Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenProbleem met die "rappe wagens" is dat je ze na een tijdje niet meer rap vind. Zéér vervelend vind ik dat.Z4 M40i
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Iemand inhalen kan nooit “veiliger” als achter iemand blijven rijden… hoe snel uw auto ook is….
Dan ben ik blij met een beetje vermogen, op het stuk waar ik dan mag inhalen, kan ik ze dan allemaal ineens inhalen .. Ga ik dan boven de 70 op dat moment op een vak zonder tegenliggers en pal tussen de velden? Hell yes! En eens voorbij laat ik mij weer uitbollen om zonder voorliggers en met perfect zicht rustig verder te rijden...
Als ik treintje wil rijden ...neem ik de trein..
Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMaar je moet vanuit Turnhout nog geen 10 kilometer rijden of je zit in the middle of nowhere (dan wel de juiste kant oprijden hé)
Of bedoel je Postel, Dessel, Mol?
Daar kan je wel doorrijden, maar is allemaal rechtdoor. Haal ik weinig plezier uit met de Miata.
Anders laat je het maar weten via pm aub.
Comment
-
Om vlot en veilig voorbij te kunnen steken aan lagere snelheden heb je heus geen kanon van 400 Pk nodig (wat toch als vermogen van een snelle wagen beschouwd kan worden) om veilig en vlot voorbij te kunnen steken. Als ik mijn 184 Pk diesel 'pedal to the metal' duw om een taffelaar die 60 bolt voorbij te steken dan gaat dat echt wel snel. Bij hogere (illegale) snelwegsnelheden is het een ander verhaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenPlezanter als je dat kan zonder dat de pedal het metal raakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenRichting Nederland bedoel je dan?
Of bedoel je Postel, Dessel, Mol?
Daar kan je wel doorrijden, maar is allemaal rechtdoor. Haal ik weinig plezier uit met de Miata.
Anders laat je het maar weten via pm aub.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOm vlot en veilig voorbij te kunnen steken aan lagere snelheden heb je heus geen kanon van 400 Pk nodig (wat toch als vermogen van een snelle wagen beschouwd kan worden) om veilig en vlot voorbij te kunnen steken. Als ik mijn 184 Pk diesel 'pedal to the metal' duw om een taffelaar die 60 bolt voorbij te steken dan gaat dat echt wel snel. Bij hogere (illegale) snelwegsnelheden is het een ander verhaal.Met een 320d zal een inhaalmaneuver evengoed lukken
Een gemiddelde niet liefhebbers daily wagen zal eerder iets rond de 1,6d met 110pk zijn denk ik...en dan duurt het toch net wat langerWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Kunt gij altijd wel plezier halen uit gelijk welke wagen. Als ge een pk monster kunt permitteren dan kan het financieel geen probleem zijn om ook is op het circuit te gaan rijden.
Met de MX-5 bewust gekozen voor de 130 pk, gewoon financieel dan en ook voor het dagelijkse gebruik meer dan voldoende en als het is even kan de gas erop.
Soms denk ik, had ik mij beter geen comfortabelere wagen gekocht? Meer plaats, grotere koffer. Ma als ik dan met de MX-5 rij verdwijnt die gedachte snel, blijft fun in gelijk welke omstandigheden, file rijden is natuurlijk nooit leuk.
Ik weet ook van mezelf moest het budget voor een wagen hoger liggen, ik wsl ook voor nog meer zou gaan. Kwa fun, betaalbaarheid behoort de MX-5 natuurlijk tot de top!En in mijn geval is dit wagentje momenteel ideaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
Lol vandaar de verwarring tussen ons... Ik beschouw mijn 330e met 250pk en jouw 320d met 184pk ook niet als gemiddelde wagens, dat zijn in mijn ogen snelle wagens voor de meeste werkende mensenMet een 320d zal een inhaalmaneuver evengoed lukken
Een gemiddelde niet liefhebbers daily wagen zal eerder iets rond de 1,6d met 110pk zijn denk ik...en dan duurt het toch net wat langer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
Ik zie het elke dag op een stuk steenweg dat ik doe waar je alternerend kan inhalen...vroeger 90, nu 70...realiteit : treintje rijden tegen hooguit 60 en niemand die "durft" voorbijsteken want ze moesten maar eens te snel gaan...maar ze blijven allemaal wel "lekker veilig" pal achter mekaar rijden....en regelmatig rijden ze zo op automatische piloot zodat er kop staart botsingen zijn..niet door overdreven snelheid, maar gewoon omdat iedereen ligt te slapen en kort op mekaar rijdt en als de eerste dan stopt voor een of ander reden is t prijs..
Dan ben ik blij met een beetje vermogen, op het stuk waar ik dan mag inhalen, kan ik ze dan allemaal ineens inhalen .. Ga ik dan boven de 70 op dat moment op een vak zonder tegenliggers en pal tussen de velden? Hell yes! En eens voorbij laat ik mij weer uitbollen om zonder voorliggers en met perfect zicht rustig verder te rijden...
Als ik treintje wil rijden ...neem ik de trein..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
En het probleem is dat die door de vergrijzing tegenwoordig met heel veel zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Dat is inderdaad dagelijkse kost. Meerdere wagens tegelijk inhalen is ook een overtreding en niet zonder gevaar (ik moet het gauw zeggen, anders is de eer weer voor ene moraalridder). Telkens opnieuw invoegen lukt niet bij zo'n treintje aangezien ze te dicht op elkaar rijden. Het kan in extremis nog, maar 't zal jou niet in dank worden afgenomen. De realiteit is dat je 't treintje dus in één keer inhaalt. Om eerlijk te zijn, ik onderschat een 320d niet, maar dan zou ik hoogst waarschijnlijk toch blijven hangen achter dat treintje, dat is het verschil. Prima voorbeeld wel, want dat zijn het type manoeuvres waarbij ik vrees dat iemand met een dashcam en/of overdreven gevoel voor burgerschap wel eens de confrontatie wil aangaan... Wie weet zien we mekaar binnenkort op HLN.be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
en in de toekomst nog meer, jij zal ooit erbij zijn ;-))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat is waar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ik steek de treintjes voorbij hoor. De grootste gevaren van treintjes voorbij te steken, een zijstraat waaruit er ene de weg opdraait of ene in 't treintje die zonder in z'n achteruitkijkspiegel te zien ook plots voor uw neus voorbij begint te steken. Hernemingen bij kickdown van een 320d in de lagere snelheden zijn best snel te noemen, vind ik.
Comment
-
Op m'n dagelijks woon-werk traject is het ook altijd druk-druk-druk... Zelfs al zitten denken om gedeeltelijk over te stappen naar een moto voor plezier aan het rijden, ipv de auto. Ook al hebben auto's me altijd meer aangesproken. Maar ik denk dat de rijbeleving van een gemotoriseerde 2-wieler groter is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment