Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)
ik heb een Polo 1.0 bluemotion (de 75pk versie) als vervangwagen gehad en deze doet op de snelweg bij 120 (op teller) 4000 toeren! dit gecombineerd met stadsverkeer bracht het resultaat of 8 liter! Ik wil zelfs nog niet weten hoe erg die 60pk versie is.
En ook de levensduurtje van die koffiemolen...daar stel ik me vragen bij!
Ook de volgende Fiesta ST wordt een 1.5 3cilinder met 200pk...komaan seg!
Hier nog eens vergelijkende bijdrage, volgens de titel van deze discussie
Bij een Giulietta benzine (170 pk TCT) maakt de brandstof slechts 30% van de totaal kost uit
Bij een Golf diesel (150 pk DSG) met gelijkwaardige uitrusting, maakt dit zelfs slechts 22% van de totale kost uit
Maar de totale kost van de Golf is na 8 jaar en 200.000 km wel 6.972 € meer.
Dit is 12.7% meer als de totale kostprijs van de Giulietta
Zelfs als een Giulietta benzine 3.5 l meer zou verbruiken, komt de totale kost gelijk....
Buiten brandstof zijn er dus nog andere kosten, waarop men kan besparen, indien men dit wenst natuurlijk....
Mm dat er vragen zijn ivm de duurzaamheid van een 1.0 3cyl, OK... maar heeft er iemand weet van zo ene die in de soep is gedraaid?
De 330i haalt 245 pk uit een 2 liter blok, dus nog een hoger vermogen per cc dan de 1.0 met 110 pk.
Nuja mensen die een nieuwe wagen kopen vragen zich maar zelden af of hij 10-15 jaar meegaat want die groep mensen koopt na 5 jaar toch meestal iets anders. Op de tweedehandsmarkt is het een ander paar mouwen, een motor die een slechte reputatie heeft gaat niet goed meer verkocht raken.
Helemaal niet eens met je stelling : met een diesel kan je met een beetje moeite en geduld ( of bij gedwongen beperking van de snelheid zoals ozone - dagen) de officiële cijfers evenaren . Met een benzinewagen mag je op +2liters tellen zelfs als je je op een gemengd parcours inhoudt, enkel bij professionele ecorun lukt het.
Bij een test van de nieuwe mazda mx5 kwam men na een rustig ritje (zonder er echt heel hard op te letten, maar wel rustiger dan je er normaal mee rijd) uit op een verbruik dat lager lag dan wat opgegeven is door de fabrikant.
Ik heb trouwens meer vertrouwen in de nieuwe VW tsi's met getande riem, dan in BMW's met een ketting. Dat ontwerp is redelijk gevoelig want als de oliedruk wegvalt gaat is je distributie meteen om zeep.
Het is gewoon moeilijk voor dieselrijders om van 3000cc of 2000cc over te stappen op een benzine met een cilinderinhoud kleiner dan 2001 cc.
Ik weet jullie binnen 6 jaar te vertellen, of de overstap op de kleine benzine zinvol was... de eerste onderhoud staat er aan te komen...
van de diesel kan je al vertellen, dat er niets extra dieselgerelateerd moest vervangen worden.
100000km en 3x onderhoud... €250 €450 en €600 inclusief achterste remmen...
En dat op 6 jaar... quovadis, jij bent wel een dure met je onderhoud...
in vergelijking diesel benzine, nemen ze altijd vermogen als referentie. Ik zou cilinderinhoud nemen...
Nu je het zegt, de ene keer wel en de andere keer niet. Die update heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven. Het ging dus idd. om een R zoals Dirk opmerkte.
Nu je het zegt, de ene keer wel en de andere keer niet. Die forumupdate heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven. Het ging dus idd. om een R zoals Dirk opmerkte.
Ja en voor anderen zal van nen 35i naar nen 20d zal ook wel moeilijk wennen zijn
Diesel kan fun zijn maar dan heb je idd minstens 2000cc nodig want die 1600'en rijden ook niet denderend.
Betrouwbaarheid van die kleine blokken? Zoek eens naar 1.2 TDI op de tweedehandsmarkt, die kom je vaak tegen met hoge kilometerstand. In benzine kan je ook van die kleine cc vinden met hoge kilometerstanden. Maar voor die kleine wagentjes is het meestal einde verhaal voor de motor op is.
Mijn stelling: auto tot €25000, is de brandstof even duur tov de aankoop... vanaf €30000 aankoop is het omgekeerd... tenzij deze auto's het dubbele verbruiken. En de kans bestaat...
Globaal genomen, zal de brandstof even duur zijn tov de aankoop. En bij goedkopere auto's, zal de brandstof duurder zijn...
Bij sportwagens stijgt het verbruik evenredig... En superzuinige autos' zal de aankoop duurder zijn...
Comment