Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Quovadis heeft een punt.

Comment

Dat heeft hij vaak, hier.

Meerwaarde voor dit forum imo.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Zelf rij ik al een goed half jaar met een S4 en moet zeggen qua echt snel rijden hou ik me meer in dan vroeger (verstand zal met de jaren komen) met mijn 160pk A4.
        Woon werk verkeer is een 26 km per dag, dan staat die in comfort mode, in het weekend schakel ik over naar dynamic en voel je toch het verschil in koppel. Zo voorkom ik dat het teveel gaat wennen in plaats van vroeger elke dag na het werk als een asociale aan de lichten op te trekken.
        Waar ik woon (N-Limburg) zijn er nog veel wegen op de boerenbuiten waar ik ze eens kan loslaten, af en toe tripje Duitsland

Oh en dat geluid, dikke plus!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
          Is het in de kempen dan zo veel erger?
          Bijgevoegd een kaartje met de trajectcontroles rond Turnhout.

Ik snapte nooit dat men in het nieuws altijd bezig was over de 'eerste' trajectcontrole op het viaduct bij Gent, want toen die live ging, had men in Oud-Turnhout al duizenden gepakt.

Maar zoals je kan zien staat het echt vol met trajectcontroles, en daarnaast ook nog flitspalen overal.
          En er wordt ook vrij veel met wagens geflitst.
          Op zich vind ik dat eigenlijk nog niet het ergste, maar als je op een mooie dag in het weekend wil gaan rijden, dan:
          - staan de hoofdwegen volledig vol bij ieder verkeerslicht (en die zijn er veel!)
          - staan de binnenwegen (voor zover die er nog zijn), ook vol
          - en rij je op fietsers op de superkleine wegen. (en eerlijk gezegd gun ik de fietsers dat ook wel, ik fiets ook regelmatig)
          Maar het gevolg is dus wel dat je voor een lekker ontspannen ritje eerst een heel routeplan moet maken hoe je best kan rijden om ontspannen te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
            Als er iemand tegen 60 op een 70 weg rijdt, heb je toch geen Ferrari nodig om daar op 3 seconden over te gaan ?
            Allee, het mogen er dan nog 4 zijn. 't Was bij manier van spreken, maar het gaat over de uitspraak van quovadis, die zegt dat je in een zeepbel leeft "bwwaark" als je denkt dat het veiliger is.
            tel nog maar eens. In principe mag je niet sneller dan 70, en dus win je maar 2.7 meter per seconde op de voorligger., beginnen op 10 meter erachter + jouw wagenlengte + voorligger lengte + 10 meter ervoor terug invoegen en je bent al meer dan 10 seconden kwijt. Ook heb je op die tijd al 200 meter in totaal afgelegd en eventuele tegenliggers ook. Die moeten dus meer dan 400 meter weg zijn om geen ongelukken te hebben.

Om in 3 seconden erover te gaan moet je al gemiddeld 30 km/u sneller rijden maar je vertrekt van diezelfde 60 km/u als de voorligger. Dan rijdt je al 120 bij het invoegen. Kan jouw wagen van 60 naar 120 in 3 seconden?

Comment

60 naar 120 in 3 sec lukt nog juist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                ...maar je vertrekt van diezelfde 60 km/u als de voorligger...
                echt niet ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Iemand inhalen kan nooit “veiliger” als achter iemand blijven rijden… hoe snel uw auto ook is….

Iedereen weet toch dat meer snelheid, juist de oorzaak is van meer ongevallen….Of dient het verkeersreglement alleen om de "snelle" bestuurders te pesten...

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Inhaal ongevallen:
                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Lindsay Eijke uit het Oost-Vlaamse Zomergem is op zoek naar getuigen van het verkeersongeval waarbij zij en haar vijfjarig zoontje een maand geleden betrokken waren.

ik heb geen een van je links bekeken, maar hoe meer je post, hoe meer ik vind dat je achterlijke posts post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Quovadis heeft een punt.
                    Echt ? Welk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

In 4 sec. heb ik er dan al 2 te grazen,en t'is ook geen Ferrari
                      Ik sprak van een inhalingsmanoeuver die begint op dezelfde snelheid als de wagen voor ons... als men al in volle vaart aankomt gaat het natuurlijk veel sneller, maar is dat nog veilig ? De ernst van een ongeval heeft vooral te maken met het verschil in snelheden.

Comment

In principe mag je niet sneller dan 70,
                        Ja dan stopt de discussie al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Ik sprak van een inhalingsmanoeuver die begint op dezelfde snelheid als de wagen voor ons...
                          Dat deed je niet.

Comment

En terwijl zitten de freaks wel te freaken hoe snel een Tesla wel kan optrekken. Hoe hypocriet kan het zijn ?

Comment

Dan rijdt je al 120 bij het invoegen.
                              Het is "Dan rijd je .. " ... als je echt de puntjes op de i wil ... :-S
                              Of eventueel " Dan rij je". Maar zeker niet met dt.
                              Freaks.

Comment

Nu zal ik wel weer de trol zijn, let op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Het is "Dan rijd je .. " ... als je echt de puntjes op de i wil ... :-S
                                  Of eventueel " Dan rij je". Maar zeker niet met dt.
                                  Freaks.
                                  Je hebdt gelijk

Comment

Een mx5 pakken duurt maar 2s hoor.

Comment

Als uw wagen niet rap genoeg is, moet je maar een aanloopje nemen, dan lukt het nog wel in 3 seconden.

Comment

Probleem met die "rappe wagens" is dat je ze na een tijdje niet meer rap vind. Zéér vervelend vind ik dat.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Bijgevoegd een kaartje met de trajectcontroles rond Turnhout.

Bwah, Turnhout is sowieso een heel druk knooppunt en die ring is al lang niet meer de plaats om de peekaas los te laten (20 jaar geleden was het anders ja).
                                          Elke noemenswaardige stad met een ring is te druk. Maar je moet vanuit Turnhout nog geen 10 kilometer rijden of je zit in the middle of nowhere (dan wel de juiste kant oprijden hé )
                                          't Is hier een publiek forum, dus ik ga geen locaties vernoemen, maar er zitten verdorie heel fijne stukken tussen (slingerwegen, deftige kwaliteit).

Mechelen heb ik hier ook zien passeren, dat is wederom niet de plaats ervoor. Ik hou mij daar strikt aan de regels... tot buiten de grenzen van de stad. Neem nu de E19, drie baanvakken en gaan met die banaan. Of dat nieuw traject tussen Mechelen en Peulis, de perfecte asfalt en infrastructuur om er 70km/u te rijden.

Comment

Working...
                                          X