Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

Nog nooit flitsers (niet) zien staan op E403? Ben daar spijtig genoeg al een paar keer tegen de lamp gelopen. Er zijn wel degelijk plekjes, liefst staan ze tussen Zedelgem en Brugge aan het bosje maar ook de brugpijlers geven voldoende camouflage.
    Ben daar ook al op de gevoelige plaat gezet.
    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Daar inderdaad wel, maar daar kom ik niet veel. Ik ga er meestal al vroeger af / op. Het stuk Lichtervelde -> Moorsele is toch wel vrij "clean" hoor.
      Daar kan je je een keer laten gaan ,zeker in de nacht.
      Z4 M40i

Comment

De laatste 2 maanden 2 X op de foto in zone 50
        52 en 54 de eerste betaal ik (nog) niet omdat het verkeersbord "bebouwde kom" niet leesbaar is op de plaats waar ik de weg ben opgedraaid.
        Z4 M40i

Comment

ik haal absoluut nog plezier uit snelle wagens. Die maken het nog altijd mogelijk om een tragere wagen snel en effectief in te halen, eigenlijk dus zelfs veiliger.. En op die kleine stukjes weg tussen de velden, waar er geen huizen zijn kan je nog altijd es effe wat plezier halen...
          En eerlijk is eerlijk, zelfs met een normale of tragere wagen kan je overal geflitst worden, door de onaangepaste maximumsnelheid die tegenwoordig op veel plaatsen van toepassing is.
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
            ik haal absoluut nog plezier uit snelle wagens. Die maken het nog altijd mogelijk om een tragere wagen snel en effectief in te halen, eigenlijk dus zelfs veiliger.. En op die kleine stukjes weg tussen de velden, waar er geen huizen zijn kan je nog altijd es effe wat plezier halen...
            Uiteraard. Maar met de hedendaagse gemiddelde diesel kan je eigenlijk ook haast het volledige potentieel gebruiken dat onze wegeninfrastructuur biedt.

En eerlijk is eerlijk, zelfs met een normale of tragere wagen kan je overal geflitst worden, door de onaangepaste maximumsnelheid die tegenwoordig op veel plaatsen van toepassing is.
            Een reden temeer om een basic modelletje te kopen. Met allebei ga je in overtreding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Uiteraard. Maar met de hedendaagse gemiddelde diesel kan je eigenlijk ook haast het volledige potentieel gebruiken dat onze wegeninfrastructuur biedt.

Een reden temeer om een basic modelletje te kopen. Met allebei ga je in overtreding.
              Zal eens meer de Scenic van mijn vrouw nemen met de volle 95 pk. Als je daarmee op de tweede band aan de lichten staat moet je alles uit de kast halen zulle. Dan denkt ze da'k hare moteur ga doen ontploffen lol. En inderdaad, ze is ook al geflitst met dat ding...

Comment

Met “meer” vermogen kan je inderdaad sneller inhalen (ervaar ik zelf ook)

Maar je leeft wel in een “héél grote zeepbel” als je echt denkt dat dit ooit “veiliger” kan zijn

Comment

Binnenkort gaan de snelle pedelecs geflitst kunnen worden (dankzij hun plaat ;-) ) , die de zones 30 onveilig zullen maken !!
                  Last edited by guyugy; 22/04/2017, 15:52.

Comment

quovadis, wat een achterlijke opmerking, natuurlijk heeft berengun gelijk. Als het 3 seconden duurt om iemand over te gaan, of het duurt 10 seconden, wat is dan veiliger ...
                    "Zeepbel" .. bwaark .. doe normaal.

Comment

Als ik met de Scenic ene passeer lezen we allemaal (vrouw incluis de kinderen) twee wees gegroetjes voor een goeie afloop tijdens het inhaalmaneuver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Als het 3 seconden duurt om iemand over te gaan, of het duurt 10 seconden, wat is dan veiliger ?
                        binnen de drie seconden iemand inhalen, daarvoor moet je een zéééér snelle wagen hebben hoor !!

Comment

Door een onverwachte financiële tegenslag rijd ik nu met een Peugeot 206 1.1 benzine. Een hel, een marteling, voor iemand als ik die het altijd gewend geweest is van het gaspedaal maar te moeten aaien met de kleine teen om vooruit te geraken. En dan spreek ik niet over echt krachtige wagens maar gewone simpele 2.0 benzines.

Met die Fransoos moet ik het gaspedaal niet aaien want dan hangen de 80 plussers zelfs al in mijn koffer (wat ik zelfs een geschenk uit de hemel zou vinden moest er eens enen opknallen). Ik moet volgas geven en zelfs dan nog kijk ik elke keer in mijn achteruitkijkspiegel al zoekend naar dat anker dat er moet achter hangen, om mij dan weer te realiseren dat dat ding gewoon het anker is.

Dan kun je wel zeggen dat een kleine hatchback meer rijplezier geeft. Een VW Polo 1.3 uit de jaren '90 vond ik dan nog leuk en vinnig ja. Deze Peugeot trekt nog geen half opgegeten curryworst van de tafel. Eigenlijk nooit verwacht dat die 0.2cc verschil een mens zo depressief kon maken. Ik hoop binnen dit en enkele maanden er terug bovenop te zijn en dan koop ik mij terug een 2.0, eventueel met turbo. Daar zal ik ook, net als met deze Peugeot wel een verbruik van 8-9l mee kunnen halen maar zonder te beginnen wenen elke keer dat ik sta te tanken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

binnen de drie seconden iemand inhalen, daarvoor moet je een zéééér snelle wagen hebben hoor !!
                            Waardoor je merkt, dat mensen met een kort lontje, hun auto en zichzelf, vlug overschatten…
                            Maar, achterlijke mensen mogen dat hier eigenlijk niet zeggen…

Comment

Als er iemand tegen 60 op een 70 weg rijdt, heb je toch geen Ferrari nodig om daar op 3 seconden over te gaan ?
                              Allee, het mogen er dan nog 4 zijn. 't Was bij manier van spreken, maar het gaat over de uitspraak van quovadis, die zegt dat je in een zeepbel leeft "bwwaark" als je denkt dat het veiliger is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Van Schoten naar Kontich. Dat is zowat het meest dichtbevolkte traject dat je kan rijden in Vlaanderen.
                                Hangt ervan af.. ik heb een jaar de de autostrade gedaan en dat is idd ruk. Nu rij ik binnendoor via Wijnegem Ranst Vremde Boechout. Zitten paar leuke baantjes tussen en nooit file. Kers op de taart is dat ik er meestal nog sneller ben..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Een snelle wagen is als een dure horloge, je geniet vooral van het bezit, maar praktisch gezien doet dat 99% van de tijd net hetzelfde als een trager model.
                                  Wie plezier heeft in een snelle wagen moet dat zeker kopen, wij leven maar een keer !
                                  Iedereen heeft zijn eigen perceptie van wat nog redelijk blijft, en wat overbodig wordt, zelfs onafgezien de prijs. De ene zal voor een zware motorisatie kiezen, de andere zal eerder veel opties verkiezen. En nog iemand anders voor beide als hij de rekening kan betalen.
                                  sluit ik mij volledig bij aan

2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten

sluit ik mij volledig bij aan
                                    Ik ook.
                                    Z4 M40i

Comment

Als er iemand tegen 60 op een 70 weg rijdt, heb je toch geen Ferrari nodig om daar op 3 seconden over te gaan ?
                                      Allee, het mogen er dan nog 4 zijn. 't Was bij manier van spreken, maar het gaat over de uitspraak van quovadis, die zegt dat je in een zeepbel leeft "bwwaark" als je denkt dat het veiliger is.
                                      In 4 sec. heb ik er dan al 2 te grazen,en t'is ook geen Ferrari
                                      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

Hangt ervan af.. ik heb een jaar de de autostrade gedaan en dat is idd ruk. Nu rij ik binnendoor via Wijnegem Ranst Vremde Boechout. Zitten paar leuke baantjes tussen en nooit file. Kers op de taart is dat ik er meestal nog sneller ben..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                                        Ik ken die banen ook allemaal, dat je geen file hebt is waar. Maar echte funbaantjes kan ik die toch niet noemen. Ofwel heb ik een andere definitie van funbaantjes.

Comment

Iemand inhalen kan nooit “veiliger” als achter iemand blijven rijden… hoe snel uw auto ook is….

Iedereen weet toch dat meer snelheid, juist de oorzaak is van meer ongevallen….Of dient het verkeersreglement alleen om de "snelle" bestuurders te pesten...

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Inhaal ongevallen:
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Lindsay Eijke uit het Oost-Vlaamse Zomergem is op zoek naar getuigen van het verkeersongeval waarbij zij en haar vijfjarig zoontje een maand geleden betrokken waren.

Comment

Working...
                                          X