Ik heb mij in februari een directieauto gekocht(een mazda6). de garage zij mij dat de wagen pas in april mag geleverd worden, is bij hem in gebruik van januari. Vraag mij af hoe de wetgeving(btw) is? Moeten de wagens van garages minstens 3 maand bij hem in gebruik zijn???
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoe zit het met directiewagens
Collapse
X
-
en iedereen weet hoe er met een vervangwagen wordt gereden...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Nog niet lang gelden testte ik een prachtige SQ5 die zogezegd de "persoonlijke" wagen was van de verkoopverantwoordelijke bij deze concessiehouder. Ik mocht wel meteen de wagen meedoen voor anderhalf uur, zonder de minste formaliteit. Het potentieel van de wagen kon ik uiteraard overdag niet benutten, en mijn testrit heeft dus voor deze wagen geen kwade kunnen berokkenen. Een paar felle acceleraties zullen met een automaat niets kunnnen beschadigen, het is ervoor gemaakt. En dat zal wel ook het geval zijn met de meeste testwagens. Het grootste risico blijft een erge ongeval, want men smijt een dergelijke wagen niet weg, onafgezien de ernst van de klap...Last edited by guyugy; 18/03/2017, 10:31.
Comment
-
Ik heb nog nooit zelf een test rit mogen doen altijd iemand van de garage die er met reed. en ik heb al 3 nieuwe wagens bij deze garage gekocht. En als vervangwagen zijn het andere wagens of een fiets die je kan krijgen. ik heb wel vertrouwen daar.
GrMazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenIk heb nog nooit zelf een test rit mogen doen altijd iemand van de garage die er met reed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenIk heb nog nooit zelf een test rit mogen doen altijd iemand van de garage die er met reed. en ik heb al 3 nieuwe wagens bij deze garage gekocht. En als vervangwagen zijn het andere wagens of een fiets die je kan krijgen. ik heb wel vertrouwen daar.
Gr
Ik zat bij de bron en weet goed wat die directiewagens betekenen. Nog nooit zelf een testrit mogen doen is belachelijk, sorry. Vanuit de invoerder wordt er net op aangedrongen zoveel mogelijk testritten te laten gebeuren om voor de hand liggende redenen.
Mensen geloven blijkbaar nog altijd liever hetgene ze zelf willen geloven. Dus kopen in vertrouwen en niet twijfelen.
Comment
-
Ik heb toch al verschillende keren een auto mee gekregen voor een halve of hele dag, zelfs al eens voor een volledig weekend. Veelal in garages waar ik zelfs geen klant ben. Wel altijd duidelijke taal spreken, en als je bestel-intenties hebt, deze ook laten blijken.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenIk heb nog nooit zelf een test rit mogen doen altijd iemand van de garage die er met reed. en ik heb al 3 nieuwe wagens bij deze garage gekocht. En als vervangwagen zijn het andere wagens of een fiets die je kan krijgen. ik heb wel vertrouwen daar.
Gr
Ik heb wel al enkele keren gehad dat er iemand van de garage meeging tijdens de testrit (was steeds bij tweedehandswagens), maar dan reed ik wel altijd zelf.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Eigenlijk is de benaming "directiewagen" gewoon een marketing trucje, zoniet een misleidende (valse...) kwalificatie met als doel de klant te doen geloven dat het geen testwagen zijn.
Enkel de benaming "dienstwagen" dekt in werkelijkheid de lading.
De techniek die bij Audi gebruikt wordt is de volgende :
- de invoerder dwingt de dealers een aantal wagens te bestellen (dus te betalen) om de producten te laten evalueren/proefrijden
- deze wagens blijven tot max. 6maanden /10.000 km bij de dealers
- deze wagens worden onmiddellijk aangeboden als "approved +" maar worden pas op het einde van de periode leverbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat zijn geen tweedehandswagens... dat zijn nieuwe die op nr plaat gezet worden. Merkdealer houdt zich niet bezig met tweedehands als proefritwagen of vervangwagen.
Bij testritten met nieuwe wagens is er nooit iemand meegereden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNee, ze krijgen extra korting van invoerder maar moeten de wagen x tijd ingeschreven houden als testwagen, vervangwagen of zo.
Dit wou ik weten. bedankt voor de infoMazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenIk heb mij in februari een directieauto gekocht(een mazda6). de garage zij mij dat de wagen pas in april mag geleverd worden, is bij hem in gebruik van januari. Vraag mij af hoe de wetgeving(btw) is? Moeten de wagens van garages minstens 3 maand bij hem in gebruik zijn???
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Waarom vraag je het dan ?????
Ik zat bij de bron en weet goed wat die directiewagens betekenen. Nog nooit zelf een testrit mogen doen is belachelijk, sorry. Vanuit de invoerder wordt er net op aangedrongen zoveel mogelijk testritten te laten gebeuren om voor de hand liggende redenen.
Mensen geloven blijkbaar nog altijd liever hetgene ze zelf willen geloven. Dus kopen in vertrouwen en niet twijfelen.
Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Comment
Comment