Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

    Ha-ha. Helaas ook meegemaakt.
    De ganse trip mij aan de regels gehouden, één keer trok ik door en 'k had mijn moment goed uitgekozen, net op de piek geflitst en het rijbewijs kwijtgespeeld (op autosnelweg).
    Moest daar een soort van trajectcontrole geweest zijn, had dat de piek afgevlakt en was het hooguit een dikke boete geweest, maar soit.

    Ik sta onwaarschijnlijk weinig op de gevoelige plaat en al bijna 10j boetevrij (hout vasthouden).
    Ben nu eenmaal heel alert achter het stuur en kies de plaatsen beter uit denk ik (?), neem nu uw voorbeeld, een zone 50... geef toe dat dat nu niet het beste idee was he.
    troost je mijn laatste zware(235€) was in Antwerpen, er is daar in't centrum een tunneltje(komende van de meir richting leien), blijkbaar mag je maar 30 daar..., ikke dacht eens door te trekken in dienen tunnel met mijn V70R, dure symfonie....
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • #42
      pure, blinde bocht, wie vindt het uit ?

      Comment


      • #43
        Het louter starten van een 3.2 benzine maakt een mens vrolijk, snelheid is voor losers.

        Comment


        • #44
          vrolijk wakker worden

          Comment


          • #45
            Mensen die constant te snel rijden met hun Coyote aan zijn de dwazen onder ons. Meestal hebben ze dan nog niet eens voldoende vermogen bij om het leuk te maken. M.a.w. hoe dom kan je rijden.


            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

              Idem

              Bovendien altijd leuk als (jonge) techniekers bij het onderhoud in de garage, niet begrijpen waarom de (originele) remblokken en banden, schijnbaar niet versleten raken....of denken dat de boord computer een "verkeerd verbruikcijfer" weergeeft...

              In de bocht van Leuven (E40 naar E314) kan je telkens, tegen 90 km/u, SUV's en mono-volumes inhalen, die voor deze bocht, volledig in de remmen moeten....
              Die van E314 naar E40 (Luik) is ook een toffe...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Een MX-5, hoe plezant het concept ook is, kan nooit dezelfde kick geven als een ponycar zonder tractiecontrole.
                Tractiecontrole op de MX-5 afzetten, bak in twee en vol gas op het rond punt
                Last edited by ; 22/04/2017, 05:16.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                  Het louter starten van een 3.2 benzine maakt een mens vrolijk, snelheid is voor losers.
                  Hier met de 3.7 juist hetzelfde.
                  Smile tot achter de oren.

                  Heb ook veel geluk dat ik nooit in de ochtend en avondspits moet rijden (aanschuiven).
                  Last edited by camaro 68 rs; 22/04/2017, 09:14.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                    Ik sta onwaarschijnlijk weinig op de gevoelige plaat en al bijna 10j boetevrij (hout vasthouden).
                    Ben nu eenmaal heel alert achter het stuur en kies de plaatsen beter uit denk ik (?), neem nu uw voorbeeld, een zone 50... geef toe dat dat nu niet het beste idee was he.
                    Ik ben ook alert (zeker met de moto), maar dat constant alert moeten zijn neemt ook een flink deel van het rijplezier af. En inderdaad, dat in die zone 50 was niet het meest slimme idee. Maar als je een testwagen meekrijgt dan test je die op het eerste vrije stuk, en dat was per toeval die (lege) zone 50.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

                      Ik weet niet waar jij woont, maar als je wil mag je met mij hier eens een dagje rondrijden (voorkempen). Heeft niets met depressief te maken, is gewoon de spijtige realiteit. Ofwel is jullie vlot rijden voor mij traag rijden, dat kan ook. En als ik zie dat de anonieme van de lokale hier op een rustige zaterdagmorgen langs een mooie 50 baan staat, ja dan ben ik bang om nog ergens door te knallen. Ik moet werken voor m'n centen en ik geef ze liever aan iets anders dan aan (absurde) boetes.
                      Ik woon zelf in Schoten, binnenkort Ekeren. Ook hier wordt regelmatig geflietst. Ik doe elke dag een trajecht naar Kontich en terug voor men werk. Ook daar kom ik flietspalen tegen en af en toe eens een vreemd geparkeerde wagen tegen die dan soms politie blijkt te zijn. Echter laat dat me de pret niet bederven en zijn er nog veel meer plekken waar ik gewoon kan doorrijden. Als ik er eens bij nadenk zie ik zelfs gewoon niet veel op men snelheidsteller.
                      Is het in de kempen dan zo veel erger? De enige plek in Belgie die ik ken dat bijna niet te doen is qua controles dat is Mechelen. De kempen lijkt mij net nog relax met genoeg binnenbanen.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Philken

                        troost je mijn laatste zware(235€) was in Antwerpen, er is daar in't centrum een tunneltje(komende van de meir richting leien), blijkbaar mag je maar 30 daar..., ikke dacht eens door te trekken in dienen tunnel met mijn V70R, dure symfonie....
                        Dat is eveneens mijn zwaarste flietsboete geweest. Wel de tunnel die uitkomt richting plantin. 84, ik vond het wel onverantwoord toen en heb mij dan lange tijd aangepast op plaatsen die ik niet ken. Was de eerste keer dat ik dat tunneltje nam, ook de laatste.
                        Minimumboete maar met slachtofferhulpkosten e.d. tikte het net de 500euro aan + 15dagen rijbewijs kwijt. Was in 2011.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

                          Ik woon zelf in Schoten, binnenkort Ekeren. Ook hier wordt regelmatig geflietst. Ik doe elke dag een trajecht naar Kontich en terug voor men werk. Ook daar kom ik flietspalen tegen en af en toe eens een vreemd geparkeerde wagen tegen die dan soms politie blijkt te zijn. Echter laat dat me de pret niet bederven en zijn er nog veel meer plekken waar ik gewoon kan doorrijden. Als ik er eens bij nadenk zie ik zelfs gewoon niet veel op men snelheidsteller.
                          Is het in de kempen dan zo veel erger? De enige plek in Belgie die ik ken dat bijna niet te doen is qua controles dat is Mechelen. De kempen lijkt mij net nog relax met genoeg binnenbanen.
                          Van Schoten naar Kontich. Dat is zowat het meest dichtbevolkte traject dat je kan rijden in Vlaanderen.

                          Comment


                          • #53
                            Hier, wat water bij de wijn:

                            http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-defect.dhtml

                            Gassen maar


                            Het traject die ik dagelijks doe (E403) staan er toch welgeteld 0 flitspalen. Voor flitsers is er ook niet echt veel ruimte en zouden bijgevolg direct opvallen. Voor het overige vertrouw ik wel op Waze. Daar kan je in principe dus ook wel ééns doortrekken, maar in de spits is dat niet echt interessant.
                            Last edited by ; 22/04/2017, 10:38.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten


                              Het traject die ik dagelijks doe (E403) staan er toch welgeteld 0 flitspalen. Voor flitsers is er ook niet echt veel ruimte en zouden bijgevolg direct opvallen. Voor het overige vertrouw ik wel op Waze. Daar kan je in principe dus ook wel ééns doortrekken, maar in de spits is dat niet echt interessant.
                              Nog nooit flitsers (niet) zien staan op E403? Ben daar spijtig genoeg al een paar keer tegen de lamp gelopen. Er zijn wel degelijk plekjes, liefst staan ze tussen Zedelgem en Brugge aan het bosje maar ook de brugpijlers geven voldoende camouflage.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

                                Nog nooit flitsers (niet) zien staan op E403? Ben daar spijtig genoeg al een paar keer tegen de lamp gelopen. Er zijn wel degelijk plekjes, liefst staan ze tussen Zedelgem en Brugge aan het bosje maar ook de brugpijlers geven voldoende camouflage.
                                Daar inderdaad wel, maar daar kom ik niet veel. Ik ga er meestal al vroeger af / op. Het stuk Lichtervelde -> Moorsele is toch wel vrij "clean" hoor.

                                Comment


                                • #56
                                  Idd, daar valt het mee enkel dicht bij het tankstation wordt er soms in de middenberm post gevat.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik rij nooit in de (voor)Kempen rond, maar blijkbaar is het daar wel de hel als je de berichten van Jakkel leest.

                                    Ik wil wel enig tegengewicht in de schaal werpen voor de schijnbaar zeer pessimistische berichten

                                    Waar ik woon, langs de N42, in Het uiterste zuiden van Oost-Vlaanderen, kan je twee kanten uit: ofwel rij je Oost-Vlaanderen 'in' en volg je de N42 en dan is het inderdaad retesaai tot een stuk voorbij Gent. Richting Ninove/Aalst is het al niet veel beter.

                                    Echter, als ik 10 minuten rij zit ik aan de grens met Henegouwen. Ten eerste zijn alle baantjes die naam soms amper waardig daar nog 90 km/h (en ik ontdek nog elke keer nieuwe), en kan je naadloos gassen tot aan de Franse grens en er een stuk over (want ik Frankrijk kan je nog doorrijden op veel plaatsen, ook in Noord-Frankrijk).

                                    Ik doe ongeveer 1 keer per maand (minder in de winter, meer in de zomer) puur voor het plezier in die contreien en dan is mijn gedacht vaak dat ik toch een pak meer vermogen zou kwijtraken dan de huidige kleine benzines die ik heb (maar die wel immens fun geven om in toeren te trekken, net aan het rood te schakelen, te gooien en te smijten/... zonder dat het ooit zwaar illegaal wordt).

                                    Anderzijds, zelfs waar ik woon zijn er baantjes die rijplezier geven. Als ik van m'n werk kom bijvoorbeeld kan ik ergens indraaien zodat ik via een aaneenschakeling van baantjes quasi aan mijn deur uitkom. OK, dat is allemaal 70 geworden, maar ik rij gewoon 90. Ik ben er nog nooit geflitst en als het toch ooit zo is, is het na correctie misschien eens 75 Euro.

                                    Ik heb ook het geluk dat mijn woon-werk verkeer quasi verkeersvrij is (ik overdrijf, maar ik schuif misschien 2 dagen per maand eens aan bij het binnenrijden van een stad en verder niets).

                                    Last but not least haal ik uit veel dingen plezier bij het autorijden. Het hoeft niet altijd 'alles geven-toeren trekken-laat remmen' te zijn, soms geniet ik van een rit aan 70 km/h, raampje open en muziek op. Soms geniet ik er van om op een gekend traject zo weinig mogelijk te verbruiken. Ik haal ook immens veel plezier van het poetsen en detailen van een auto. Na 4u bezig geweest te zijn enen drinken met uitzicht op de blinkende auto. Ik geniet gewoon heel hard van met auto's bezig zijn op zich.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      Van Schoten naar Kontich. Dat is zowat het meest dichtbevolkte traject dat je kan rijden in Vlaanderen.
                                      ik heb lang in kontich gewoond. het stuk E19 antwerpen-kontich gaat meestal wel vlot hoor. Schoten-Antwerpen is iets anders tijdens de spits.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                        Last but not least haal ik uit veel dingen plezier bij het autorijden. Het hoeft niet altijd 'alles geven-toeren trekken-laat remmen' te zijn, soms geniet ik van een rit aan 70 km/h, raampje open en muziek op. Soms geniet ik er van om op een gekend traject zo weinig mogelijk te verbruiken. Ik haal ook immens veel plezier van het poetsen en detailen van een auto. Na 4u bezig geweest te zijn enen drinken met uitzicht op de blinkende auto. Ik geniet gewoon heel hard van met auto's bezig zijn op zich.
                                        Hier kan ik me ook enorm in vinden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik ook, daarom doe mijn oud materiaal niet weg... 70 km/u is ideaal (bij zonnig weer) om met mijn oude Spitfire rond te wandelen.
                                          Met de Saab idem dito, maar daar is dan de 5de versnelling overbodig geworden ;-))

                                          Comment

                                          Working...
                                          X