Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegenwoordig op de E313

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    hier bus héén & terug met taxi als we uitgaan... kunt ge es een pintje drinken

gaan werken is met de trein

de auto komt enkel nog buiten om 's ochtends de kleinen naar de creche te doen.
    En als het binnenkort wa warmer wordt zelfs dan niet meer, vanachter op de fiets.
    nu is net goed fietsweer!
    als het warm word zweet je sneller :-) (evenzeer doen dan eh!)

Comment

Ik heb via de E34 vanaf Oelegem of Zoersel file vanaf 6h a 6h30... als ik een uur later vertrek is het vanaf Lille...

Gelukkig weet ik binnendoor veel onverharde en boswegen vanbuiten ... Als ik vanaf Mol vertrek naar Antwerpen voor mijn werk en volledig binnendoor rij doe ik er 1h10min over ... en das korter en leuker rijden dan in de file te staan
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

nu is net goed fietsweer!
        als het warm word zweet je sneller :-) (evenzeer doen dan eh!)
        's morgens vroeg is het toch maar koud ze voor da manneke
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
          Ik heb via de E34 vanaf Oelegem of Zoersel file vanaf 6h a 6h30... als ik een uur later vertrek is het vanaf Lille...

Gelukkig weet ik binnendoor veel onverharde en boswegen vanbuiten ... Als ik vanaf Mol vertrek naar Antwerpen voor mijn werk en volledig binnendoor rij doe ik er 1h10min over ... en das korter en leuker rijden dan in de file te staan
          Als ik naar Antwerpen moet rij ik binnendoor naar Wijnegem en vanaf daar naast 't Albertkanaal richting Antwerpen. Geen verkeerslichten en geregeld kan je nog wel eens de 70 per uur (joepie joepie) aantikken.

Comment

Kgaan mijn geheime wegen vanaf Vorselaar tot schilde niet vrijgeven op internet Ze zijn allemaal legaal te berijden en 50% is onverhard en door de bossen
            Benzine

Diesel

Comment

Hier ook, enkel voor verre verplaatsingen de auto. Thuis altijd te voet, met fiets, bus of taxi onderweg. Mijn autokilometers zijn voor 90% snelweg. Niks voor mij dat dagelijks fileleed.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Kgaan mijn geheime wegen vanaf Vorselaar tot schilde niet vrijgeven op internet Ze zijn allemaal legaal te berijden en 50% is onverhard en door de bossen
                Die geheime wegen van u rij ik met de fiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Die geheime wegen van u rij ik met de fiets.
                  Leuke wegen he
                  Benzine

Diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een verplaatsing is in belgie standaard met de auto, als ik de stad intrek neem ik de bus...ik lijk wel van een andere planeet te komen of een paria die geen automobiel bezit, ook in de onmiddellijke omgeving (tenzij mijn ouders die nemen ook vooral het ov)

in nl komt de fiets op 1, ov op 2 en dan pas halen ze hun kar uit de garage, heeft niet alleen met de uitgedeelde snoepjes te maken maar mentaliteit

Jep, met de 'pinnige' oerhollandse mentaliteit.

Comment

Haha, mensen met het openbaar vervoer seg. Dat is toch een farce.

Ik zou alleen maar den trein nemen omdat mijne zoon dat leuk vindt. Maar dan ook alleen met hem, want mijn vrouw zou met de auto na komen Die is jaren met de trein in brussel gaan werken en heeft er zo nen degout van gekregen dat ze het laatste jaar nog liever in de file naar brussel reed dan nog op nen trein te stappen. En desondanks we een 35-tal km van brussel woonde, was ze dagelijks ook nog sneller met de auto heen en terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        heeft niet alleen met de uitgedeelde snoepjes te maken maar mentaliteit
                        Ja en nee. De mentaliteit van de mensen moet inderdaad dringend veranderen maar als men massa's leasesletten blijft uitdelen aan mensen die eigenlijk gemakkelijk zonder auto kunnen heeft dat niet veel zin. Als je het toch hebt waarom het dan ook niet gebruiken? Dit dan in combinatie met een belabberde weginfrastructuur is om problemen vragen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Die zijn toch allemaal al bekend? Nu weetik tenminste achter wie ik wss af en toe rijdt.
                          Niemand met een V40 van Axxes hier toevallig? :-D
                          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ja en nee. De mentaliteit van de mensen moet inderdaad dringend veranderen maar als men massa's leasesletten blijft uitdelen aan mensen die eigenlijk gemakkelijk zonder auto kunnen heeft dat niet veel zin. Als je het toch hebt waarom het dan ook niet gebruiken? Dit dan in combinatie met een belabberde weginfrastructuur is om problemen vragen.
                            Mensen die makkelijk zonder auto kunnen, is half België (of mss meer dan de helft). Maar wilt ge die mensen dan verbieden om te rijden? Om een verplaatsingsvrijheid te hebben die vaak nog goedkoper is als met de trein?

Ok, wat kort door de bocht, maar ik vind dat iedereen recht heeft op een auto. Maar anderzijds vind ik wel dat niet iedereen de auto moet nemen om 100m verder naar de bakker te gaan.

Een vriend van me zijn schoonvader woont aan zee. Als zijn vrouw alleen naar daar gaat, neemt ze de trein. Is goedkoper als met de auto. Als ze beiden gaan, nemen ze de auto, want dat is goedkoper als met de trein. Mss zit daar het probleem wel.

Moest het openbaar vervoer hier betaalbaar zijn, stipt en massaal rijden, comfort bieden, dan zouden mensen sneller geneigd zijn om de auto weg te doen. Maar een uur op de trein of bus moeten wachten, vaak recht staat of zelfs deuren die niet open gaan omdat het vol zit, te laat of niet komen,... doet mensen niet echt voor het OV kiezen.

Comment

Oeps ik heb nu persoonlijk 3 auto's ingeschreven op mijn naam ... Het meeste was ooit 5 auto's ingeschreven op mijn naam
                              Benzine

Diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten

Die zijn toch allemaal al bekend? Nu weetik tenminste achter wie ik wss af en toe rijdt.
                                Niemand met een V40 van Axxes hier toevallig? :-D
                                hier ook al, hij is al gemeld op 9lives ook
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Maar wilt ge die mensen dan verbieden om te rijden? Om een verplaatsingsvrijheid te hebben die vaak nog goedkoper is als met de trein?

Ok, wat kort door de bocht, maar ik vind dat iedereen recht heeft op een auto. Maar anderzijds vind ik wel dat niet iedereen de auto moet nemen om 100m verder naar de bakker te gaan.
                                  Natuurlijk niet verbieden, ieder zijn zin hé. Alleen gaan de files, de kosten en de boetes blijven toenemen indien het gezond verstand van iedereen, en zeker dat van onze 'competente' politici, niet stilaan begint te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Juust, letterlijk en figuurlijk een "Katastroof".
                                    Volgens mij is dat niet van Katastroof.

Comment

ik zing altijd af-was erachter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Volgens mij is dat niet van Katastroof.
                                        Ed Kooyman & Van Haeren 1989

Nadien wel samen met Katastroof gebracht.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          hier bus héén & terug met taxi als we uitgaan... kunt ge es een pintje drinken

gaan werken is met de trein

de auto komt enkel nog buiten om 's ochtends de kleinen naar de creche te doen.
                                          En als het binnenkort wa warmer wordt zelfs dan niet meer, vanachter op de fiets.
                                          Zo'n omschakeling Tomski... Hoe komt het ?

Comment

Working...
                                          X