Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Niet de periode dat jij er naast zit, maar de insinuatie dat mensen de auto's uit deze periode als referentiekader nemen... de meesten hebben er zelfs niet mee gereden... mijn Oudste referentiekader is een kever en een ds uit 1974.

    en zo een ds werd heus niet weggeblazen....
    Uw referentiekader blijft dus +/- 78 jaar geleden, want een Kever dateert ook van voor de 2e wereldoorlog en een DS is ontwikkeld uit een 2CV (motor) (buiten de vering)

    Beide auto, liepen technisch, wel héél erg achter t.o.v. een Escort, Golf of Kadett (of Japans)
    Momenteel zijn er zo geen achterstanden meer (tenzij elektrisch)

    Vanaf +/- 1978 draaiden kleine “moderne” auto’s ( Kadett, met AT 3) max. 4000 t/m bij 120 km/u

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Voor mij is 2000cc een spaardiesels en alles er onder een tractor.
      Voor Trump kiezers is alles kleiner als een 3500 cc V6, ook onbegrijpelijk

      Comment


      • Mijn oudste referentiekader...
        een V6 voor een Amerikaan... Haha

        Comment


        • een 4 pitter diesel is ook een traktor, koop je dan een 6 in lijn hee.

          Comment


          • Ik ga je moeten teleurstellen, tractoren gebruiken tegenwoordig 3 en 4 cilinders. Met een cilinderinhoud van 3000 tot 5000cc.

            Comment


            • Het zijn de kleine tractoren die 1500cc combineren met 3 cilinders.... Maar dat is speelgoed.

              Comment


              • Mijn turbo Loze 2 cilinder grasmaaier, die heeft pas een loopcultuur tov de dieselvariant.

                Comment


                • Oei nu klink je echt bijna als nen 78 jarige.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Oei nu klink je echt bijna als nen 78 jarige.
                    En jij kan het weten.

                    Comment


                    • Ik weet toch met zekerheid dat de moderne benzinemotoren minder smeuig rijden dan vroeger. heb de evolutie gekend van carburateur met handsjook (kan 't ni schrijven ) tot de directe inspuiting met turbo. En elke generatie verdween er iets. Moeilijk uit te leggen maar voor degenen die nog met een carbu gereden hebben, jullie herinneren dat we voor de keuring naar de garage gingen voor de CO2 af te stellen. Na de keuring draaiden we die dan weer wat rijker. De rit naar de keuring was minder leuk rijden. Je voelde dat die motor armer reed. En dat heb je nu met de moderne wagens...

                      Comment


                      • De eco zooi doet het niet altijd goed. Ik heb een tijdje met een honda accord 1.6 bouwjaar 2000 gereden. Daar zat eigenlijk nog niks in van milieuvriendelijke technieken, en dat ding had ondanks zijn beperkte vermogen toch een heel directe gasrespons waardoor die toch wel vlot aanvoelde tot een zekere snelheid (bij 140 deed die ook wel 4000 toeren lol). Ik ging nadien eens rijden met een Lexus Ct200h, op papier zou die sneller moeten zijn en meer pk's.. maar man dat reed saai, naar mijn beleving nog saaier dan een prius (want daar verwacht je niet eens iets van, de CT werd als sportief model op de markt gezet). K was blij dat ik terug in die oude honda kon stappen nadien. De nieuwe accord 2.0 vtec die ik nadien kocht voelde eig nog steeds redelijk tam aan hoewel die best wel wat vermogen had.
                        De turbo benzines vallen wel mee. Bij BMW moet je ze wel in sport zetten om een directe respons te krijgen want in comfort staan ze ook redelijk 'arm'.
                        Maar... ik kan het niet laten dit te herhalen ... iets met neurotische dwang geloof ik ... de nieuwste turbo driepitters .. ze zijn werkelijk leuk om mee te rijden.. én zuinig.

                        Comment


                        • Sunking, ben ik verkeerd als ik zeg dat jij vrij enthousiast bent over de 1000 cc driecilinder van VW ? Zou je die aanraden aan kennissen ?

                          Comment


                          • Nee DHL, zou ik nooit doen, voor mezelf is het goed genoeg maar iemand anders zou ik het nooit aanraden

                            Mm serieus, ik denk eigenlijk, dat de 1.6 TDI simpelweg nauwelijks nog gaat verkocht worden.. tenzij mss voor bedrijven die enkel diesel als car policy hebben.
                            Ook de 1.4 125 pk biedt eig nauwelijks meerwaarde, even veel koppel maar verbruikt wel een liter meer.

                            Heb de 1.0 TSI (voor een audi a3 sedan) wel aangeraden aan ne collega die van zijn 420d coupe af wilde (wegens hoog VAA). En hij is er tevreden van! Gene zwans.
                            Last edited by sunking; 18/03/2017, 18:05.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                              Ik kan er niet aan doen, maar als ik over een moteurke van 1000 cc iets hoor of lees moet ik steeds aan de Simca 1000 denken.

                              Naše domácí automobilka představila novou tisícovku, tedy novou Octavii s litrovým tříválcovým motorem. Nezbylo nám nic jiného, než ji srovnat s o 50 let sta...

                              Wel ondertitels opzetten

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Nee DHL, zou ik nooit doen, voor mezelf is het goed genoeg maar iemand anders zou ik het nooit aanraden

                                Mm serieus, ik denk eigenlijk, dat de 1.6 TDI simpelweg nauwelijks nog gaat verkocht worden.. tenzij mss voor bedrijven die enkel diesel als car policy hebben.
                                Ook de 1.4 125 pk biedt eig nauwelijks meerwaarde, even veel koppel maar verbruikt wel een liter meer.

                                Heb de 1.0 TSI (voor een audi a3 sedan) wel aangeraden aan ne collega die van zijn 420d coupe af wilde (wegens hoog VAA). En hij is er tevreden van! Gene zwans.
                                En nu versta je waarom tweedhandskopers van 20d ' s nu zaakjes doen...Thx. !!!

                                Comment


                                • Jep die dingen hebben een bangelijke restwaarde

                                  Comment


                                  • Choke

                                    Ik gebruik het nog elke dag

                                    Comment


                                    • Ohja, ik vind het eigenlijk vooral straf dat er tegenwoordig een benzinemotor bestaat die amper meer verbruikt dan een 1.6 diesel (dat lage verbruik is net de bestaansreden van dieselwagens), terwijl je qua rijden gewoon geen enkele toegeving moet doen in vergelijking met die diesel, sterker nog, hij rijdt zelfs prettiger. Want koppel en soeplesse is meer dan voldoende aanwezig en hij is erg stil.
                                      Herinner mij nog dat ik een honda 1.6 dtec ging uitproberen, motor die geprezen werd door de reviews, maar eigenlijk vond ik die helemaal niet zo stil en sterk dan werd beweerd. Misschien wel in vergelijking met sommige andere diesels.
                                      Toen k met die octavia 1.0 reed, merkte ik snel dat deze motor gewoon een sterk staaltje techniek is die het speelveld binnen het segment zal veranderen. Je moet hem niet in een 3 reeks of Passat leggen... maar het geeft wel aan dat er qua benzine techniek nog serieuze stappen vooruit gezet worden en dat downsizen wel degelijk werkt om het verbruik naar beneden te brengen . Bij de grotere benzinemotoren zal ook nog wel een evolutie plaatsvinden denk ik.
                                      Last edited by sunking; 18/03/2017, 19:45.

                                      Comment


                                      • Daar is niets nieuw aan... Diesels zijn pas zuinig en krachtig geworden door het toevoegen van een turbo... In de jaren 90 de TD diesel van VW met 74 tov de diesel met 64 pk. Benzine stapt gewoon veel later in het turbo gebeuren. Saab was trendsetter... Je loopt gewoon jaren achter met je verwondering.

                                        Comment


                                        • De eersten gebruikten een compressor en later turbo op benzine...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X