Tuurlijk kan je plezier hebben aan een snelle wagen. 20 jaar geleden was er minder verkeer en mocht je ook max 120km/h . Er zijn genoeg mensen die +120km/h rijden als het mogelijk is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe drukte op de wegen (ook heel veel ouderen), de staat van de wegen, de verkeersremmers, de infrastructuur, de anonieme wagens naast en op de weg, de snelheidsbeperkingen, enz... . Dat allemaal in de daguren (de tijd dat ik het meeste spendeer in m'n wagen) kan ik hier tegenwoordig haast nergens meer doorrijden, ook niet buiten de spits. Of ja toch wel, maar dan ben ik illegaal en/of asociaal bezig en zie ik constant grootlichten opflikkeren in m'n achteruitkijkspiegel. Ik rij 25 jaar met de auto, ik rij nog altijd graag vlot tot heel vlot. Maar tegenwoordig is de fun er echt helemaal af voor mij.
Overal 20 per uur te weinig, hun voorrang nemen waar ze het gedacht hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik haal gewoon plezier om zo egaal (en zuinig) mogelijk te rijden, of dat nu met een snelle of trage is
vind het echt een uitdaging zo weinig mogelijk te remmen, zoveel mogelijk te voorzien en in te schatten zonder de rest te hinderen, maar door shiften rij ik minder in de spits
accelereren of hernemen doet mij niets, duw-in-rug is niet aan mij besteed, hoge bochtsnelheid binnen het wettelijke wel
Bovendien altijd leuk als (jonge) techniekers bij het onderhoud in de garage, niet begrijpen waarom de (originele) remblokken en banden, schijnbaar niet versleten raken....of denken dat de boord computer een "verkeerd verbruikcijfer" weergeeft...
In de bocht van Leuven (E40 naar E314) kan je telkens, tegen 90 km/u, SUV's en mono-volumes inhalen, die voor deze bocht, volledig in de remmen moeten....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Ik ben niet snel opgefokt, maar van die ouwe peekes kan ik echt zo hard m'n kas opfretten hé.
Overal 20 per uur te weinig, hun voorrang nemen waar ze het gedacht hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadisIn de bocht van Leuven (E40 naar E314) kan je telkens, tegen 90 km/u, SUV's en mono-volumes inhalen, die voor deze bocht, volledig in de remmen moeten....
Comment
-
Ik doe een paar keer per jaar een uitstapje met vrienden naar de Belgische Ardennen. Soms eens een weekendje, soms een dag uitstap. Specifiek om met de auto's te cruisen tussen mooie landschappen. Onbeschrijfbaar hoeveel fun we daar al gehad hebben. We hebben wel geen + 250pk auto's, maar een aanrader voor mensen die het wel hebben en graag eens alle pk's en vooral koppel gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk BerichtenIk doe een paar keer per jaar een uitstapje met vrienden naar de Belgische Ardennen. Soms eens een weekendje, soms een dag uitstap. Specifiek om met de auto's te cruisen tussen mooie landschappen. Onbeschrijfbaar hoeveel fun we daar al gehad hebben. We hebben wel geen + 250pk auto's, maar een aanrader voor mensen die het wel hebben en graag eens alle pk's en vooral koppel gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk vind dat een maffe bocht, volgens mij geldt daar geen snelheidsbeperking (dus 120 km/h), maar veel rapper dan 90 moet je daar idd niet gaan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
Ik denk dat daar een bord van 70 staat
Comment
-
Ook voor mij is vermogen toch belangrijker aan het worden. Ik heb nu een 150pk diesel dat aangenaa is. Echter ik schakel zeker over naar een benzinee met vermogenstoename, al speel ik niet zo graag met cijfertjes. Pks zeggen niet altijd iets uiteraard en hangt van type wagen af.
Vind dat er hier sommige wel wat depressief doen met je kan nergens doorrijden etc... waar ik kan, en dat is toch elke dag trek ik gewoon snel op. Ik rij niet elke dat 170 op de autostrade natuurlijk maar daar zit het plezier ook niet in. Gwn wat optrekken op binnenbaantjes als het kan of af en toe is sneller een bocht nemen dat is leuk.
Ik vind dat van al die flitspalen etc wat overdreven. Je weet ze 9/10 staan, anders is er nog zoiets als een gps of coyote. Als je natuurlijk panisch bent voor elke geparkeerde wagen naast de kant met de angst dit een flietswagen is... dan kun je er idd beter mee stoppen.
Ik heb al wel wat flietsboetes gehad in men leven maar de laatste was jaren geleden en ik rij elke dag zowat bijna overal boven de legale snelheid. Zolang dit verantwoord kan zie ik het problee niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
Ik denk dat daar een bord van 70 staat
Ja, maar wel in de verkeerde richting ....
Voor 90 km/u mag uw auto wel niet slap in de veren of banden hangen... en geen file
Zeker niet achter zo'n reus "op stelten" rijden, (type X6 of Q7) anders moet je ook remmen tot 70 km/u om daarna weer vol te acceleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenOok voor mij is vermogen toch belangrijker aan het worden. Ik heb nu een 150pk diesel dat aangenaa is. Echter ik schakel zeker over naar een benzinee met vermogenstoename, al speel ik niet zo graag met cijfertjes. Pks zeggen niet altijd iets uiteraard en hangt van type wagen af.
Vind dat er hier sommige wel wat depressief doen met je kan nergens doorrijden etc... waar ik kan, en dat is toch elke dag trek ik gewoon snel op. Ik rij niet elke dat 170 op de autostrade natuurlijk maar daar zit het plezier ook niet in. Gwn wat optrekken op binnenbaantjes als het kan of af en toe is sneller een bocht nemen dat is leuk.
Ik vind dat van al die flitspalen etc wat overdreven. Je weet ze 9/10 staan, anders is er nog zoiets als een gps of coyote. Als je natuurlijk panisch bent voor elke geparkeerde wagen naast de kant met de angst dit een flietswagen is... dan kun je er idd beter mee stoppen.
Ik heb al wel wat flietsboetes gehad in men leven maar de laatste was jaren geleden en ik rij elke dag zowat bijna overal boven de legale snelheid. Zolang dit verantwoord kan zie ik het problee niet.
Comment
-
Als ik hier vertrek..de N42 op (kan je nergens doortrekken) dan de E40 op... (moet ik niet zeggen hee, daar kan je soms nog eens pieken halen van 200 als je chance hebt qua verkeer). Terwijl ik het hier schrijf komt vrouwke met een papier van de federale politie naast me staan lol... 64 waar je 50 mag, gecorrigeerd tot 59, kost 50 euro die 'k ga terug vragen aan Coyotte hahaha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls ik hier vertrek..de N42 op (kan je nergens doortrekken) dan de E40 op... (moet ik niet zeggen hee, daar kan je soms nog eens pieken halen van 200 als je chance hebt qua verkeer). Terwijl ik het hier schrijf komt vrouwke met een papier van de federale politie naast me staan lol... 64 waar je 50 mag, gecorrigeerd tot 59, kost 50 euro die 'k ga terug vragen aan Coyotte hahaha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZo 'n groot verschil als ge 70 rijdt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDat is waarschijnlijk waar, ik heb geen ervaring met Muscle Cars. Maar mijn MX-5 naar +7000 toeren jagen is toch ook wel plezant.
Mijn 6 diesel naar 5000 toeren jagen ook trouwens.
Daarom dat ik het net stom vind om veel geld aan 1 wagen uit te geven waar je in Belgie amper iets mee bent.
Dan liever 2 autos die elk minder zijn, maar wel met duidelijkere focus zodat je uiteindelijk toch meer plezier hebt.
Bvb ipv Audi S6, dan toch liever Mazda 6 diesel en MX-5, ben ik waarschijnlijk nog pakken goedkoper uit.(niet op merken focussen, het is maar een voorbeeld)
Hoewel ik ook geen S6 als enigste wagen wil, kan dat voor een ander wel perfect zijn. Ik mis met m'n M4 niet veel... wil soms wat meer comfort (of tractie) hebben, een S6 bijvoorbeeld
maar dat is een mes wat langs 2 kanten snijdt hé, want dan verlies je op andere ogenblikken weer aan rijbeleving. Onlangs wel ontdekt dat er bij mij ruimte is voor een BMW i3'tje, een compleet ander soort wagen, een tegenpool qua gebruik, gebruikskosten en impact op het milieu. Mist helaas nog wat punch boven de 80km/u, maar dat bewijst de stelling hier wel een beetje, want dat is een leuke auto voor de Kempische trajectcontroles.
Comment
-
1.5jaar geleden mijn sneller speelgoed verkocht omdat ik er amper mee reed(slechts 450km gebold op 4 maanden) met de bedoeling om asap iets anders als speelgoed te kopen, nu 1.5jaar later, nog niks gekocht en niet geneigd ook, de firmaslet is snel genoeg voor dagelijks gebruik en om te spelen heb ik mijn E30 voor op 't circuit, hoe graag het hartje weer iets snel op de oprit wil, zegt da klein beetje verstand dat ik heb dat 't nutteloos is
vorige maand eens in Duitsland gereden en eerlijk gezegd 200+ rijden zegt me niks meer,nochtans veel stukken tegengekomen waar 't mocht en kon...mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een dikke twee jaar terug met een F31 325d testwagen. Na lang zoeken eens een stukje gevonden om dat spel eens te testen. Geen verkeer en een recht overzichtelijk stuk. Oké, even doortrekken hier en... flash! Een anonieme in de berm. Was iets van een 70 per uur in een zone 50 en de boete was zo'n 250 euro. Leuk testritje was dat.
De ganse trip mij aan de regels gehouden, één keer trok ik door en 'k had mijn moment goed uitgekozen, net op de piek geflitst en het rijbewijs kwijtgespeeld (op autosnelweg).
Moest daar een soort van trajectcontrole geweest zijn, had dat de piek afgevlakt en was het hooguit een dikke boete geweest, maar soit.
Ik sta onwaarschijnlijk weinig op de gevoelige plaat en al bijna 10j boetevrij (hout vasthouden).
Ben nu eenmaal heel alert achter het stuur en kies de plaatsen beter uit denk ik (?), neem nu uw voorbeeld, een zone 50... geef toe dat dat nu niet het beste idee was he.
Comment
Comment