Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Euhm... in dicht bevolkte gebieden (zoals Vlaanderen bijvoorbeeld) wonen veel mensen. Hé, hou zou dat komen?
Dus... ja de meesten wonen hier in dicht bevolkte gebieden. En 165 rijden met een camionette, dat lijkt me wel stoer!
Daar doelde ik dus op. Als je sommige (overbeladen) camionettes ziet rijden op o.a. de E313, dan schrik er niet van dat er geregeld eentje op z'n kant ligt.
De plaag op de wegen : camionetten en vrachtwagens. Camionetten zouden ze dringend een snelheidsbegrenzer en tachograaf moeten verplichten. En een verbod op linkse baanvakken bij autosnelwegen met 3 baanvakken. Kilometerheffing zoals bij vrachtwagens zou ook al een positief signaal van de politiek zijn. Ik vind 110 km/uur met een camionette al meer dan snel genoeg. De toestand vandaag : rechtse baanvak is rampzalig. Vrachtwagens rijden daar bumper tegen bumper. Wil je in- of uitvoegen dan proberen ze het gat helemaal dicht te rijden. Middelste baanvak is meestal ook door een vrachtwagen bezet. Tegen 1 km/uur verschil de vrachtwagen op rechts baanvak voorbij steken. Richtingaanwijzers gebruiken ze niet meer, bij regenweer vinden ze het precies nog leuker om haasje over te spelen en ze gebruiken maar al te graag hun discobarlichten en hun toeters. Vooral blauwe LED's -al dan niet knipperend- op het dashboard is bij velen populair aan het worden. Dus als er de zoveelste vrachtwagen opeens op het middelste baanvak komt geschoten kan je twee dingen doen : volop in de remmen gaan staan en hopen dat die achter u niet in u vlamt of op goed geluk naar links gaan. Maar daar hangen weer die camionetten bumper tegen bumper. Heb je toch plaats dan zetten die camionetten al honderden meters achter u hun grootlichten op. Niet opzij gaan is tegen de bumper komen hangen en maar gebaren maken. Maar waar is de politieke moed? Weyts plaatst liever nog wat camera's en gaat zich verder over het welzijn van varkens bemoeien. Maar echte politieke moed? Ik vrees dat we daarvoor geen enkele politicus voor hebben. Het wordt hoogste tijd dat er nog eens een zot een bosmaaier uit zijn koffer haalt. Dan is het weer even nieuws en gaan er sommigen hun ogen misschien open. En verder ben ik blij dat ik beroepsmatig niet moet pendelen of constant op de weg moet zijn. Mijn kilometers beperken zich voornamelijk tot vrije tijd kilometers. En ja met een salariswagen.
Uit principe ben ik daar al lang terug mee gestopt. Meeste zaken komen uit het buitenland en je maakt enkel de handelaars daar rijker en niet de lokale middenstand. Nu koop ik bijna altijd bij plaatselijke winkels. Ook al moet ik er enkele dagen of zelfs weken op wachten en is het wat duurder. IK vind de lokale middenstand veel belangrijker dan de zoveelste online webshop of shoppingcenter waar je een nummer bent. En daarom werk ik ook van thuis uit. Nutteloze woon-werkverplaatsingen zijn vandaag te gek geworden. Ook klantbezoeken zijn in 99% van de gevallen via internet. Vandaag moet je als vertegenwoordiger niet meer elke maand bij je klanten geweest te zijn. Om de zes tot 12 maanden is al lang goed. Via e-mail kan ook veel gezegd worden en hun bestellingen gaan automatisch.
Oppassen met het voorstel van begrenzers voor camionetten... als Weyts dat in zijn kop krijgt zal hij dat ook uitbreiden tot de gewone wagens, en wat later op zelfs op de pedelecs ! Wat 45km/u is moordend in zones 30.
Uit principe ben ik daar al lang terug mee gestopt. Meeste zaken komen uit het buitenland en je maakt enkel de handelaars daar rijker en niet de lokale middenstand. Nu koop ik bijna altijd bij plaatselijke winkels. Ook al moet ik er enkele dagen of zelfs weken op wachten en is het wat duurder. IK vind de lokale middenstand veel belangrijker dan de zoveelste online webshop of shoppingcenter waar je een nummer bent. En daarom werk ik ook van thuis uit. Nutteloze woon-werkverplaatsingen zijn vandaag te gek geworden. Ook klantbezoeken zijn in 99% van de gevallen via internet. Vandaag moet je als vertegenwoordiger niet meer elke maand bij je klanten geweest te zijn. Om de zes tot 12 maanden is al lang goed. Via e-mail kan ook veel gezegd worden en hun bestellingen gaan automatisch.
Ja, iedereen is tegen de mondialisering, maar koopt voor zichzelf gretig in China !
Im Wolfsburger Stammwerk stellt Volkswagen in Eigenregie Würste her und vertreibt sie auch über den Einzelhandel. Auf der Packung steht der Hinweis „Volkswagen Originalteil“. Die Fleischerei hat 2014 mehr Würste verkauft als die VW-Kernmarke Autos.
We kopen allemaal uit China. Ken jij nog iets waar 'Made in Germany' opstaat?
Ja, mijn 2009-Q5 nog gebouwd in Ingolstadt... Nu dat model in Mexico gebouwd wordt, kijk ik met meer interesse naar de nieuwe XC60
Mijn 2005-Saab komt uit Graz, niet Germany dus, maar toch niet ver af...
De plaag op de wegen : camionetten en vrachtwagens. Camionetten zouden ze dringend een snelheidsbegrenzer en tachograaf moeten verplichten. En een verbod op linkse baanvakken bij autosnelwegen met 3 baanvakken. Kilometerheffing zoals bij vrachtwagens zou ook al een positief signaal van de politiek zijn. Ik vind 110 km/uur met een camionette al meer dan snel genoeg. De toestand vandaag : rechtse baanvak is rampzalig. Vrachtwagens rijden daar bumper tegen bumper. Wil je in- of uitvoegen dan proberen ze het gat helemaal dicht te rijden. Middelste baanvak is meestal ook door een vrachtwagen bezet. Tegen 1 km/uur verschil de vrachtwagen op rechts baanvak voorbij steken. Richtingaanwijzers gebruiken ze niet meer, bij regenweer vinden ze het precies nog leuker om haasje over te spelen en ze gebruiken maar al te graag hun discobarlichten en hun toeters. Vooral blauwe LED's -al dan niet knipperend- op het dashboard is bij velen populair aan het worden. Dus als er de zoveelste vrachtwagen opeens op het middelste baanvak komt geschoten kan je twee dingen doen : volop in de remmen gaan staan en hopen dat die achter u niet in u vlamt of op goed geluk naar links gaan. Maar daar hangen weer die camionetten bumper tegen bumper. Heb je toch plaats dan zetten die camionetten al honderden meters achter u hun grootlichten op. Niet opzij gaan is tegen de bumper komen hangen en maar gebaren maken. Maar waar is de politieke moed? Weyts plaatst liever nog wat camera's en gaat zich verder over het welzijn van varkens bemoeien. Maar echte politieke moed? Ik vrees dat we daarvoor geen enkele politicus voor hebben. Het wordt hoogste tijd dat er nog eens een zot een bosmaaier uit zijn koffer haalt. Dan is het weer even nieuws en gaan er sommigen hun ogen misschien open. En verder ben ik blij dat ik beroepsmatig niet moet pendelen of constant op de weg moet zijn. Mijn kilometers beperken zich voornamelijk tot vrije tijd kilometers. En ja met een salariswagen.
Voor iemand met weinig km's moet jij dan dagelijks toch redelijk gefrustreerd rondrijden zeg. Niet overdrijven ook niet hé. Zou goed zijn mocht ik me zo dagelijks opboeien.
Zoals ik al schreef in #9: Je vermogen aanspreken daar, waar en vooral wanneer het kan is toch nog mogelijk. En snelheid is relatief hé, wat versta je onder snel? Is ook iets dat je zó snel gewoon bent.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja, mijn 2009-Q5 nog gebouwd in Ingolstadt... Nu dat model in Mexico gebouwd wordt, kijk ik met meer interesse naar de nieuwe XC60
Mijn 2005-Saab komt uit Graz, niet Germany dus, maar toch niet ver af...
Geassembleerd in Germany, oké. En de onderdelen, staat daar overal 'Made in Germany' op?
Ik heb onlangs een lederen Dainese motorpak gekocht. Het Italiaanse kwaliteitsmerk bij uitstek! Maar er staat wel 'Made in Ukraine' op.
Haha, -in een topic over rijplezier- ... globale economie is interessant voor bedrijven die internationaal kunnen schalen en maw aan cherry picking kunnen doen om te bepalen waar het hen het beste uitkomt (qua kosten, fiscaliteit, opleidingen, .. ). Terwijl staat men hier met pamfletjes van dergelijke aard http://www.vlaamsabvv.be/art.cfm?pid=25562 te leuren, maar de ironie is dat hun idealen niet overeenkomen met wat ze wensen te bereiken. Ze betrachten 't leven in België te verbeteren... en de rijkdom zal inderdaad worden herverdeelt, weliswaar op globale schaal. Het is zo eenvoudig als communicerende vaten, wanneer je niks meer lokaal koopt, verdwijnt geld uit België. En dat is allemaal fijn op de korte termijn, maar onze opgebouwde luxe verplaatst zich langzaamaan dus ook. Zal de ABVV gelukkig zijn met dat soort herverdeling?
Ik zou gewoon mee moeten surfen op de economische groei, dat houdt maw weer een verhuis in (hier ben ik weer) naar de groeimarkten. Kies je om in België te blijven, (wat ik waarschijnlijk ga doen) is dat een vorm van berusting... of je zal hard moeten opboksen tegen een massa die niet verder kijkt dan hun neus lang is.
Comment