Wij moeten wel toegeven dat onze levenswijze het gebruik van de auto gepromoot heeft : buiten stad gaan wonen, een tweede verblijf aanschaffen aan zee of in de Ardennen, allerlei sport-en culturele activiteiten ver van huis bijwonen, enz... Tel maar alleen het aantal kilometers dat deze aangelegenheden veronderstellen voor een gezin met 2 kinderen. En dan stellen dat alles met de fiets kan... wat een zever, zeg !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Iemand inhalen kan nooit “veiliger” als achter iemand blijven rijden… hoe snel uw auto ook is….
Iedereen weet toch dat meer snelheid, juist de oorzaak is van meer ongevallen….Of dient het verkeersreglement alleen om de "snelle" bestuurders te pesten...
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Inhaal ongevallen:
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Lindsay Eijke uit het Oost-Vlaamse Zomergem is op zoek naar getuigen van het verkeersongeval waarbij zij en haar vijfjarig zoontje een maand geleden betrokken waren.
het GEVOLG van ongeval bij hoge snelheid is dan wel terug ...
daarom dat ongevallen met vrachtwagens meestal niet zo "leuk" zijn, en deze rijden NIET vlug !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
... Bijvoorbeeld voetbal voor de jongens. Ik rij met zoon 1 naar Aalst, match om 10u, en mijn vrouw rijdt met zoon 2 naar Wetteren, match om 11u. De auto blijft daar staan tijdens de match. Na de wedstrijd komen we elk terug naar huis. In totaal ongeveer 40 gereden kms.
Met 1 auto wordt het :
- zoon 1 naar Aalst en terug, 20 km
- zoon 2 naar Wetteren, 30
- terug naar Aalst, zoon 1 halen, 50
- zoon 1 thuis afzetten, 60
- zoon 2 halen en terug naar huis, 80 km.
Dus, een auto minder is daarom niet altijd een auto minder op de weg ;-)
Wij gingen daar ofwel te voet, ofwel met de fiets naartoe.
Nu moeten die jongeren overal worden gebracht met de auto....naar de voetbal, de jeugdbeweging, de volleybal, het paardrijden, de tekenschool, de muziekschool...
Seuten en jeanetten kweken ze er van!.Laat die toch te voet of per fiets gaan; nu maken al die 'taxichauffeurs' met hun kweek de wegen overvol en lijkt het gevaarlijk voor kinderen op de fiets of te voet.
Comment
-
Onaangepaste snelheid is oorzaak van ongeval, niet overdreven snelheid (overdreven snelheid is wanneer je de snelheidsbeperkingen, die belachelijk laag zijn, overtreedt). Dat de snelheid zo gecontroleerd wordt is omdat het makkelijk geld opbrengt. In alle kranten kon je gisteren lezen dat middenvakrijders tot ongevallen leiden. Dit wordt quasi niet gecontroleerd. Flitsen brengt makkelijker extra inkomsten. Maar middenvakrijders die aan 100 tuffen en duidelijk verantwoordelijk zijn voor ongevallen, tja, dat zijn dikwijls net diegenen die snelheid met de vinger wijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Wij gingen sjotten bij een ploegske in de buurt.
Nu moeten die jongeren overal worden gebracht met de auto....naar de voetbal, de jeugdbeweging, de volleybal, het paardrijden, de tekenschool, de muziekschool...
Seuten en jeanetten kweken ze er van!.Laat die toch te voet of per fiets gaan; nu maken al die 'taxichauffeurs' met hun kweek de wegen overvol en lijkt het gevaarlijk voor kinderen op de fiets of te voet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenwe zijn gewoon met teveel en we blijven - hoe leuk ze ook zijn - maar kindjes produceren
Wat ik dan nog het ergste vind is dat de meeste geen tijd meer hebben om met hun kinderen bezig te zijn, ik zie da genoeg bij mijn broers, die ondertussen wel al kinderen hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Och Maurice, er rijden teveel snelheidsduivels om je kinderen tot het verkeer toe te laten
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Wij gingen sjotten bij een ploegske in de buurt.
Idd, was bij ons ook zo het geval, met de vrienden van op school zaten we ook samen in de lokale voetbalploeg, samenkomen deden we met de fiets en om over veiligheid te spreken, als we op verplaatsing gingen spelen werden wij allemaal in 2 of 3 wagens gepropt om naar de bestemming te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWij moeten wel toegeven dat onze levenswijze het gebruik van de auto gepromoot heeft : buiten stad gaan wonen, een tweede verblijf aanschaffen aan zee of in de Ardennen, allerlei sport-en culturele activiteiten ver van huis bijwonen, enz... Tel maar alleen het aantal kilometers dat deze aangelegenheden veronderstellen voor een gezin met 2 kinderen. En dan stellen dat alles met de fiets kan... wat een zever, zeg !
2de verblijf gaan we enkel heen voor langere periodes op verlengde weekends of vakanties, BUITEN de spitsuren. Chill. Ter plaatse gebruiken we de auto niet.Last edited by order66; 28/04/2017, 11:27.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Natuurlijk kan en hoeft niet alles te voet of met de fiets.
Natuurlijk zijn bepaalde activiteiten niet naast de deur te vinden.
Maar als je ziet hoeveel (grotere) kinderen die amper de spreekwoordelijke 2 of 3 straten ver wonen van hun bestemming worden gebracht en terug afgehaald per auto: onvoorstelbaar!
Bovendien zouden die ouders indien mogelijk zelfs 'binnen' rijden, want zelfs 10 meter van de ingang is reeds te ver.
Dubbel parkeren, vlak voor of na het zebrapad (of erger er OP) enz...
En dan maar zagen dat het te gevaarlijk is om per fiets of te voet te gaan...
Comment
-
Als mijn zoon een goede voetbalopleiding kan krijgen op Eendracht Aalst, ga ik echt niet tegen hem zeggen dat hij maar met zijn fiets naar Smetlede moet gaan :-S
Doe eens normaal jongens. Jullie zeggen hier 'en dan maar zagen dat het te druk en te gevaarlijk is', maar het zijn jullie zelf die hier aan het zagen zijn en dat we met onze kinderen niet voor kwaliteit moeten kiezen, dat ze maar hun plan moeten trekken. Fijn ouderschap.
Comment
-
Ik lees hier enorm veel onzin en zever. Ga daar of ginder wonen, dicht bij je werk,... blablabla....
Probleem is dat in de praktijk zulke dingen niet voor iedereen weggelegd zijn, om financiële of andere redenen. Als iedereen (waar het mogelijk voor is) voor korte verplaatsingen (tot pakweg een 5 km) z'n fiets eens zou nemen. Het zou al veel drukte wegnemen in de bebouwde kommen zelf en op de belangrijkste wegen er naar toe. Ik zie hier mensen in mijn straat die nooit de fiets nemen, ze hebben er misschien zelfs geen. Het centrum is hier nochtans maar 1 km ver.
Comment
-
Moet eerlijk toegeven dat ik aan fietsen ook een broertje dood heb... Pak ook mijn auto voor het minste.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJakkel, ik zit niet in met de drukte en pak dus mijn auto om naar de Delhaize te gaan. En wie er wel mee inzit, dat die dan zijn fiets pakt. Iedereen toch content ?
:-)
Dat is deels het probleem dus, een meerderheid snapt het gewoon niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDus omdat jij dat wil moet ik maar met mijn fiets naar de winkel ?
Het wordt hier steeds beter.
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenMijn vrouw moet mij naar mijn werk voeren, mijn zoon moet in Smetlede gaan voetballen, ik moet met mijn fiets boodschappen doen ...
What's next ?
Comment
-
Wanneer het verkeer niet vooruit gaat geraak je gefrustreerd. Of je nu pakweg 150 of 450 pk onder de kap hebt liggen.
Maar wanneer het verkeer het toelaat is het des te leuker om de 450 pk (eventjes) aan te spreken.
De kans dat je gepakt wordt is groter bij een wagen met veel vermogen, en dat risico ken je wanneer je een krachtige wagen koopt.
Iedereen maakt voor zichzelf uit of het nuttig is of niet. Soms wel, soms niet.V60 Polestar
Comment
Comment