Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad bij de walen kan je nog es goed doorrijden.

Mijn schoonouders hebben daar een buitenverblijf , en regelmatig als ik van daar de zondagavond na 21u terugkeer kan je je toch es ferm laten gaan toch al heel regelmatig es meer dan het dubbele gehaald van toegelaten op de snelwegen. Dus ik heb nood aan veel pk's

Er is meestal geen kat op de baan, en de andere hebben manieren en proberen niet continu voor u neus in te voegen. ( denk dat dat enkel de strontmentaliteit in Vlaanderen is).

Sommigen maken er hier zo een drama van dat je nergens nog iets kan doen met +400 pk, wonen die allemaal in Brussel, Antwerpen of Mechelen?
    Waar ik hier rondcros in de Vlaamse Ardennen zijn er toch nog veel banen waar je eens al uw pk's kan uitlaten zelfs gewoon overdag op 4 vaks wegen zonder veel ander verkeer tegen te komen.

Ik rijd overdag ook bijna dagelijks op de E40 en E17 door volledig Vlaanderen, als ik es in form ben haal je zelfs met een camionet 165 , dus waarom zou je dan met een auto uw pk's niet kunnen gebruiken?
    Last edited by BARTVDS; 04/05/2017, 00:23.

Comment

• Is mij ook al opgevallen dat dat een Vlaamse mentaliteit is. Hebt ge in het buitenland of in de Walen veel minder.

Kontrijders en voor-u-in-rijders die dan te traag rijden. Een Vlaamsche specialiteit.

Comment

• Je kan nog van een snelle wagen genieten, maar al veel minder dan vroeger. Maar het blijft leuk om met een enthousiaste motor te rijden ook al doe je normale snelheden.

Modernere snelle wagens zijn wel zo snel geworden dat je er niet mee op de limiet kan gaan rijden behalve op een circuit, en daar hebben de meeste ook de ballen niet om met hun dure wagen de limiet op te zoeken...en dat is pas idioot. De meeste mensen zijn er enkel voor te vinden om rechtdoor snel te rijden....en laat dat hier een probleem zijn.

Ze zouden hier toch echt eens een dragstrip mogen openen, al is het er maar 1 voor heel vlaanderen...mensen willen zich eens uitleven ook hé Weyts.
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
          Inderdaad bij de walen kan je nog es goed doorrijden.

Mijn schoonouders hebben daar een buitenverblijf , en regelmatig als ik van daar de zondagavond na 21u terugkeer kan je je toch es ferm laten gaan toch al heel regelmatig es meer dan het dubbele gehaald van toegelaten op de snelwegen. Dus ik heb nood aan veel pk's

Er is meestal geen kat op de baan, en de andere hebben manieren en proberen niet continu voor u neus in te voegen. ( denk dat dat enkel de strontmentaliteit in Vlaanderen is).

Sommigen maken er hier zo een drama van dat je nergens nog iets kan doen met +400 pk, wonen die allemaal in Brussel, Antwerpen of Mechelen?
          Waar ik hier rondcros in de Vlaamse Ardennen zijn er toch nog veel banen waar je eens al uw pk's kan uitlaten zelfs gewoon overdag op 4 vaks wegen zonder veel ander verkeer tegen te komen.

Ik rijd overdag ook bijna dagelijks op de E40 en E17 door volledig Vlaanderen, als ik es in form ben haal je zelfs met een camionet 165 , dus waarom zou je dan met een auto uw pk's niet kunnen gebruiken?
          Euhm... in dicht bevolkte gebieden (zoals Vlaanderen bijvoorbeeld) wonen veel mensen. Hé, hou zou dat komen?
          Dus... ja de meesten wonen hier in dicht bevolkte gebieden. En 165 rijden met een camionette, dat lijkt me wel stoer!

Comment

• Hij heeft een punt Jakkel, ik woon ook in de Vlaamse Ardennen en hier kan je, als je wil, toch nog wat harder rijden.

Ik rij dagelijks 50 kilometer woon-werk en sta daarvan welgeteld 1 minuut aan te schuiven gemiddeld.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Hij heeft een punt Jakkel, ik woon ook in de Vlaamse Ardennen en hier kan je, als je wil, toch nog wat harder rijden.

Ik rij dagelijks 50 kilometer woon-werk en sta daarvan welgeteld 1 minuut aan te schuiven gemiddeld.
              Daar ben ik het mee eens. ik zeg gewoon dat de meesten wel in druk bevolkt gebied wonen.

Ik heb vroeger nog op school gezeten in Doornik. Dan namen we de afrit in Nazareth en reden we via Oudenaarde en Ronse naar Doornik. Dat was knallen, zeker het stuk Ronse - Doornik. Ik spreek nu wel van 20 jaar terug. Maar toen kwam je hier ook nog redelijk van je plaats.

Comment

• Het stuk Brakel - Ronse is anders ook wel leuk

Viervaks, 120 toegestaan, zeer leuke bochten en gaat omhoog/omlaag.

Beetje de HopBurgring
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Daar kunnen we hier alleen maar van dromen.... .

Comment

• Tja, uit rechtdoor snel rijden haal ik niet veel plezier hoor.
                    Dat is gewoon pk's hebben en verstand op nul.
                    En om 200 te halen, heb je ook geen 150pk nodig.
                    En dat lukt nog wel van Eindhoven naar Turnhout op de E34.

Het gaat mij meer om met plezier te kunnen rijden op bochtige wegen aan 90-120 per uur.
                    Dat lukt mij in ieder geval bijna niet meer. (alle wegen zij nu ook al 70)
                    Misschien ipv een MX-5 een Burton kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Euhm... in dicht bevolkte gebieden (zoals Vlaanderen bijvoorbeeld) wonen veel mensen. Hé, hou zou dat komen?
                      Dus... ja de meesten wonen hier in dicht bevolkte gebieden. En 165 rijden met een camionette, dat lijkt me wel stoer!
                      heeft geen zak met stoer doen te maken, wil gewoon zeggen , als je daarmee al 165 kan halen ( duurt lang met een camionette) moet het met een auto veel harder kunnen.

Comment

Daar ben ik het mee eens. ik zeg gewoon dat de meesten wel in druk bevolkt gebied wonen.

Ik heb vroeger nog op school gezeten in Doornik. Dan namen we de afrit in Nazareth en reden we via Oudenaarde en Ronse naar Doornik. Dat was knallen, zeker het stuk Ronse - Doornik. Ik spreek nu wel van 20 jaar terug. Maar toen kwam je hier ook nog redelijk van je plaats.

yep dat stuk is nog altijd een populair vlot baantje, juist wat veel putten en werken daar de laatste tijd, ook het tweede deel N60 juist voor die snelweg waar ze onlangs nieuwe tarmac gegoten hebben,

Comment

heeft geen zak met stoer doen te maken, wil gewoon zeggen , als je daarmee al 165 kan halen ( duurt lang met een camionette) moet het met een auto veel harder kunnen.
                          Blijf gewoon weg op het 3de vak met je camionette en laat de snelle jongens door!

Comment

Het stuk Brakel - Ronse is anders ook wel leuk

Beetje de HopBurgring

vandaag nog gereden, ge kent dat dus ook, eigenlijk is dat toch niet normaal dat je daar 120 mag, er komen zijbanen op uit, en er staan zelfs geen vangrails in het midden, maar ja de walen zeker.

den A8 van Ronse naar Halle vind ik toch ook wel een heel toffe baan, ik schat een km of 35 lang, gaat op en neer, paar tunnels in ( altijd leuk voor de sound), een lange bocht waar je op topspeed door kunt,meestal weinig volk op, wat wil je nog meer.
                            En vooral er staat daar geen camera of niks, en ik heb ze daar nog maar heeeel zelden weten flitsen, en heb me daar ook nog maar heeel zelden aan de limiet gehouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Blijf gewoon weg op het 3de vak met je camionette en laat de snelle jongens door!
                              il let daar altijd op, dat snellere voorbij kunnen, maar meestal moet ik remmen en wachten voor anderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Tja, uit rechtdoor snel rijden haal ik niet veel plezier hoor.
                                Dat is gewoon pk's hebben en verstand op nul.
                                En om 200 te halen, heb je ook geen 150pk nodig.
                                En dat lukt nog wel van Eindhoven naar Turnhout op de E34.

Het gaat mij meer om met plezier te kunnen rijden op bochtige wegen aan 90-120 per uur.
                                Dat lukt mij in ieder geval bijna niet meer. (alle wegen zij nu ook al 70)
                                Misschien ipv een MX-5 een Burton kopen?
                                Dat vind ik ook, op rechte wegen vol gas gaan kan iedereen, daar zit totaal geen fun in, maar die bochtige wegen, daar kan je nog wat plezier maken.
                                Soms merk je dan wel dat je boven de toegelaten snelheden zit.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

vandaag nog gereden, ge kent dat dus ook, eigenlijk is dat toch niet normaal dat je daar 120 mag, er komen zijbanen op uit, en er staan zelfs geen vangrails in het midden, maar ja de walen zeker.

den A8 van Ronse naar Halle vind ik toch ook wel een heel toffe baan, ik schat een km of 35 lang, gaat op en neer, paar tunnels in ( altijd leuk voor de sound), een lange bocht waar je op topspeed door kunt,meestal weinig volk op, wat wil je nog meer.
                                  En vooral er staat daar geen camera of niks, en ik heb ze daar nog maar heeeel zelden weten flitsen, en heb me daar ook nog maar heeel zelden aan de limiet gehouden.
                                  Ze staan daar de laatste tijd meer en meer. Zeker vanaf het oost Vlaanderen wordt. Wallonië is minder, maar toch ook veel meer dan vroeger. Op de bruggen en aan op de opritten. Ook meestal in de middenberm met tripod.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• En op termijn worden alle flitspalen ook nog eens vervangen door trajectcontroles. In de kempen zijn ze al volop bezig... .

Comment

Het stuk Brakel - Ronse is anders ook wel leuk

Beetje de HopBurgring
                                      pracht stukje ;-)

Comment

En op termijn worden alle flitspalen ook nog eens vervangen door trajectcontroles. In de kempen zijn ze al volop bezig... .
                                        bezig ??? in OV zijn er al verschillende operationeel :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

bezig ??? in OV zijn er al verschillende operationeel :-(
                                          Ze zijn er volop mee bezig, ja. Dat betekent toch niet dat er nog geen operationeel zouden zijn?? Provincie Antwerpen is kampioen trajectcontroles, dus... .

Comment

Working...
                                          X