...

                  Comment


                  • #89
                    Woew, mazda 6, verbruikt dat 10 liter? wat voor motor dan?

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      ..... politieker ..... de ballen om ...
                      Dat zijn twee tegengestelden

                      Comment


                      • #91
                        Kijk eens bij verkoop hier op het forum. En tel eens het aantal BMW's.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                          Moeten daarom geen kleine gebakjes zijn die vanaf windkracht 4 weggeblazen worden op de autostrade en 4500 toeren draaien aan 120
                          Je praat, blijkbaar over auto’s met een techniek van +/- 80 jaar geleden… type 2CV4 of 2CV6

                          Nieuwe benzineauto’s draaien max. 3500 t/m bij 120 km/u. Zelfs met 0.8 l of 1.0 l motor, met of zonder turbo. Sommige maken misschien veel lawaai, maar dat is door ontbreken van geluidsisolatie.

                          Comment


                          • #93
                            80 jaar geleden, van overdrijven gesproken....

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              80 jaar geleden, van overdrijven gesproken....
                              Je hebt gelijk, de 2CV kwam pas in 1948 op de markt (69 jaar geleden)

                              Deze vertraging kwam door de 2e wereldoorlog want in 1939 waren er al 250 prototype klaar (78 jaar geleden)

                              Een mens kan er al eens 2 jaar naast zitten hé


                              Comment


                              • #95
                                Niet de periode dat jij er naast zit, maar de insinuatie dat mensen de auto's uit deze periode als referentiekader nemen... de meesten hebben er zelfs niet mee gereden... mijn Oudste referentiekader is een kever en een ds uit 1974.

                                en zo een ds werd heus niet weggeblazen....

                                Comment


                                • #96
                                  turbo benzines doen vaak niet meer dan 2500rpm bij 120rpm, zelfs de kleintjes

                                  Comment


                                  • #97
                                    De huidige spaarbenzines rijden en klinken dan ook als een spaardiesel...

                                    Comment


                                    • #98
                                      Dat is complete onzin. Lees bv de testen van de audi Q2 eens. De 1.6 TDI komt er uit als minpunt (zwak en rumoerig) en de 1.0 TSI als prima keuze (stil en vlot). http://www.autozine.be/text/1414.html

                                      Comment


                                      • #99
                                        Voor mij is 2000cc een spaardiesels en alles er onder een tractor.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          de 1.0 TSI als prima keuze (stil en vlot).[/url]
                                          Ik kan er niet aan doen, maar als ik over een moteurke van 1000 cc iets hoor of lees moet ik steeds aan de Simca 1000 denken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X