Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    De plaag op de wegen : camionetten en vrachtwagens. Camionetten zouden ze dringend een snelheidsbegrenzer en tachograaf moeten verplichten. En een verbod op linkse baanvakken bij autosnelwegen met 3 baanvakken. Kilometerheffing zoals bij vrachtwagens zou ook al een positief signaal van de politiek zijn. Ik vind 110 km/uur met een camionette al meer dan snel genoeg. De toestand vandaag : rechtse baanvak is rampzalig. Vrachtwagens rijden daar bumper tegen bumper. Wil je in- of uitvoegen dan proberen ze het gat helemaal dicht te rijden. Middelste baanvak is meestal ook door een vrachtwagen bezet. Tegen 1 km/uur verschil de vrachtwagen op rechts baanvak voorbij steken. Richtingaanwijzers gebruiken ze niet meer, bij regenweer vinden ze het precies nog leuker om haasje over te spelen en ze gebruiken maar al te graag hun discobarlichten en hun toeters. Vooral blauwe LED's -al dan niet knipperend- op het dashboard is bij velen populair aan het worden. Dus als er de zoveelste vrachtwagen opeens op het middelste baanvak komt geschoten kan je twee dingen doen : volop in de remmen gaan staan en hopen dat die achter u niet in u vlamt of op goed geluk naar links gaan. Maar daar hangen weer die camionetten bumper tegen bumper. Heb je toch plaats dan zetten die camionetten al honderden meters achter u hun grootlichten op. Niet opzij gaan is tegen de bumper komen hangen en maar gebaren maken. Maar waar is de politieke moed? Weyts plaatst liever nog wat camera's en gaat zich verder over het welzijn van varkens bemoeien. Maar echte politieke moed? Ik vrees dat we daarvoor geen enkele politicus voor hebben. Het wordt hoogste tijd dat er nog eens een zot een bosmaaier uit zijn koffer haalt. Dan is het weer even nieuws en gaan er sommigen hun ogen misschien open. En verder ben ik blij dat ik beroepsmatig niet moet pendelen of constant op de weg moet zijn. Mijn kilometers beperken zich voornamelijk tot vrije tijd kilometers. En ja met een salariswagen.
    Als ze met hun lichten flikkeren is het omdat jij nodeloos links rijd,, ga naar rechts of geef gas bij camionetten kunnen toch meestal niet volgen boven de 160.

    Jij pleit voor een snelheidsbegrenzer op lichte bestelwagens, en de volgende zin klaag je dat vrachtwagens met snelheidsbegrenzer elkaar inhalen met 1 km verschil.

    weet je wat gaat gebeuren bij jouw voorstel, op het eerste vak een treintje van vrachtwagens aan 90
    op het tweede vak een treintje van bestelwagens en vrachtwagens aan 90/110 en op het derde vak een bende ecorijders aan 115 die bang zijn om geflitst te worden.

    als je dan wil uitvoegen of invoegen op de snelwegen wens ik u veel succes, want ge denkt toch niet dat een andere gaat remmen ( die begrensd is)omdat jij ertussen wil, jij doet maneuver dus jouw probleem.

    als ik met m'n personenwagen op baan ben heb ik toch nog maar zelden last gehad van uw bovenstaande problemen, ofwel ben je zenuwachtig en duw je bij iedere vrije opening op het derde vak uw pedaal tegen de vloer tot aan de volgende hindernis. Ofwel ben je rustig en heb je alle tijd en rijd tussen het verkeer op het tweede vak.
    in beide gevallen heeft niemand last van u, en gaan ze ook niet lichten naar u.

    moraal van het verhaal , het is uw eigen schuld als ze lichten naar u.
    Last edited by BARTVDS; 06/05/2017, 00:28.

    Comment


    • tja de morgen, wat moeten die rooie rakkers anders schrijven he.

      Comment


      • Als il een camionnette in mijn spiegel snel zie naderen, laat ik hem onmiddellijk door.
        Ik vierkies dat hij voor mij rijdt, ik zie dan beter de stommiteiten die hij begaat...

        Comment


        • Als il een camionnette in mijn spiegel snel zie naderen, laat ik hem onmiddellijk door.
          Ik vierkies dat hij voor mij rijdt, ik zie dan beter de stommiteiten die hij begaat...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Bij woon werkverkeer zal je nog maar uit weinig wagens plezier halen, tenzij je dagelijkse traject door boerenbaantjes lopen waarbij je goed zicht hebt op bochten en een biljartlaken als baan hebt.
            Nergens dus...
            Zeeuws-Vlaanderen

            Ik woon op zich op een ideale locatie met veel binnenwegen die er strak bij liggen en relatief weinig verkeer. En ik ben tevreden met de 240pk's van de S2000. Veel meer hoeft dat niet te zijn, maar het is wel leuk natuurlijk.
            '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
              Zeeuws-Vlaanderen
              =

              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                Als ze met hun lichten flikkeren ....
                Plausbile uitleg van een simpele cowboy in een vrachtwagen of camionette? Een discussie niet waard want tegen simpele zielen is geen discussiëren mogelijk. Best gelijk geven want dan zwijgen ze het snelste. Wel raar dat ik overal ergernissen over vrachtwagens en camionetten hoor. Nog straffer dat er zoveel ongelukken met vrachtwagens en camionetten gebeuren. Allemaal de schuld van mensen die niet met hun wagen kunnen rijden? Dat zeggen de simpele zielen in hun vrachtwagens en camionetten toch steeds. Ach ja sommige mensen zou je tegen zichzelf moeten kunnen beschermen. Maar ze willen het toch niet want dat is niet stoer. Dus leven en laten leven (en hopen dat de ergste cowboys zich dood rijden zonder anderen mee te sleuren). En gefrustreerd? Ik plan mijn ritten goed in en vertrek op tijd. Dus ik rij niet als een halve zot rond en heb geen stress. Ik provoceer soms wel graag maar zal nooit de eerste zijn om iemand te kloten. Meestal is het een reactie op een ongeoorloofd actie van een andere weggebruiker. Moet je een bumperklever plaats geven? Ja als het kan maar dan enkel op een veilige manier en zeker niet omdat Mijnheer het achter u wil. En neen als het niet kan, zo simpel is het. Moet iemand zich tussen wagens op de middelste strook wringen omdat een camionette op het linkse baanvak door wil? Neen ik denk het niet. Trouwens 120 km/uur is de max. togestande snelheid. Wie als een zot sneller wil vooruit rijden heeft een probleem met ofwel zijn baas, ofwel zijn financiële rekeningen, ofwel met zijn ego. En wie er problemen mee heeft : ik betaal eveneens wegenbelasting dus ik heb evenveel recht om op de wegen te rijden. Wie zich daar aan stoort : koop een koord en hang u op of vreet uw kas op tot je een hartinfarct kijgt. En rij ik 70 km/uur op een weg waar dat de max. is dan is dat mijn recht. En voor een bumperklever zal ik dan nooit rechts tegen de zijrand van de weg gaan rijden. En neen ik weet niet wie er in die wagen of wat dan ook zit. Maar hij weet dat ook niet. Wie weet ben ik geen gevaarlijke gek die constant met een slagersmes of een 9mm in het handschoenkastje rond rij?

                Over het topic : iedereen rijdt zoals hij wil en wilt iemand een snelle wagen hebben en gebruiken dan moet hij dat doen als hij het niet kan laten. Maar bezint eer je begint! De dag dat er een dergelijke paljas mij aanrijdt is mijn enige doel nog die persoon kaal te plukken. Op een legale of illegale manier. Ik ben van nature heel rustig en ze hebben mij nog maar zelden kwaad gekregen. Maar eens over de lijn getrokken is wraak het enige wat dan nog telt. Soms denk ik over koppels met kinderen waarvan een kind dan is dood gereden. Moest ik in hun schoenen staan het was kort daarna wereldnieuws. Maar dat zou vandaag dan weer gecatalogiseerd worden onder terreuraanval of een gek die een familie uitmoordt.

                En nu stoppen met zeveren. De volgende drie weken zijn er drie van zon, zee en strand (en cocktails). Op een plaats waar amper wagens rijden. Waar bijna geen internet wordt gebruikt en waar smartphones iets als niet aanvaard zijn. Waar ze nog leven van de dagelijkse gewone dingen en er niet constant op de horloge wordt gekeken. Maar ook waar je pas leert beseffen hoe mooi het leven kan zijn zonder alle drukte, verplichtingen en stressmomenten. Het zal wel een massa's reacties geven maar ik zal ze pas op 30 mei kunnen lezen. En dan is het allemaal al oud nieuws en zitten ze weer over gans andere zaken te zeveren en te klagen. Dus ga uw gang en schrijf alle donkere gedachten en van de pot gerukte meningen maar neer. En mijn vader zou vroeger gezegd hebben : doe niet wat ik niet zou doen. Of anders gezegd doe maar op.

                Comment


                • Hier ga ik zelfs niet uitgebreid op reageren. Ge zijt ne gestoorde mens volgens mij, en even erg als diegenen die je beschuldigd in hun camionetten.

                  Waarom kan niemand zich nog nederig opstellen? Leven en laten leven. Als iemand sneller wil laat je hem door, als iemand trager wil blijf je erachter tot je veilig kan inhalen.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                    Hier ga ik zelfs niet uitgebreid op reageren. Ge zijt ne gestoorde mens volgens mij, en even erg als diegenen die je beschuldigd in hun camionetten.

                    Waarom kan niemand zich nog nederig opstellen? Leven en laten leven. Als iemand sneller wil laat je hem door, als iemand trager wil blijf je erachter tot je veilig kan inhalen.
                    Niet druk in maken, die gaat op een dag nog eens de verkeerde tegenkomen en dan zal het toch weer iemand anders zijn schuld zijn.

                    Dat zijn mensen die schrik hebben om in de spiegel te kijken, daar moet je medelijden mee hebben.

                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                    Comment


                    • Waarom heb ik zo weinig last van zulke bumperklevers lol

                      Comment


                      • @DHL: omdat overal te snel gaat?

                        De dag dat je achter mij aanzit... ga ik uiterst rechts rijden in m'n vak zodat je in alle rust kan kijken wanneer je wil inhalen, en als het druk is los ik zelfs even gas wanneer je de auto naast mij zet zodat je sneller voorbij bent. Een veilig inhaalmanoeuvre is gunstig voor alle partijen.

                        Vroeger leerde men blijkbaar in de rijschool aan wat je moet doen als je ingehaald gaat worden. Tegenwoordig lijkt het enkel bon-ton je achterligger te kloten.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Inhalen en zich laten inhalen heeft een psychologische achtergrond, en dit op twee niveau's
                          - de persoon : er zijn dominante mensen die normaal vinden dat iedereen ze moet laten inhalen, en dat in de kortste tijd, anders blaffen ze (flashen, middenvinger, wraakactie...enz)
                          - de wagen zelf : de mijne is dikker/sneller/mooier..., dus ga ik mij toch niet laten inhalen door een stomme Vito of een Trafic !
                          Maar in de meeste gevallen is de bedoelde persoon gewoon haastig : al gedacht aan het aantal stops die door een leveringen-camionnette dagelijks dienen verzekerd te worden ?
                          Zoals al vaak gezegd, leven en laten leven, en vooral defensief rijden !!

                          Comment


                          • tussen de 80 à 140 leveringen per dag

                            maar de regels gelden evengoed voor hen

                            zot rijden is gewoon de standaard geworden. Wie de regels volgt, krijgt veel te maken met agressief gedrag van andere chauffeurs terwijl die niets verkeerd doet.
                            Ontrustende vaststelling die ik de laatste tijd opmerk, is dat er genoeg chauffeurs zijn die het blijkbaar nodig vinden om toch nog in te halen bij een kruispunt met voorrang van rechts... terwijl dat voertuig een voorrang van rechts aan het geven is. Het zal niet meer lang duren of ik zal getuige moeten zijn van een mogelijk dodelijk ongeval.
                            De ondoordachte acties die ik dagelijks zie, zijn helaas van zulke hoeveelheden dat het me verbaast dat het aantal dodelijke slachtoffers elk jaar daalt.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • De boosdoener is tegenwoordig het gebrek aan echte aandacht op het verkeer. Het volstaat te zien waarmee de mensen bezig zijn als ze aan een rood licht wachten of opgehouden worden in een file... na een paar seconden wordt de gsm bovengehaald en de blik gaat naar beneden. Als het verkeer herneemt moeten ze nog op een of een andere manier "wakker" gemaakt anders blijven ze maar er mee bezig...
                              Zelde reflex trouwens als ze in een horecazaak gaan zitten : iedereen met gsm op tafel, bij de hand... en gestadig angstige blikken naar het apparaat want ze zouden een boodschap kunnen missen ! Belachelijk ...
                              Last edited by guyugy; 07/05/2017, 12:18.

                              Comment


                              • Heel persoonlijk vind ik het 'verbod' om een GSM te hanteren compleet belachelijk wanneer je voor het rood of een overweg staat o.i.d.

                                Komaan, het verkeer staat dan stil... Denk je dat ik dan niet aan mijn radio/GPS/boordcomputer zit te prutsen? Stilstaan is saai, er gebeurt heus niks als je stilstaat.

                                De wagen staat in eerste, koppeling ingedrukt vanaf het moment dat de kruisende straat oranje krijgt. Ik ben meestal sneller weg (de reactietijd bedoel ik dan, want snel optrekken doe ik zelden uit stilstand) dan diegenen die '100% gefocust zijn'.

                                Daarenboven, het is 'dagelijks verkeer', niet 'Fast and Furious drag race'.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • Dus maak je deel uit van de weinigen die nog een oog op het verkeer hebben als ze op "groen" wachten... bravo !!

                                  Comment


                                  • Hoe ik reageer in het verkeer is voor mij persoonlijk heel afhankelijk van de wagen waarmee ik rij.
                                    Rij ik met mijn astra sports tourer heb ik nogal rap de neiging om te versnellen bij een bumper klever of "onderdanig" de persoon achter mij voor te laten, ookal rij ik overal de max toegelaten snelheid.
                                    Met mijn 4x4 is het een heel andere ball game. Interesseert mij echt geen fluit hoe anderen rijden dan. Ze mogen gerust in mijn gat hangen, mijn stalen achterbumper is superieur aan de met sensoren volgepropte plastieken bumpers van tegenwoordig.

                                    Dit om even te zeggen dat zoals Guyugy al vermelde dat dit puur psychologisch is.

                                    Comment


                                    • Ja inderdaad. Maar de vraag was: wat is het probleem als ik bvb. voor een gesloten overweg een e-mail wil lezen?
                                      De auto ligt stil dan, en zolang de trein niet gepasseerd is zal hij echt niet weer opengaan hoor.

                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                        Hoe ik reageer in het verkeer is voor mij persoonlijk heel afhankelijk van de wagen waarmee ik rij.
                                        Rij ik met mijn astra sports tourer heb ik nogal rap de neiging om te versnellen bij een bumper klever of "onderdanig" de persoon achter mij voor te laten, ookal rij ik overal de max toegelaten snelheid.
                                        Met mijn 4x4 is het een heel andere ball game. Interesseert mij echt geen fluit hoe anderen rijden dan. Ze mogen gerust in mijn gat hangen, mijn stalen achterbumper is superieur aan de met sensoren volgepropte plastieken bumpers van tegenwoordig.

                                        Dit om even te zeggen dat zoals Guyugy al vermelde dat dit puur psychologisch is.
                                        Tot je met je uit de kluiten gewassen 4x4 niet opzij gegaan bent om een inhaalmanoeuvre 'gemakkelijker' te maken, een persoon zich compleet vergist in al zijn haast en zowel jou als de tegenligger raakt.

                                        Officieel zal het volledig zijn fout zijn, maar ik zou zelf niet omkunnen met het idee dat ik niet alles gedaan heb om dat ongeval te vermijden.

                                        Autorijden hoort eigenlijk te zijn: continu anticiperen op de fouten van een ander en zelf inzicht hebben zodat fouten van anderen niet lijden tot ongevallen.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • De mensen hebben geen geduld meer tegenwoordig, de laatste tijd vertrek ik iets vroeger naar mijn werk, want ik merk van mezelf dat als ik net op tijd vertrek, ik meer stress heb bij het rijden.
                                          Sinds ik vroeger vertrek rij ik meer relaxed en kan ik meer genieten van het rijden zelf, ik zal zelf al is iemand voorlaten!

                                          Heb op korte tijd al 2 keer gehad tijdens het tanken dat diegene achter mij gewoon geen geduld hebben en beginnen claxonneren en als je dan zegt, tis zeker dringend, nog agressief worden bij!
                                          De laatste keer da ik ging tanken had ik zelf stress! Schrik dat er weer zo nen ongeduldige achter mij ging komen staan... De mensen denken ook omdat je instapt, je ook meteen gaat vertrekken, ik krijg zelf geen tijd om mijn teller te resetten en mijn portefeuille weg te steken!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X