Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegenwoordig op de E313

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

gelukkig is er de burn-out hype, een beetje dokter schrijft u daarvoor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang thuis...
    (en de baas, die betaalt)
    Hype of niet, die burn-outs. Het is wel een teken dat er iets aan de hand is... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Hype of niet, die burn-outs. Het is wel een teken dat er iets aan de hand is... .
      Ja, dat het een hype is. Hoe komt het dat het vroeger zogezegd niet bestond?
      Zelfde verhaal van ADHD. Vroeger had ge een lastig kind, nu hebben ze ADHD.

Neemt niet weg dat het probleem effectief wel bestaat, maar hoe meer in de media, hoe meer mensen het krijgen. Zelfde als vroeger veel mensen thuis zaten met een depressie terwijl ze geen hadden. Het is moeilijk te bewijzen door een dokter dat ge het niet hebt. Dus makkelijk om te huis te zitten.

Er zullen dus effectief veel mensen zijn die een burn-out hebben, maar hoeveel hebben het echt? Is compleet niet vast te stellen. Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik het had en ben toen naar een psycholoog geweest om het zeker te weten en die kon mij met 100% zekerheid zeggen dat ik geen burn-out had, maar wel eens een cursus mindfullness nodig had, wat ik ook gedaan heb en me geholpen heeft. Maar ik kan u zeggen moest ik effectief thuis willen blijven met een burn-out, dan ben ik ook 100% zeker dat ik het ook voor mekaar krijg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ja, dat het een hype is. Hoe komt het dat het vroeger zogezegd niet bestond?
        Zelfde verhaal van ADHD. Vroeger had ge een lastig kind, nu hebben ze ADHD.
        Als het maar een naam heeft hé. Lastig kind of ADHD. 't Is twee keer 'ellende'.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Neemt niet weg dat het probleem effectief wel bestaat, maar hoe meer in de media, hoe meer mensen het krijgen. Zelfde als vroeger veel mensen thuis zaten met een depressie terwijl ze geen hadden. Het is moeilijk te bewijzen door een dokter dat ge het niet hebt. Dus makkelijk om te huis te zitten.
        Een mens die niet wilt gaan werken en daardoor een depressie faket om thuis te kunnen blijven. Ik vind dat erg, dat is een teken dat die mens zich niet goed voelt op z'n werk. Want voor zijn plezier gaat hij niet thuis blijven hé? Uitzonderingen daar gelaten. De maatschappelijke druk is tegenwoordig ook veel groter dan vroeger. Je moet in een groot eigen huis wonen, je moet kindjes hebben, je moet een goede job hebben, je moet op reis gaan (winter en zomer), je moet hobby's hebben, je moet een druk sociaal leven hebben, enz... . Dat alles willen combineren en het ook nog eens allemaal perfect willen doen (want dat verwacht men van je) maakt velen letterlijk kapot.

Er zullen dus effectief veel mensen zijn die een burn-out hebben, maar hoeveel hebben het echt? Is compleet niet vast te stellen. Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik het had en ben toen naar een psycholoog geweest om het zeker te weten en die kon mij met 100% zekerheid zeggen dat ik geen burn-out had, maar wel eens een cursus mindfullness nodig had, wat ik ook gedaan heb en me geholpen heeft. Maar ik kan u zeggen moest ik effectief thuis willen blijven met een burn-out, dan ben ik ook 100% zeker dat ik het ook voor mekaar krijg.
        Goed voor u. Hoog tijd om meer te investeren in de geestelijke gezondheidszorg, en vooral de nazorg ook niet te vergeten.

Comment

• Idd is de maatschappelijke druk gestegen en het is maar hoe ge ermee om gaat. Ge somt allemaal dingen op die grotendeels buiten de job liggen en toch wordt die burn-out in de schoenen van de werkgevers gestoken. En de vakbonden en linkse partijen doen er dan nog graag een schepje bovenop zodat de mensen het zelfs nog gaan geloven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Idd is de maatschappelijke druk gestegen en het is maar hoe ge ermee om gaat. Ge somt allemaal dingen op die grotendeels buiten de job liggen en toch wordt die burn-out in de schoenen van de werkgevers gestoken.
            Het is dikwijls de combinatie van verscheidene dingen in je leven, denk ik. En als je pakweg een jaar of 40 vijf dagen in de week moet gaan werken, dan maakt een job toch een redelijk groot iets uit van je leven. Dus ik denk dat het slecht voelen in de job of het zwaar moeten presteren met een bepaald verwachtingspatroon van je werkgever naar u toe in je werk, op zich toch dikwijls de reden is van een burn-out of depressie. En je moet zien dat je zeker niet faalt, want dat kan leiden tot loonverlies of ontslag. En je moet dat grote huis nog afbetalen, en drie keer op reis, en,... .

En de vakbonden en linkse partijen doen er dan nog graag een schepje bovenop zodat de mensen het zelfs nog gaan geloven
            Tsja, dat is uw mening over de ganse materie. Ik denk niet dat je 't zo zwart/wit mag zien.
            Last edited by Jakkel; 28/04/2017, 16:40.

Comment

De maatschappelijke druk is tegenwoordig ook veel groter dan vroeger. Je moet in een groot eigen huis wonen, je moet kindjes hebben, je moet een goede job hebben, je moet op reis gaan (winter en zomer), je moet hobby's hebben, je moet een druk sociaal leven hebben, enz... . Dat alles willen combineren en het ook nog eens allemaal perfect willen doen (want dat verwacht men van je) maakt velen letterlijk kapot.
              Je moet eens aan de bomma of ouders vragen hoe ze vroeger de was deden... dat plaatst de dingen weer in perspectief.
              Terwijl de poetsvrouw alles voor mij doet en ik enkel moet opletten dat ik geen burnout met de auto doe.

All jokes aside, ik heb deze materie van kortbij meegemaakt helaas, dus ik weet heel goed hoe zoiets ontstaat (door perfectionisme, faalangst, alles willen, kinderwens?, carrière?, ...). Daarom dat ik ook wat feller reageer ivm in die freakin' file te gaan staan, want het raakt mij persoonlijk. Mensen moeten snappen dat je niet alles kan hebben en dat je keuzes moet maken. Je kan het dan misschien absurd vinden Jakkel dat ik aanstuur op een verhuis voor de job, of een andere job lokaal te zoeken, maar geloof mij vrij dat wanneer je in zo'n k*t-situatie zit zoiets vaak al een oplossing is. Die knoop niet ontwarren heeft zonder meer een weerslag op uw leven, want je blijft in die sleur hangen. Eén stapje achteruit zetten en je zet 2 stappen vooruit op alle andere vlakken.

Comment

• Ik heb collega's die elke paar jaar verplaatst worden naar alle kanten van 't land. We hebben destijds bewust dicht bij m'n werk gebouwd (ik ga altijd met de fiets naar 't werk). Maar als ik morgen verplaatst wordt, dan ga ik echt niet mee gaan verhuizen hoor. Mijn vrouw werkt op 14 km van haar werk, ik heb twee kinderen die hier school lopen, scouts, hobby's, vrienden,... . Met andere woorden, hier is gans ons sociaal netwerk opgebouwd. En een andere job is ook geen zekerheid dat je op die nieuwe job op dezelfde plaats blijft tot je pensioen hé.

Comment

Ik heb collega's die elke paar jaar verplaatst worden naar alle kanten van 't land. We hebben destijds bewust dicht bij m'n werk gebouwd (ik ga altijd met de fiets naar 't werk). Maar als ik morgen verplaatst wordt, dan ga ik echt niet mee gaan verhuizen hoor. Mijn vrouw werkt op 14 km van haar werk, ik heb twee kinderen die hier school lopen, scouts, hobby's, vrienden,... . Met andere woorden, hier is gans ons sociaal netwerk opgebouwd. En een andere job is ook geen zekerheid dat je op die nieuwe job op dezelfde plaats blijft tot je pensioen hé.
                  Ja Jakkel, dan is het duidelijk dat deze verplaatsing voor u niet echt een probleem is hé.
                  Je zou van job kunnen veranderen moest het toch te zwaar doorwegen, maar zolang de som van alles overhelt in een positief verhaal, waarom zou je?
                  Als je echter 2-3u elke dag in die file staat, werk dan nog maar eens 8u op een dag en probeer nadien nog eens voor jouw gezin te zorgen, dat lukt je niet.

Comment

• 8 uur per dag, dat was bij mij bij mijn vorige werkgever een luxe. Zat aan 50 tot 55 uur per week zonder mijn verplaatsing. Kreeg ik geen extra verlof voor, geen extra geld. En dan kunt ge zeggen: doe het dan niet, maar als het werk niet gedaan was, kreeg ge evengoed naar uw kloten.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Ff een bump, maar sinds lang heb ik de E313 nog eens dagelijks moeten doen deze week. Het viel me op dat de snelheidsbeperking van 100km/u die geldde tussen Wommelgem en Ranst niet meer van toepassing is. Op het internet vind ik hier niets van terug, enkel dat die snelheidsbeperking er was omdat de rijstroken eigenlijk te smal zijn voor 120km/u. Er stond ook dat deze limiet amper gerespecteerd werd, is dit de reden dat ze afgeschaft is?

Comment

• Weet je zeker dat de snelheidsbeperking niet van toepassing is? Als een bord gedoofd is, dan geldt nog steeds de snelheid van het vorige bord, of staat er 'einde 100' of 120 op?
                        Los daarvan rijd ik daar ook altijd 120

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                          Weet je zeker dat de snelheidsbeperking niet van toepassing is? Als een bord gedoofd is, dan geldt nog steeds de snelheid van het vorige bord, of staat er 'einde 100' of 120 op?
                          Los daarvan rijd ik daar ook altijd 120
                          Na een afrit of oprit moet een afwijkende snelheidsbeperking herhaald worden. Los daarvan staat op de portiek tussen af- en oprit Wommelgem richting Hasselt ook het bord weergegeven dat een einde maakt aan alle voorgaande signalisatie. Je mag dus 120 rijden vanaf Wommelgem, richting Hasselt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

• Ha OK. Ik wist dat wel uiteraard van die afrit, maar tussen wommelgem en ranst heb je geen afritten meer dan zal de snelheidsbeperking inderdaad weg zijn. Nooit gemerkt dat de rijstroken daar smaller waren...

Comment

• Ja dat hebben ze daar weer goed voorzien, of met andere woorden hoe creëer je wavebewegingen want reeds een heel stuk vóór het benzinestation mag je toch maar alweer 100.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ze nemen waarschijnlijk ingenieurs verkeerskunde aan die net van de schoolbanken komen en die tijdens hun studie op kot zaten of met de trein kwamen. Die hebben geen kennis van hoe het echt werkt en creeeren dan maar wegen die langs geen kanten werken.

Cv waarmee je minstens 30.000km per jaar kan aantonen voor 10 jaar op een rij, die moeten ze aannemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
                                  Ze nemen waarschijnlijk ingenieurs verkeerskunde aan die net van de schoolbanken komen en die tijdens hun studie op kot zaten of met de trein kwamen. Die hebben geen kennis van hoe het echt werkt en creeeren dan maar wegen die langs geen kanten werken.

Cv waarmee je minstens 30.000km per jaar kan aantonen voor 10 jaar op een rij, die moeten ze aannemen.
                                  Ik veronderstel dat jouw profiel hieraan voldoet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk Berichten
                                    Ze nemen waarschijnlijk ingenieurs verkeerskunde aan die net van de schoolbanken komen en die tijdens hun studie op kot zaten of met de trein kwamen. Die hebben geen kennis van hoe het echt werkt en creeeren dan maar wegen die langs geen kanten werken.

Waarom solliciteer je dan zelf niet, uw CV klopt toch

Comment

• Waarom zou je verkeerskunde studeren er is gewoon geen budget meer voor nieuwe wegen daarom dat ze gaten opvullen . DIt land is toch naar de klote . Plukken wat je kunt plukken de komende 5jaar en de focus verleggen naar landen die het wel goed doen. Over 10jaar zie ik hier nog een burgeroorlog .

Comment

• Burgeroorlog??? Daar zijn Belgen veel te apathisch voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Waarom zou je verkeerskunde studeren er is gewoon geen budget meer voor nieuwe wegen daarom dat ze gaten opvullen . DIt land is toch naar de klote . Plukken wat je kunt plukken de komende 5jaar en de focus verleggen naar landen die het wel goed doen. Over 10jaar zie ik hier nog een burgeroorlog .
                                          Bol het af en ga dan naar een land dat het wel goed doet hé.

Comment

Working...
                                          X