Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegenwoordig op de E313

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Qua staat en onderhoud van de wegen kan er nog heel wat geleerd worden van onze Oosterburen.

    Wat de E313 betreft : de werken aan de spoorwegbrug thv Herentals zijn eindelijk voltooid.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Qua staat en onderhoud van de wegen kan er nog heel wat geleerd worden van onze Oosterburen.

      Wat de E313 betreft : de werken aan de spoorwegbrug thv Herentals zijn eindelijk voltooid.
      Oosterburen??? Eerder onze Noorderburen. In Duitsland is de staat van de snelwegen er zeer achteruit op gegaan. Daarom de vele werven daar.

      Man man, dat heeft geduurd bij die brug in Herentals. dik 2j denk ik.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Qua staat en onderhoud van de wegen kan er nog heel wat geleerd worden van onze Oosterburen.

        Wat de E313 betreft : de werken aan de spoorwegbrug thv Herentals zijn eindelijk voltooid.
        Oosterburen? Noorderburen wil je bedoelen zeker? Vind het in Duitsland al lang niet meer wat het geweest wis. Op de A31 bvb denk ik dat ze er 6 jaar over gedaan hebben om de betonplaten te vervangen.

        (Haha ik was net hetzelfde aan't typen)
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • In België hebben we 1776 km snelwegen, in Nederland kom je aan 2474 km en in Duitsland kom je aan 15369 km (!) snelwegen.

          Dat de Nederlandse wegen in topconditie zijn valt te verklaren dat het Nederlandse budget per kilometer 4,8 keer (!) het Duitse budget is ... in Nederland wordt er dan ook niet bespaard op personeelskost bij wegwerkzaamheden, waardoor de tijdsduur van de werken aanzienlijk verkort wordt.

          Bijkomend zijn in Duitsland de kosten voor onderhoud en herstellingen te laag ingeschat en worden wegwerkzaamheden zelden in de winter uitgevoerd waardoor je tijdens de zomermaanden regelmatig serieuze drukte en files krijgt bij de Baustellen ... maar, desalniettemin vind ik het ginds nog altijd een pak aangenamer rijden dan hier.

          Comment


          • Allemaal goed en wel, maar als er dan eens verbeteringswerken hebben plaatsgevonden, zoals dynamische snelheidsborden, dan houdt niemand zich daaraan. Bijvoorbeeld op de E314 van Brussel richting Leuven, talloze kop-staartaanrijdingen vroeger iedere dag in de avondspits met als gevolg een nog langere file.
            Nu staan daar dynamische borden en naar mijn mening staan die prima afgesteld. Als de snelheid op die borden stelselmatig daalt, gegarandeerd dat er dan verderop filevorming is en ik vind dat de file vlotter gaat sinds plaatsing van die borden. Meer dan 50% blijft echter aan dezelfde snelheid doorvlammen om dan bij het opmerken van de file alles toe te gooien...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Qua staat en onderhoud van de wegen kan er nog heel wat geleerd worden van onze Oosterburen.

              Wat de E313 betreft : de werken aan de spoorwegbrug thv Herentals zijn eindelijk voltooid.
              Echt comfortabel is het richting Antwerpen daar ook niet, serieuze hobbelige overgang op het einde van de nieuwe asfalt op de brug. Maar zal wel nodig zijn voor uitzetting en dergelijke zeker, hoewel ik het niet opmerk bij andere bruggen.

              Ach ja, we mogen inderdaad blij zijn dat we er eindelijk terug kunnen doorrijden, tot er natuurlijk weer een linkerbaanvakplakker tegen 105 per uur aan het rijden is...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                Allemaal goed en wel, maar als er dan eens verbeteringswerken hebben plaatsgevonden, zoals dynamische snelheidsborden, dan houdt niemand zich daaraan. Bijvoorbeeld op de E314 van Brussel richting Leuven, talloze kop-staartaanrijdingen vroeger iedere dag in de avondspits met als gevolg een nog langere file.
                Nu staan daar dynamische borden en naar mijn mening staan die prima afgesteld. Als de snelheid op die borden stelselmatig daalt, gegarandeerd dat er dan verderop filevorming is en ik vind dat de file vlotter gaat sinds plaatsing van die borden. Meer dan 50% blijft echter aan dezelfde snelheid doorvlammen om dan bij het opmerken van de file alles toe te gooien...
                Het zou nochtans veel simpeler opgelost kunnen worden door op alle ringwegen van de grootsteden dynamische trajectcontrole te gebruiken. We gaan met zen alle minder in de file staan & er kan nog wel een autootje bij als het kan. Maar tja, mensen houden er niet van om gecontroleerd te worden, neen, ze staan veel liever in de file en/of nemen het risico op een snellere aanrijding er maar wat graag bij.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Is niet zo. Ik rij er dagelijks en na je post heb ik er zeer goed op gelet, want zo'n comment van iemand die beroepshalve een paar 100.000kms per jaar bolt, deed me enorm aan mijn eigen waarnemingsvermogen twijfelen. Vanaf de portiek ter hoogte van afrit Wommelgem richting Hasselt is er geen snelheidsbeperking tot 100 per uur meer actief, niet op portieken en niet op klassieke borden.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  Comment


                  • Neen wordt ook niet geschreven/verteld. Dat is het hem juist, door daar de snelheidbeperking vrij te geven mag je zeer dikwijls amper 3 km verderop alweer in de remmen gaan staan wegens filevorming aan de splitsing Turnhout Hasselt. Hier creëer je dus nodeloze wavebewegingen. Goed lezen dus want ook een paar 100.000km per jaar is niet correct, en ook onmogelijk lijkt mij.


                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment

                    Working...
                    X