Een demowagen is een testritwagen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoe zit het met directiewagens
Collapse
X
-
Eender wat je mee mag rijden is een demo/test/directie/dienstwagen... dus iets dat noodzakelijkerwijze minder of meer gemartyriseerd werd, zij het maar omdat honderden mensen ermee gereden hebben, de meeste zonder voorkennis van de wagen en hoe deze werkt. Het enig dat niet kon is in de rode zone blijven (wel helemaal tegen...) en de automaat iets te laten doen dat niet gezond is voor de mechaniek. Voor de rest heeft iedereen duchtig "getest", dus er mee gedaan heeft dat hij/zij later met zijn/haar eigen wagens niet zou doen. Daarvan dat deze wagens veiligheidshalve na max 6 maanden of 10.000km een rustiger leven krijgen in de handen van de "eerste gebruiker" . De rest is verkooppraterij...
Comment
-
Kleine anecdoot uit het ware leven : op het salon van Brussel 1988 kreeg ik de gelegenheid om (mee) te rijden met een Zweedse fabriektester in een demo Saab 900 Turbo 16, toen een zeer snelle auto. Deze kerel heeft de wisselaars van de Ring zodanig onveilig gemaakt dat ik meer op deur dan op de zetel zat.
De volgende week-end mocht ik (was al 6 jaar Saabist) een zelfde versie (zogezegd het persoonlijk vervoer van een technische afgevaardigde) meer uitgebreid proefrijden; de maandag belde ik mijn dealer dat hij het maar moest regelen dat ik de wagen niet teruggaf. Wat gebeurde minder dan 2 jaar later ? Jawel ! Aandrijvingsketting sprong met een luide knal terwijl ik bezig was de kracht van de wagen aan een collega te demonstreren. Gelukkig hebben ze het bij Saab sportief genomen, en de herstelling heeft mij niets gekost. Sindsdien, een stockwagen misschien, maar een demo, non merci !!
Comment
-
je ziet toch vaak genoeg op rondritten dat er altijd wel wagens zijn met Z platen die dan de sporen worden gegeven en nadien, als ze bv 10 000 of 25 000km hebben verkocht worden als premium selection of dergelijke...mensen denken dat een goede koop te doen, want ze krijgen 1 jaar garantie. terwijl er daar met koude motor gas is gegeven of niet heeft nagedraaid na stevige rit!Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Zo hier te lezen heb ik mij een probleem auto gekocht . Ik heb gelukkig nog de volledige fabrieksgarantie.Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak
Comment
-
Als ik een auto meekrijg voor een testrit rij ik daar nt anders mee dan mijn eigen auto.
Alhoewel... toen ik 18 was hebben we eens een mini voor een weekendje meegekregen. Zot moteurke. Was een 1600 naft en da trok tot 7000 toeren. 90 per uur in 2de vitesse...
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Comment
Comment