Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegenwoordig op de E313

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Ik bol dagelijks E314 en die is breed genoeg en nooit vol ... In de richting die ik neem
    Dus is er geen probleem voor de mensen in de andere richting?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ok, dus vanaf nu niet meer met ons, wij leggen de verantwoordelijkheid van de hoge mortaliteit op onze wegen niet meer bij onze mentaliteit, die niet echt super is (na de grieken ergens de slechste chauffeurs zeker), maar makkelijkshalve bij de rotinfrastructuur...

boete voor verlaten rond punt zonder pinken brengt meer op dan het gros van de snelheidsovertredingen die incl afwijking teller én marge (die in de buurlanden met betere infrastructuur én mentaliteit lager is of onbestaande) eigenlijk al bij al meevallen...121 of 129 gecorrigeerd is even veel kwa tarief...maar 129 gecorrigeerd is 135...135 reeel is boven de 140 op teller

rond punt agent deponeren brengt héél véél meer op voor de staatskas
      Is geen slecht idee. Ze mogen er ook ene op het pleintje achter mijn huis zetten. Staat al een bankje en die kan elke dag een 500 boetes uitschrijven voor mensen die de S bocht rechtdoor nemen over de witte doorlopende lijn. En als er zich eens ene mist, dan zit hij in mijne hof. Eerste 2 jaar dat ik er woonde, al 3 x. Sinds mijn nieuwe omheining niemand meer. Dus ge ziet, een verbetering van mijn infrastructuur en minder ongevallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Ik heb natuurlijk wel een luxe verbinding... station vlak aan de deur, station vlak aan de deur van het werk... goei verbinding, quasi altijd op tijd. En als em es te laat is moet ik 10 min wachten op de volgende. En ik kan altijd zitten. Mij hoor je niet klagen over het openbaar vervoer. En op 45 min ben ik mijn bestemming, tov 1,5-2u met de auto.
        Idd, van uw kanten is dat inderdaad goeie boel. Voor haar vroeger ook, maar sinds we aan de andere kant van Brussel zijn gaan wonen, was dat ineens een ramp.

Comment

Idd, ook pak duurdere overtreding als te snel en kassa kassa

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Dus is er geen probleem voor de mensen in de andere richting?
            Ik heb tien jaar de andere richting gedaan
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

“Het is niet de sterkste soort die overleeft, noch de meest intelligente. Het is degene die zich het beste kan aanpassen.”
              @mensen die uit vrije wil dagelijks in die monsterfile gaan staan.

Comment

Ge moet de weggeskes kennen

Ik boei mij enkel op als ik de tunnels in Antwerpen moet nemen en alles vast staat ... Dan heb je geen alternatieven
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Is daar geen overzetboot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Ik heb natuurlijk wel een luxe verbinding... station vlak aan de deur, station vlak aan de deur van het werk... goei verbinding, quasi altijd op tijd. En als em es te laat is moet ik 10 min wachten op de volgende. En ik kan altijd zitten. Mij hoor je niet klagen over het openbaar vervoer. En op 45 min ben ik mijn bestemming, tov 1,5-2u met de auto.
                    Dan zou ik ook niet twijfelen!

Comment

ok, dus vanaf nu niet meer met ons, wij leggen de verantwoordelijkheid van de hoge mortaliteit op onze wegen niet meer bij onze mentaliteit, die niet echt super is (na de grieken ergens de slechste chauffeurs zeker), maar makkelijkshalve bij de rotinfrastructuur...

boete voor verlaten rond punt zonder pinken brengt meer op dan het gros van de snelheidsovertredingen die incl afwijking teller én marge (die in de buurlanden met betere infrastructuur én mentaliteit lager is of onbestaande) eigenlijk al bij al meevallen...121 of 129 gecorrigeerd is even veel kwa tarief...maar 129 gecorrigeerd is 135...135 reeel is boven de 140 op teller

rond punt agent deponeren brengt héél véél meer op voor de staatskas
                      Niet bij mij... 136 op de teller bij nieuwe banden

Comment

Idd, ook pak duurdere overtreding als te snel en kassa kassa

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                        Hoeveel voor over een gearceerde strook te rijden? Hier hebben ze bij het vernieuwen van de ring van 2 naar 1 rijstrook gegaan, en op 1 plaats een chicane aangelegd met gearceerde strook. Ik vind het leuk om daar rond te rijden, maar zo te zien ben ik de enige...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          “Het is niet de sterkste soort die overleeft, noch de meest intelligente. Het is degene die zich het beste kan aanpassen.”
                          @mensen die uit vrije wil dagelijks in die monsterfile gaan staan.
                          Hebben die mensen dan een alternatief?
                          Mooi voorbeeld. Mijn vrouw moest hier dan de kleine gaan afzetten aan school in de kou, dan naar het station in Erps-Kwerps rijden en daar in de kou gaan wachten. Dan komt de trein die propvol zit. Die stopt, doet zijn deuren zelfs niet open en rijdt verder. Enige wat ge dan kunt doen is terug 30min tot een uur in de kou wachten, of in uwe auto springen en naar Brussel rijden en dan nog eens €15 voor een parkeerplaats betalen. En als ze toch op de trein geraakte, moest ze nog eens overstappen en een heel stuk wandelen tot aan haar werk of de bus nemen. Is ze wel even onderweg.

Toen kreeg ze een firmawagen en buitendienst en zat ze veel op de baan, maar de dagen dat ze naar brussel moest, was het best doenbaar 'in de file'. Warm zitten, en verdomme sneller als met de trein. En last but not least, ze kon gratis in de parking onder het bedrijf staan. Niet overstappen, niet lopen, geen bus, lekker warm en plaats om te zitten.
                          Toen in 2008 de crisis kwam, was er ineens ook de herstructurering en moest ze terug binnendienst gaan doen en 6 maanden later de wagen terug inleveren. Ze kon kiezen, gratis abo voor de trein of gratis parkeerplaats op het werk. Ze heeft meteen voor dat laatste gekozen en heeft zich na die 6 maanden terug zelf een auto gekocht om elke dag in de file naar brussel te rijden.

Ge ziet, desondanks de file, is het nog steeds makkelijker om met de auto in de file te gaan staan dat met het manke OV te gaan. In onze buurlanden werkt het OV nagenoeg perfect en kiezen de mensen idd voor OV ipv de auto.

Comment

heb natuurlijk makkelijk spreken zowel trein als bus is minder als 2 min stappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Hebben die mensen dan een alternatief? (..)
                              Om te antwoorden op uw vraag, natuurlijk hebben mensen een alternatief… ipv te kijken wie daar staat aan te schuiven moet je eens kijken wie daar niet staat. Je kiest zelf voor de job en woonplaats, toch? Het is misschien niet evident en voor sommigen is er geen ontsnappen aan, dat begrijp ik. Als je echter dagelijks >2 uur in die file staat, ga je mij niet wijsmaken dat het onmogelijk is om uw tijd en energie te steken in het vinden van een alternatief, ipv te zitten wachten tot iemand anders (overheid, werkgever, God…) het probleem voor u gaat oplossen. Ik druk mij misschien wat cru uit, maar dat komt omdat ik altijd opofferingen gemaakt heb om deze file te mijden en ’t raakt mij dat anderen gewoon weigeren hun leven of carrière een wending te geven en daardoor structureel blijven deel uitmaken van het probleem.

Als werkgever zijnde beschermen we de mensen tegen zichzelf en nemen we ze zelfs niet in overweging als ze geen plan hebben om te verhuizen. Een problematische verplaatsing woon-werk wordt binnen de kortste keren ook ons probleem, de mensen worden moe, geraken gedemotiveerd en sommigen durven de schuld doorschuiven in die zin dat ze hun privé-verplaatsing tellen als werkuren. En we zijn als bedrijf dan nog flexibel en tolereren een thuiswerkdag ... meer nog, we sponsoren mensen zelfs voor hun verhuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Je kiest zelf voor de job en woonplaats, toch? Het is misschien niet evident en voor sommigen is er geen ontsnappen aan, dat begrijp ik. Als je echter dagelijks >2 uur in die file staat, ga je mij niet wijsmaken dat het onmogelijk is om uw tijd en energie te steken in het vinden van een alternatief, ipv te zitten wachten tot iemand anders (overheid, werkgever, God…) het probleem voor u gaat oplossen.
                                Gij hebt het mss voor het kiezen en ik ook, maar niet iedereen kan dat. En bepaalde zaken zijn nu éénmaan in Brussel of Antwerpen te doen. Mijn vrouw heeft nog geluk gehad dat er 1 bank is die een hoofdzetel in Leuven heeft en 3 jaar geleden is ze dan ook overgestapt. Niet omwille de files, maar omwille de veranderende mentaliteit na de overname door de overheid bij Belfius.

Ik zelf mag blij zijn met de klanten die ik kan binnen halen. Moet ik Brussel en Antwerpen dan links laten liggen en de helft van het werkvolk buiten zetten omdat we daarmee onze omzet halveren?

Het is inderdaad wat cru zoals ge het stelt, maar ons land is ook niet te vergelijken met andere landen. Wij werken waar we wonen, in de VS gaat men wonen waar men werkt. België is te klein om specifiek te verhuizen voor een job. En we zijn ook honkvaster en blijven liever in onze geboortestreek. Iets wat wij niet gedaan hebben

Maar ik denk dan bv een beetje anders. Waarom moeten al die bedrijven in het centrum van Brussel of Antwerpen liggen? Vroeger werd dat gedaan om vertegenwoordigd te zijn in de stad waar alles gebeurt. Maar met de hedendaagse technologiën heeft dat totaal geen zin meer. Bezoekers willen niet met het OV naar een bedrijf gaan, maar voor de deur parkeren. Iets dat in Brussel niet meer echt kan. Daarom dat bv KBC in Leuven ligt, Telenet in Mechelen. Er is geen reden voor die bedrijven om nog in het centrum van Brussel of Anwerpen te zitten, want het kost hen nog een pak geld ook, omdat de lonen daar een pak hoger liggen.

Als men het echt wil oplossen:
                                1. Tunnel onder Brussel die de E40 met de E40 verbindt
                                2. Tunnel onder Antwerpen die de E313 met de E19 verbindt
                                3. E313 en E314 een 3de rijstrook
                                4. Meer, beter, goedkoper en stipt openbaar vervoer
                                5. Bedrijven meer buiten de steden situeren (in het mogelijke dat het kan)
                                6. Universiteiten en hogere scholen meer buiten de steden situeren (in het mogelijk dat het kan)
                                7. Enkel nog verkeersexperts aannemen die minimum 10 jaar op de baan gezeten hebben en minimum 40.000km/jaar deden en niet meer van die schoolverlaterkes die van de fiets op de bus op de trein zijn gestapt

Comment

Hebben die mensen dan een alternatief?
                                  Mooi voorbeeld. Mijn vrouw moest hier dan de kleine gaan afzetten aan school in de kou, dan naar het station in Erps-Kwerps rijden en daar in de kou gaan wachten. Dan komt de trein die propvol zit. Die stopt, doet zijn deuren zelfs niet open en rijdt verder. Enige wat ge dan kunt doen is terug 30min tot een uur in de kou wachten, of in uwe auto springen en naar Brussel rijden en dan nog eens €15 voor een parkeerplaats betalen. En als ze toch op de trein geraakte, moest ze nog eens overstappen en een heel stuk wandelen tot aan haar werk of de bus nemen. Is ze wel even onderweg.

Toen kreeg ze een firmawagen en buitendienst en zat ze veel op de baan, maar de dagen dat ze naar brussel moest, was het best doenbaar 'in de file'. Warm zitten, en verdomme sneller als met de trein. En last but not least, ze kon gratis in de parking onder het bedrijf staan. Niet overstappen, niet lopen, geen bus, lekker warm en plaats om te zitten.
                                  Toen in 2008 de crisis kwam, was er ineens ook de herstructurering en moest ze terug binnendienst gaan doen en 6 maanden later de wagen terug inleveren. Ze kon kiezen, gratis abo voor de trein of gratis parkeerplaats op het werk. Ze heeft meteen voor dat laatste gekozen en heeft zich na die 6 maanden terug zelf een auto gekocht om elke dag in de file naar brussel te rijden.

Ge ziet, desondanks de file, is het nog steeds makkelijker om met de auto in de file te gaan staan dat met het manke OV te gaan. In onze buurlanden werkt het OV nagenoeg perfect en kiezen de mensen idd voor OV ipv de auto.
                                  Ben je daar zeker van van de OV in de buurlanden? Ik heb heel andere ervaringen moet ik zeggen ;-) OV is samen met thuiswerk de key voor het probleem, maar zolang de bedrijfswagens meer gesubsidieerd worden zal het niet beter worden, KAN het zelf niet beter worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                    Ben je daar zeker van van de OV in de buurlanden? Ik heb heel andere ervaringen moet ik zeggen ;-) OV is samen met thuiswerk de key voor het probleem, maar zolang de bedrijfswagens meer gesubsidieerd worden zal het niet beter worden, KAN het zelf niet beter worden.
                                    Bedrijfswagens of salariswagens? Neem mijn bedrijfswagen af en ik mag gaan doppen

In het buitenland heb ik inderdaad betere ervaringen met het OV. Op tijd, plaats en om de 10 minuten ne metro.

Comment

Bedrijfswagens of salariswagens? Neem mijn bedrijfswagen af en ik mag gaan doppen

In het buitenland heb ik inderdaad betere ervaringen met het OV. Op tijd, plaats en om de 10 minuten ne metro.
                                      Ik doelde inderdaad op salariswagens, dank voor de verbetering! ;-)
                                      Klopt inderdaad in de grote steden (Parijs, Londen,...) in het buitenland dat het openbaar transport er zeer goed is, zeker en vast de metro's.
                                      Maar hoe verder je verwijderd bent van de steden hoe minder aangenaam het wordt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten

Ik doelde inderdaad op salariswagens, dank voor de verbetering! ;-)
                                        Klopt inderdaad in de grote steden (Parijs, Londen,...) in het buitenland dat het openbaar transport er zeer goed is, zeker en vast de metro's.
                                        Maar hoe verder je verwijderd bent van de steden hoe minder aangenaam het wordt!
                                        Daar kan ik inkomen, maar België is in zijn geheel even groot als een deftige metropoolstand waar 10 miljoen mensen wonen. Dus waarom het OV niet bezien als een stad in ons land?
                                        Ik heb in het verleden in Duitsland en Nederland buiten de steden al met treinen gereisd en moet toegeven dat da ook pakken beter is. De enige keer dat ik als volwassene in BE den trein moest nemen van Bilzen naar Denderleeuw, liep het al serieus mis. Zo erg zelfs dat mijn vrouw (toen nog vriendin) zelfs met me mee terug is gegaan tot in Brussel om me daar op de juiste trein te zetten Wie weet waar ik anders terecht gekomen was

Comment

Gij hebt het mss voor het kiezen en ik ook, maar niet iedereen kan dat. En bepaalde zaken zijn nu éénmaan in Brussel of Antwerpen te doen. (..)

Het is inderdaad wat cru zoals ge het stelt, maar ons land is ook niet te vergelijken met andere landen. Wij werken waar we wonen, in de VS gaat men wonen waar men werkt. België is te klein om specifiek te verhuizen voor een job. En we zijn ook honkvaster en blijven liever in onze geboortestreek. Iets wat wij niet gedaan hebben

Maar ik denk dan bv een beetje anders. Waarom moeten al die bedrijven in het centrum van Brussel of Antwerpen liggen? (..)
                                          Ik heb het niet “voor het kiezen” hoor, ik heb opofferingen gemaakt in functie van…
                                          Het blijft steeds neerkomen op hetzelfde, je prioriteiten bepalen en keuzes durven maken.
                                          Het is toch tegenstrijdig als je zegt dat België te klein is om voor een job te verhuizen en tegelijkertijd dan maar uren in de file te gaan staan.
                                          Het is toch raar dat een Amerikaan geen moeite heeft om te verhuizen en wij het nog niet kunnen opbrengen om ocharme 50km te verhuizen, terwijl dat voor onze levenskwaliteit al een wereld van verschil uitmaakt.
                                          Ik snap dus niet waarom iemand jarenlang op een E313 in de verkeerde richting zit te pendelen.

Bedrijven vestigen zich op plaatsen waar ze zoveel mogelijk mensen kunnen aantrekken. Alle grootsteden hebben per definitie een goed netwerk qua openbaar vervoer en zijn dus goed bereikbaar. Er zijn ook bedrijven die de tegenovergestelde richting uitgaan en zich vestigen in het binnenland, met als gevolg dat iedereen met de auto moet komen. Het is een én-én verhaal in mijn ogen, je kan niet iedereen per auto richting lege autosnelweg naar hun werkplaats sturen alleszins, dat begrijp je ook wel. Maar jij kan wel kiezen om ergens lokaal werk te zoeken, of te verhuizen in functie van de job.

Comment

Working...
                                          X