Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tuurlijk kan je plezier hebben aan een snelle wagen. 20 jaar geleden was er minder verkeer en mocht je ook max 120km/h . Er zijn genoeg mensen die +120km/h rijden als het mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      De drukte op de wegen (ook heel veel ouderen), de staat van de wegen, de verkeersremmers, de infrastructuur, de anonieme wagens naast en op de weg, de snelheidsbeperkingen, enz... . Dat allemaal in de daguren (de tijd dat ik het meeste spendeer in m'n wagen) kan ik hier tegenwoordig haast nergens meer doorrijden, ook niet buiten de spits. Of ja toch wel, maar dan ben ik illegaal en/of asociaal bezig en zie ik constant grootlichten opflikkeren in m'n achteruitkijkspiegel. Ik rij 25 jaar met de auto, ik rij nog altijd graag vlot tot heel vlot. Maar tegenwoordig is de fun er echt helemaal af voor mij.
      Ik ben niet snel opgefokt, maar van die ouwe peekes kan ik echt zo hard m'n kas opfretten hé.
      Overal 20 per uur te weinig, hun voorrang nemen waar ze het gedacht hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik haal gewoon plezier om zo egaal (en zuinig) mogelijk te rijden, of dat nu met een snelle of trage is
        vind het echt een uitdaging zo weinig mogelijk te remmen, zoveel mogelijk te voorzien en in te schatten zonder de rest te hinderen, maar door shiften rij ik minder in de spits

accelereren of hernemen doet mij niets, duw-in-rug is niet aan mij besteed, hoge bochtsnelheid binnen het wettelijke wel
        Idem

Bovendien altijd leuk als (jonge) techniekers bij het onderhoud in de garage, niet begrijpen waarom de (originele) remblokken en banden, schijnbaar niet versleten raken....of denken dat de boord computer een "verkeerd verbruikcijfer" weergeeft...

In de bocht van Leuven (E40 naar E314) kan je telkens, tegen 90 km/u, SUV's en mono-volumes inhalen, die voor deze bocht, volledig in de remmen moeten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Ik ben niet snel opgefokt, maar van die ouwe peekes kan ik echt zo hard m'n kas opfretten hé.
          Overal 20 per uur te weinig, hun voorrang nemen waar ze het gedacht hebben...
          En het probleem is dat die door de vergrijzing tegenwoordig met heel veel zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
            In de bocht van Leuven (E40 naar E314) kan je telkens, tegen 90 km/u, SUV's en mono-volumes inhalen, die voor deze bocht, volledig in de remmen moeten....
            Ik vind dat een maffe bocht, volgens mij geldt daar geen snelheidsbeperking (dus 120 km/h), maar veel rapper dan 90 moet je daar idd niet gaan rijden.

Comment

Ik doe een paar keer per jaar een uitstapje met vrienden naar de Belgische Ardennen. Soms eens een weekendje, soms een dag uitstap. Specifiek om met de auto's te cruisen tussen mooie landschappen. Onbeschrijfbaar hoeveel fun we daar al gehad hebben. We hebben wel geen + 250pk auto's, maar een aanrader voor mensen die het wel hebben en graag eens alle pk's en vooral koppel gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                Ik doe een paar keer per jaar een uitstapje met vrienden naar de Belgische Ardennen. Soms eens een weekendje, soms een dag uitstap. Specifiek om met de auto's te cruisen tussen mooie landschappen. Onbeschrijfbaar hoeveel fun we daar al gehad hebben. We hebben wel geen + 250pk auto's, maar een aanrader voor mensen die het wel hebben en graag eens alle pk's en vooral koppel gebruiken.
                Daar kan je inderdaad nog verantwoord doorgassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Ik vind dat een maffe bocht, volgens mij geldt daar geen snelheidsbeperking (dus 120 km/h), maar veel rapper dan 90 moet je daar idd niet gaan rijden.
                  Ik denk dat daar een bord van 70 staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten

Ik heb het daar nog nooit gezien... kan aan mij liggen

Comment

De bocht van de aansluiting van de E313 op de E34 (Ring) in Antwerpen is ook een interessante. Geldt wel een max. van 70 per uur.

Comment

Ook voor mij is vermogen toch belangrijker aan het worden. Ik heb nu een 150pk diesel dat aangenaa is. Echter ik schakel zeker over naar een benzinee met vermogenstoename, al speel ik niet zo graag met cijfertjes. Pks zeggen niet altijd iets uiteraard en hangt van type wagen af.

Vind dat er hier sommige wel wat depressief doen met je kan nergens doorrijden etc... waar ik kan, en dat is toch elke dag trek ik gewoon snel op. Ik rij niet elke dat 170 op de autostrade natuurlijk maar daar zit het plezier ook niet in. Gwn wat optrekken op binnenbaantjes als het kan of af en toe is sneller een bocht nemen dat is leuk.

Ik vind dat van al die flitspalen etc wat overdreven. Je weet ze 9/10 staan, anders is er nog zoiets als een gps of coyote. Als je natuurlijk panisch bent voor elke geparkeerde wagen naast de kant met de angst dit een flietswagen is... dan kun je er idd beter mee stoppen.
                        Ik heb al wel wat flietsboetes gehad in men leven maar de laatste was jaren geleden en ik rij elke dag zowat bijna overal boven de legale snelheid. Zolang dit verantwoord kan zie ik het problee niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten

Ja, maar wel in de verkeerde richting ....

Voor 90 km/u mag uw auto wel niet slap in de veren of banden hangen... en geen file

Zeker niet achter zo'n reus "op stelten" rijden, (type X6 of Q7) anders moet je ook remmen tot 70 km/u om daarna weer vol te acceleren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                            Ook voor mij is vermogen toch belangrijker aan het worden. Ik heb nu een 150pk diesel dat aangenaa is. Echter ik schakel zeker over naar een benzinee met vermogenstoename, al speel ik niet zo graag met cijfertjes. Pks zeggen niet altijd iets uiteraard en hangt van type wagen af.

Vind dat er hier sommige wel wat depressief doen met je kan nergens doorrijden etc... waar ik kan, en dat is toch elke dag trek ik gewoon snel op. Ik rij niet elke dat 170 op de autostrade natuurlijk maar daar zit het plezier ook niet in. Gwn wat optrekken op binnenbaantjes als het kan of af en toe is sneller een bocht nemen dat is leuk.

Ik vind dat van al die flitspalen etc wat overdreven. Je weet ze 9/10 staan, anders is er nog zoiets als een gps of coyote. Als je natuurlijk panisch bent voor elke geparkeerde wagen naast de kant met de angst dit een flietswagen is... dan kun je er idd beter mee stoppen.
                            Ik heb al wel wat flietsboetes gehad in men leven maar de laatste was jaren geleden en ik rij elke dag zowat bijna overal boven de legale snelheid. Zolang dit verantwoord kan zie ik het problee niet.
                            Ik weet niet waar jij woont, maar als je wil mag je met mij hier eens een dagje rondrijden (voorkempen). Heeft niets met depressief te maken, is gewoon de spijtige realiteit. Ofwel is jullie vlot rijden voor mij traag rijden, dat kan ook. En als ik zie dat de anonieme van de lokale hier op een rustige zaterdagmorgen langs een mooie 50 baan staat, ja dan ben ik bang om nog ergens door te knallen. Ik moet werken voor m'n centen en ik geef ze liever aan iets anders dan aan (absurde) boetes.

Comment

Als ik hier vertrek..de N42 op (kan je nergens doortrekken) dan de E40 op... (moet ik niet zeggen hee, daar kan je soms nog eens pieken halen van 200 als je chance hebt qua verkeer). Terwijl ik het hier schrijf komt vrouwke met een papier van de federale politie naast me staan lol... 64 waar je 50 mag, gecorrigeerd tot 59, kost 50 euro die 'k ga terug vragen aan Coyotte hahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Als ik hier vertrek..de N42 op (kan je nergens doortrekken) dan de E40 op... (moet ik niet zeggen hee, daar kan je soms nog eens pieken halen van 200 als je chance hebt qua verkeer). Terwijl ik het hier schrijf komt vrouwke met een papier van de federale politie naast me staan lol... 64 waar je 50 mag, gecorrigeerd tot 59, kost 50 euro die 'k ga terug vragen aan Coyotte hahaha
                                Een dikke twee jaar terug met een F31 325d testwagen. Na lang zoeken eens een stukje gevonden om dat spel eens te testen. Geen verkeer en een recht overzichtelijk stuk. Oké, even doortrekken hier en... flash! Een anonieme in de berm. Was iets van een 70 per uur in een zone 50 en de boete was zo'n 250 euro. Leuk testritje was dat.

Comment

Zo 'n groot verschil als ge 70 rijdt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Zo 'n groot verschil als ge 70 rijdt ?
                                    Yes, vanaf 70+ is 200 en eurootjes, paar jaar geleden ook eens gehad. Dan jaar of vijf boetevrij gereden tot vorige week er nog eens een boete in de bus zat, 65 naar 59, 50euro aub!
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Dat is waarschijnlijk waar, ik heb geen ervaring met Muscle Cars. Maar mijn MX-5 naar +7000 toeren jagen is toch ook wel plezant.
                                      Mijn 6 diesel naar 5000 toeren jagen ook trouwens.
                                      Daarom dat ik het net stom vind om veel geld aan 1 wagen uit te geven waar je in Belgie amper iets mee bent.
                                      Dan liever 2 autos die elk minder zijn, maar wel met duidelijkere focus zodat je uiteindelijk toch meer plezier hebt.
                                      Bvb ipv Audi S6, dan toch liever Mazda 6 diesel en MX-5, ben ik waarschijnlijk nog pakken goedkoper uit.(niet op merken focussen, het is maar een voorbeeld)
                                      Ik ben geneigd om u gelijk te geven, maar de realiteit is dat we allemaal anders zijn.
                                      Hoewel ik ook geen S6 als enigste wagen wil, kan dat voor een ander wel perfect zijn. Ik mis met m'n M4 niet veel... wil soms wat meer comfort (of tractie ) hebben, een S6 bijvoorbeeld maar dat is een mes wat langs 2 kanten snijdt hé, want dan verlies je op andere ogenblikken weer aan rijbeleving. Onlangs wel ontdekt dat er bij mij ruimte is voor een BMW i3'tje, een compleet ander soort wagen, een tegenpool qua gebruik, gebruikskosten en impact op het milieu. Mist helaas nog wat punch boven de 80km/u, maar dat bewijst de stelling hier wel een beetje, want dat is een leuke auto voor de Kempische trajectcontroles.

Comment

1.5jaar geleden mijn sneller speelgoed verkocht omdat ik er amper mee reed(slechts 450km gebold op 4 maanden) met de bedoeling om asap iets anders als speelgoed te kopen, nu 1.5jaar later, nog niks gekocht en niet geneigd ook, de firmaslet is snel genoeg voor dagelijks gebruik en om te spelen heb ik mijn E30 voor op 't circuit, hoe graag het hartje weer iets snel op de oprit wil, zegt da klein beetje verstand dat ik heb dat 't nutteloos is
                                        vorige maand eens in Duitsland gereden en eerlijk gezegd 200+ rijden zegt me niks meer,nochtans veel stukken tegengekomen waar 't mocht en kon...
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Een dikke twee jaar terug met een F31 325d testwagen. Na lang zoeken eens een stukje gevonden om dat spel eens te testen. Geen verkeer en een recht overzichtelijk stuk. Oké, even doortrekken hier en... flash! Een anonieme in de berm. Was iets van een 70 per uur in een zone 50 en de boete was zo'n 250 euro. Leuk testritje was dat.
                                          Ha-ha. Helaas ook meegemaakt.
                                          De ganse trip mij aan de regels gehouden, één keer trok ik door en 'k had mijn moment goed uitgekozen, net op de piek geflitst en het rijbewijs kwijtgespeeld (op autosnelweg).
                                          Moest daar een soort van trajectcontrole geweest zijn, had dat de piek afgevlakt en was het hooguit een dikke boete geweest, maar soit.

Ik sta onwaarschijnlijk weinig op de gevoelige plaat en al bijna 10j boetevrij (hout vasthouden).
                                          Ben nu eenmaal heel alert achter het stuur en kies de plaatsen beter uit denk ik (?), neem nu uw voorbeeld, een zone 50... geef toe dat dat nu niet het beste idee was he.

Comment

Working...
                                          X