Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Idd je kan met die 3cyl makkelijk rond de 6 liter blijven en toch fun beleven.
    Doe je goed je best dan is 5 liter haalbaar.
    boven de 7 geraak je gewoon niet.
    En idd iedereen die sceptisch is moet er eerst maar eens mee gaan rijden en dan praten we verder.
    BIj mijn laatste onderhoud kreeg ik (gratis) zo'n A1 TFSI 1,0 3cyl. als vervangwagen.De S-tronic deed zijn best om de wagen aangenaam vlot te doen rijden hoe lang men niet te veel van de kracht aansprak. Maar ook zo daalde de boordcomputer niet beneden de 8,0 liter. Er is altijd met benzine een fors verschil tussen de aangekondigde cijfers en de realiteit.

    Comment


    • Tja was dat een stadsrit? Ik heb tijdens een testrit met die octavia 6,1 liter neergezet, en ik heb zeker niet als een mak lammetje gereden, flink optrekken, 160 op de snelweg etc.

      Comment


      • Was 1 dag rijden in de kuststreek, inderdaad korte ritjes voor boodschappen inbegrepen.

        Comment


        • Mijn 316i deed 10 liter bij korte ritten. Met langere afstanden inbegrepen gemiddeld 7-7.5 (fabrieksopgave 5.9 liter). Hoe je hem gebruikt speelt een grote rol en bij turbo benzines nog meer. Toch zal het gemiddelde niet veel boven de fabrieksopgave zitten bij normaal gebruik. Diesels zitten minstens even veel boven de fabrieksopgave. Alsof een golf 1.6 TDI de beloofde 4,1liter in praktijk ook neerzet: dat is eerder 5.5 liter, of 34% boven de fabrieksopgave. Je moet er bij veel motoren pakweg 1,5 liter bijtellen (of 20 a 35%).

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL
            Zo maar eens gaan rijden met een wagen doe je zomaar niet hee, er moet interesse zijn tot eventuele aankoop.
            Als je een 991 GT3 probeert mee te krijgen misschien. Maar voor een 1.0 gewoon binnengaan en zeggen ik ben curieus hoe dat rijdt zonder meer, krijgt ge zeker mee.
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Mijn 316i deed 10 liter bij korte ritten. Met langere afstanden inbegrepen gemiddeld 7-7.5 (fabrieksopgave 5.9 liter). Hoe je hem gebruikt speelt een grote rol en bij turbo benzines nog meer. Toch zal het gemiddelde niet veel boven de fabrieksopgave zitten bij normaal gebruik. Diesels zitten minstens even veel boven de fabrieksopgave. Alsof een golf 1.6 TDI de beloofde 4,1liter in praktijk ook neerzet: dat is eerder 5.5 liter, of 34% boven de fabrieksopgave. Je moet er bij veel motoren pakweg 1,5 liter bijtellen (of 20 a 35%).
              Helemaal niet eens met je stelling : met een diesel kan je met een beetje moeite en geduld ( of bij gedwongen beperking van de snelheid zoals ozone - dagen) de officiële cijfers evenaren . Met een benzinewagen mag je op +2liters tellen zelfs als je je op een gemengd parcours inhoudt, enkel bij professionele ecorun lukt het.

              Comment


              • Mijn beste run was in de zomer van milaan naar antwerpenop 1 tank, 5.9 liter verbruik, wat gelijk is aan de fabrieksopgave, snelheidslimieten gerespecteerd (soms 130, soms 110 in frankrijk), onderweg soms wat aanschuiven.
                Wat helpt is de ZF8 bak met lange overdrive voor op de snelweg.
                Normaal zit ik anderhalve liter boven de opgave
                Ik heb met een diesel ook altijd minstens een liter boven de norm gezeten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

                  Als je een 991 GT3 probeert mee te krijgen misschien. Maar voor een 1.0 gewoon binnengaan en zeggen ik ben curieus hoe dat rijdt zonder meer, krijgt ge zeker mee.
                  Neenee, ik bedoel voor mij persoonlijk. Zal zelf niet binnengaan voor een testrit als ik geen aankoopintentie heb.

                  Comment


                  • Ik had een smart, een echte rotbak als dat je ding niet is, die recente minimotors lijken me net zo, ben je er wat van overtuigd wordt je beloond...ben je sceptisch en ga je het onderste uit de kast halen is het maar nix, maar zul je toch nog moeten toegeven dat ze beter doen als een oude 1.6

                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                    Comment


                    • Voila... dat vind ik nu is een goede vergelijking... Vergelijken met een 1.6 of iets daarrond. Maar een 2.0 diesel van een beetje vermogen zal leuker zijn. Heb ook enkele keren met een Smart gereden en vond het maar niks. Was heel in't begin dat ze uitkwamen. Had wel beziens op topsnelheid aan 140 lol...

                      Comment


                      • Ik zit met de Golf 3,5 liter boven fabrieksopgave (6,9), rij goed door waar mogelijk maar zeker ook niet extreem
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • Dat grasmachienmotortje van de smart is niet te vergelijken met de nieuwe 3 pitters hoor. De 1.0 TSI is niet te vergelijken met een 2.0 turbodiesel 150pk maar wel bv met de mazda 2.0 skyactiv 120pk die in de mazda CX-3 zit.

                          Comment


                          • Een welke,zou de betrouwbaarste zijn... de Mazda of de vw ?

                            Comment


                            • Voor u zal die motor nooit goed zijn, zo veel is duidelijk.

                              Comment


                              • Ben blij voor jouw oerdegelijke N47...

                                Comment


                                • Waarom die persoonlijke aanval, ik vroeg me gewoon af. Welke is de betrouwbaarste... technisch gezien.
                                  Niet meer of niet minder... wie weet ben ik me wel,aan het heroriënteren...

                                  misschien heb je het gemist, maar onze tweede auto is een 1500cc 3 cilinder benzine ...
                                  Last edited by ; 19/03/2017, 19:56.

                                  Comment


                                  • Wel sorry we waren hier prestaties aan het vergelijken en je begint dan plots weer over betrouwbaarheid. Met de recente (>= 2013) TSI 's zijn geen problemen qua betrouwbaarheid. De oudere met distributieketting zijn rampzalig.
                                    Ne VW ziet er saaier uit dan ne mazda, dat dan weer wel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Ik zit met de Golf 3,5 liter boven fabrieksopgave (6,9), rij goed door waar mogelijk maar zeker ook niet extreem
                                      als je met een golf 1.0 tsi aan 6.9 zit kun je mi niet rijden of je lapt elke regel aan je laars

                                      niet boos zijn

                                      Comment


                                      • Hij heeft een golf r ... zie,sig...

                                        Comment


                                        • op dit forum zie ik geen sigs

                                          Comment

                                          Working...
                                          X