Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Collapse
X
-
kost u 39 euro op dit moment. Dat lijkt me niet onoverkomelijk. Als je een auto kan betalen dan kan die 39€ daar ook wel vanaf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenkost u 39 euro op dit moment. Dat lijkt me niet onoverkomelijk. Als je een auto kan betalen dan kan die 39€ daar ook wel vanaf.
Comment
-
tegen mij zijn ze toch altijd vriendelijk... maar ben daar dan ook een vaste klant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat jij dikwijls de simpele dingen niet snapt heb ik stilaan al wel door... .
Moest je de omgeving kunnen horen vanuit je auto, er zouden gegarandeerd minder ongelukken gebeuren hoor. Maar... in een auto zit je in een dichte kooi met rol- en motorgeluiden in het interieur, eventueel nog vergezeld van een muziekje. Dus... .
Ik heb genoeg ervaring om te weten dat het kan, wil nu ni zeggen dat ik iedereen ga aanmoedigen om het ook te doen!
Wat dan met al die lopers met hun start to run in hun oren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.Vooral die laatste alinea uit het artikel stemt tot nadenken:
Nu hebben we ook de slechte ervaring in Nederland, waar het aantal verkeersdoden op wegen waar je 130 mag, op één jaar tijd verdrievoudigd is. In Nederland gaan er om die reden nu stemmen op om die 130 km per uur alsjeblief terug te draaien.
Maar 't zal wel weer niet waar zijn, of we moeten dat risico er maar bijnemen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ik ben dan ook ne moeilijke mens e, simpele dingen is voor simpele mensen...
Ik heb genoeg ervaring om te weten dat het kan, wil nu ni zeggen dat ik iedereen ga aanmoedigen om het ook te doen!
Wat dan met al die lopers met hun start to run in hun oren?
Stel, ik rij een 30 per uur op een van de rijweg afgescheiden fietspad. Er komt een zijstraat uit op het fietspad, het verkeer dat er uitkomt moet voorrang verlenen aan de fietsers maar heeft geen zicht op het fietspad door bomen, dus ik zie ook niets afkomen. Ik kan met m'n fiets voor dat zijstraatje waar haast nooit iemand uitkomt gaan stoppen en kijken of er iets nadert of ik kan horen of er iets afkomt. Ja ik weet het, de auto moet stoppen, maar heel dikwijls doen ze dat niet.
Stel, ik rijd op een smalle weg met de fiets. Er nadert achter mij een auto omdat ik 'm hoor aankomen. Omdat ik 'm hoor kan ik mij extra concentreren om mooi rechts te blijven zodat de auto veilig voorbij kan.
Of, iemand wil je waarschuwen voor één of ander gevaar dat jij niet ziet (of hoort!) door te roepen, bellen of te claxonneren.
Vorig jaar nog een jonge gast voor m'n neus de grond zien opsmakken omdat ie recht op me afreed en met z'n GSM met oortjes in, mij niet zag afkomen. Ik heb geroepen als gek. Ik stond veilig stil, hij iets minder veilig. Schermpje GSM stuk en pijn aan het armpje.
En zo kan je nog honderden voorbeelden opnoemen waar het gehoor je als fietser kan helpen proactief en anticiperend deel te nemen aan het verkeer. Als je een 360° zicht met x-ray functie hebt, dan zou ik zeggen: steek die oortjes maar in. Maar dat hebben we niet, enfin ik toch niet.... .
En uiteraard kan het om als fietser met muziek te rijden. Maar het neemt een flink deel van je veiligheid weg.
Ik doe gemiddeld 10.000 km per jaar met de fiets, ik weet dus ook wel best waar ik over praat.
- Likes 1
Comment
-
Ik ga het niet goed praten ma als ik fiets heb ik meestal muziek op. Tenzij ik niet alleen aan het rijden ben.
Als ik dan is extra moet stoppen dan is da maar zo, ik maak altijd oogcontact om er zeker van te zijn dat ze mij gezien hebben. De banen die ik doe zijn er ook die ik vaak doe, op den duur ken je de gevaarlijke plaatsen wel.
Ik wil alleen maar duidelijk maken als je extra voorzichtig bent en je gezond verstand gebruikt het geen enkel probleem kan zijn, anders was ik waarschijnlijk al meer dan eens omver gereden geweest. Muziek luister ik trouwens op een iPod, niet op mijn gsm en zappen tussen liedjes kan ik gewoon terwijl dat ding in mijn broekzak zit. Dat ik probleemloos zonder handen kan rijden kan ook altijd helpen, doe ik ook vaak. Vooral als het koud is buiten. :-D Vroeger deden we het allemaal, nu wordt je aanzien als een crimineel! Zoals bij vele dingen tegenwoordig...
Heb trouwens geen idee of het verboden is, of je kan beboet worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenIk wil alleen maar duidelijk maken als je extra voorzichtig bent en je gezond verstand gebruikt het geen enkel probleem kan zijn, anders was ik waarschijnlijk al meer dan eens omver gereden geweest.
En zonder handen rijden wordt nu veel meer getolereerd dan vroeger hoor. De flikken zeggen er niks meer van. Dat was met de rijkswacht vroeger wel wat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelKan allemaal perfect zijn, toch neemt het ook bij u een deel van je veiligheid weg. Ook jij mist immers een zintuig. En dat jij nog nooit omver gereden bent bewijst niets.
En zonder handen rijden wordt nu veel meer getolereerd dan vroeger hoor. De flikken zeggen er niks meer van. Dat was met de rijkswacht vroeger wel wat anders.
Ma swat, ik begrijp u wel ze, maar ik kan voor mezelf wel uitmaken of het kan of niet. Met de fiets neem ik ook meestal de binnenbaantjes, drukke banen probeer ik te vermijden, daar voel ik me zelf helemaal ni veilig, met en zelf zonder muziek, op banen waar geen fietspaden zijn en waar ze op enkele cm's van u komen gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ook pro om het om de 10 jaar ofzo te herdoen, maar dan niet aan belachelijke prijzen.
- Likes 1
Comment
-
de rijkswacht... had ik nog als kind respect voor. De politie lachten ze toen al mee. Politie zegt niets meer nu. Omdat ze schrik hebben? Eerder omdat het hen niet meer interesseert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenVooral die laatste alinea uit het artikel stemt tot nadenken:
Nu hebben we ook de slechte ervaring in Nederland, waar het aantal verkeersdoden op wegen waar je 130 mag, op één jaar tijd verdrievoudigd is.
Da's zoals de verkoop van electrische auto's, 10% gestegen, ja vorig jaar 100, nu 110 .. :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls het zo blijft doorgaan dan staan we over 10 jaar overal stil.
20 jaar geleden ook trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al.
Ik rij 25 jaar met de auto. Toen ik 25 jaar geleden 's morgens vanuit Herentals om 07:00u richting Antwerpen vertrok was het even bumperen aan de aansluiting met de E34 in Ranst. Als je dat nu doet rij je gewoon de file in vanaf Herentals.
We zijn wereldkampioen filerijden, en dat gaan we nog wel even blijven.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende rijkswacht... had ik nog als kind respect voor. De politie lachten ze toen al mee. Politie zegt niets meer nu. Omdat ze schrik hebben? Eerder omdat het hen niet meer interesseert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
een gewone check van de bonus-malus database van de verzekeraars zou meer eenvoudig en eenduidig kunnen aanduiden welke bestuurders een rij-test van doen hebben... een niet alleen bij de senioren ;-))
Comment
Comment