Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Toch al meerdere malen zien staan met de 'vuilbak' aan de Esso, camionette op de parking van den esso en de vuilbak tussen de autosnelweg en de oprit van de Esso naar autosnelweg. Je moet verdikke al goe opletten om die te zien staan.
Een aantal korte stukken kunnen ze niet staan wegens geen bruggen ofzo, maar dat is dan toch ook maar kortstondig dat je in relatieve (flits)veiligheid kan doorsjezen.
Mijn zwaarste boete was op de A19 jaar of 6 geleden, dacht ook dat het daar velig was... doodlopend baantje naar boerderij moet er ene omhoog geklauterd zijn om er de driepoot te zetten. Is ongeveer halverwege tussen Moorsele en afrit Menen.
Nu let ik daar altijd op en nog een paar keer zien staan.
Was toen 'gepresseerd' met mijn camionette, 160 gecorrigeerd naar 150km/h.
Voor de rest gemiddeld 1 per jaar (80.000km/jaar) en altijd van die schijtboetes waar je na correctie dan nog 3 of 4 km/h te snel rijdt.
Die rotzakken
Al in beide richtingen gezien? Of meestal in 1 bepaalde richting?
Hier dus ergens? Op Google Maps zijn de bomen wel nog niet gesnoeid..
Ik weet maar al te goed hoe het moet, maar den durf is er ni. Zou dan net willen lukken, tijdens die ene keer proberen, dat het mis gaat. Heb ook nog ni echt een plaats gevonden waar ik het is zou kunnen proberen.
Door dit te lezen komt een jeugdherinnering boven : vroeger had je in Gent de parking van 'den Decascoop', dat was toen een gigantisch groot afhellend grintvlak zonder obstakels (en 's nachts meestal zonder auto's). Daar kon je volop van boven naar beneden vlammen en vanalles proberen met de remmen en de handrem etc... en dat grind dat schoof zo lekker :-) Ik hoor het nu nog tegen het chassis ratelen hehe, we hebben ons daar toen zitten bescheuren in de wagen van plezier. Eigenlijk moet je zo een terrein vinden. Gat in de markt ! Leg zo een terrein aan en verhuur het !
Door dit te lezen komt een jeugdherinnering boven : vroeger had je in Gent de parking van 'den Decascoop', dat was toen een gigantisch groot afhellend grintvlak zonder obstakels (en 's nachts meestal zonder auto's). Daar kon je volop van boven naar beneden vlammen en vanalles proberen met de remmen en de handrem etc... en dat grind dat schoof zo lekker :-) Ik hoor het nu nog tegen het chassis ratelen hehe, we hebben ons daar toen zitten bescheuren in de wagen van plezier. Eigenlijk moet je zo een terrein vinden. Gat in de markt ! Leg zo een terrein aan en verhuur het !
Haha das waar, maar met al die regels hier in België zal het niet zomaar mogen om een terrein te verhuren aan autofreaks, omwille van de veiligheid dan, wie weet wat je allemaal niet moet voorzien om zoiets te mogen doen? Er zijn idd veel te weinig plaatsen waar je je is goed kunt uitleven met de wagen zonder risico op brokken maken uiteraard en op een veilige manier. Vroeger waren parkings van winkels meer open, tegenwoordig met hun paaltjes, borduurkes, ...
Al in beide richtingen gezien? Of meestal in 1 bepaalde richting?
Hier dus ergens? Op Google Maps zijn de bomen wel nog niet gesnoeid..
Beide richtingen als ik me dat goed herinner.
Richting Kortrijk ook al 3pikkel tussen de struiken, der loopt daar ergens een baantje vlak naast de E403, daar ook al gezien. En net voor het klaverblad kunnen ze ook staan.
Ik rij ook soms wel te snel op de (West)vlaamse autosnelwegen maar het is toch altijd met 1 oog op de bermen en bruggen zunne, en nooit echt veel te snel (geen 200 bv).
Tussen 08:00u - 08:45u en 15:00u - 16:00u, staat aan een school 90% in overtreding.
Inderdaad!
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Beide richtingen als ik me dat goed herinner. Richting Kortrijk ook al 3pikkel tussen de struiken, der loopt daar ergens een baantje vlak naast de E403, daar ook al gezien. En net voor het klaverblad kunnen ze ook staan.
Ik rij ook soms wel te snel op de (West)vlaamse autosnelwegen maar het is toch altijd met 1 oog op de bermen en bruggen zunne, en nooit echt veel te snel (geen 200 bv).
Kunnen die schooljongeren ni me de vélo naar school gaan, heb het ook altijd moeten doen. Zou ook al veel schelen kwa files. :-)
Ik ook vroeger. Soms kwam ik 's middags over huis, naar gelang hoe mijn vader stond op zijn werk.
Neen want het verkeer is er veel te gevaarlijk op geworden...
aldus de ouders...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
das net hetzelfde als maten van mij die van ieder zijn glas of fleske drinken of iet da op de grond viel nog opaten en nu kinderen hebbe en het ni proper genoeg kan zijn en mogen die mannekes niks van de grond eten
Aldus mij ook voor mijn kids Geen fietspad en zo..., nee als je hier in 't straat fietst is het ronduit gevaarlijk. Maar je kan ze niet tegen houden natuurlijk. Op een gegeven moment willen ze buiten tijdens hun vrije tijd en dan moet je wel toegeven. Met schrik in het hart soms...
Ik ook vroeger. Soms kwam ik 's middags over huis, naar gelang hoe mijn vader stond op zijn werk.
Neen want het verkeer is er veel te gevaarlijk op geworden...
aldus de ouders...
Laat het net die ouders zijn die voor het gevaar zorgen tijdens het naar school voeren van hun kindjes. Ik zie vaak ook jonge mensen naar het werk gevoerd worden. Ik moest zien dat ik zelf maar op mijn werk geraakte, zelf een auto kocht en de kosten zelf betaalde! Tegenwoordig, veel te veel eieren worden eronder gelegd! Enige nadeel, wij hadden op een bepaald moment 3 auto's thuis.
Geert, hoeveel kids heb jij
Ik vind het net een voordeel dat ze naar het werk gevoerd worden. Da's weer een wagen minder op de weg. Veel te veel eieren, dat zeiden de vorige generaties ook over andermans kinderen
Ik betwijfel dat het verkeer tegenwoordig gevaarlijker is geworden. De gemiddelde snelheid is in stad gedaald door de drukte, de fietsen zijn beter geworden, en de jonge gasten dragen een helm. Het zijn vooral de ouders die banger zijn geworden, en falen in het leren veilig fietsen, als ze niet zelf hun kinderen slechte gewoonten aanleren zoals hun "rechten" op de baan op te eisen. Resultaat is dat kinderen de wegcode niet respecteren en zichzelf in gevaar brengen.
Hier aan de kust is het een droevig spektakel geworden hoe de ouders (meestal toeristen) met hun kinderen bezig zijn : door de lichten, op de voetpaden waar een fietspad is, tegen de richting, driehoeken op hun punt negeren, enz, enz... je moet maar twee minuten achter een fietser rijden om hem een eerste overtreding te zien begaan.
En dan is het het verkeer dat gevaarlijk is geworden ...
ge moogt anders eens aan een gemiddelde school 's morgens doorrijden. Ik rijd er blijkbaar als enigste 30. Zit er een rij auto's in mijn gat te duwen die dan uiteindelijk dezelfde parking als mij opdraaien om hun kinderen op dezelfde school af te zetten. De gemachtigd opzichter moet gemiddeld 1 maal per week opzij springen omdat een zot in een auto het nodig vindt om toch maar door te rijden, ook al staat daar al iemand midden op de oversteekplaats.
Toen ik klein was, waren er een pak minder auto's en kon je veel makkelijker oversteken. En ge kon het u nog permitteren om eens zonder te kijken naar links af te draaien. Doe je dat nu, dan steek je 6 op de 10 gewoon onder een auto.
En net doordat er vroeger minder auto's waren hadden de chauffeurs ook meer geduld. Als ze nu in theorie moeten stoppen aan een oversteekplaats rijden ze gewoon in treintje door. Iets met stress en op tijd ergens geraken naar het schijnt.
En mensen staan te roepen en te tieren als iemand door hun straat te hard rijdt... en als ze zelf onderweg zijn in iemand anders zijn straat en ze krijgen dezelfde reactie dat ze moeten trager rijden worden ze nog eens agressief. Ook dat zou te maken hebben met stress en ergens op tijd geraken...naar het schijnt.
...
Toen ik klein was, waren er een pak minder auto's en kon je veel makkelijker oversteken. En ge kon het u nog permitteren om eens zonder te kijken naar links af te draaien. Doe je dat nu, dan steek je 6 op de 10 gewoon onder een auto....-
Toen wij samen klein geweest zijn, waren er inderdaad minder wagens, maar ze reden wel veel sneller door de stad. Toen kon je ongevallen zien waar beide wagens -in stad- total loss gereden waren. Nu is dat uitzonderlijk geworden.
Comment