Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

    Je hebdt gelijk
    Ik vindt dat ook!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      Probleem met die "rappe wagens" is dat je ze na een tijdje niet meer rap vind. Zéér vervelend vind ik dat.
      Dat duurt idd niet lang.
      Z4 M40i

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

        Iemand inhalen kan nooit “veiliger” als achter iemand blijven rijden… hoe snel uw auto ook is….

        Ik zie het elke dag op een stuk steenweg dat ik doe waar je alternerend kan inhalen...vroeger 90, nu 70...realiteit : treintje rijden tegen hooguit 60 en niemand die "durft" voorbijsteken want ze moesten maar eens te snel gaan...maar ze blijven allemaal wel "lekker veilig" pal achter mekaar rijden....en regelmatig rijden ze zo op automatische piloot zodat er kop staart botsingen zijn..niet door overdreven snelheid, maar gewoon omdat iedereen ligt te slapen en kort op mekaar rijdt en als de eerste dan stopt voor een of ander reden is t prijs..
        Dan ben ik blij met een beetje vermogen, op het stuk waar ik dan mag inhalen, kan ik ze dan allemaal ineens inhalen .. Ga ik dan boven de 70 op dat moment op een vak zonder tegenliggers en pal tussen de velden? Hell yes! En eens voorbij laat ik mij weer uitbollen om zonder voorliggers en met perfect zicht rustig verder te rijden...
        Als ik treintje wil rijden ...neem ik de trein..
        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Maar je moet vanuit Turnhout nog geen 10 kilometer rijden of je zit in the middle of nowhere (dan wel de juiste kant oprijden hé )
          Richting Nederland bedoel je dan?
          Of bedoel je Postel, Dessel, Mol?
          Daar kan je wel doorrijden, maar is allemaal rechtdoor. Haal ik weinig plezier uit met de Miata.
          Anders laat je het maar weten via pm aub.

          Comment


          • Om vlot en veilig voorbij te kunnen steken aan lagere snelheden heb je heus geen kanon van 400 Pk nodig (wat toch als vermogen van een snelle wagen beschouwd kan worden) om veilig en vlot voorbij te kunnen steken. Als ik mijn 184 Pk diesel 'pedal to the metal' duw om een taffelaar die 60 bolt voorbij te steken dan gaat dat echt wel snel. Bij hogere (illegale) snelwegsnelheden is het een ander verhaal.

            Comment


            • Plezanter als je dat kan zonder dat de pedal het metal raakt
              Z4 M40i

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Plezanter als je dat kan zonder dat de pedal het metal raakt
                Zeker als je al moet opletten dat je niet uitbreekt bij het maneuver lol.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Richting Nederland bedoel je dan?
                  Of bedoel je Postel, Dessel, Mol?
                  Daar kan je wel doorrijden, maar is allemaal rechtdoor. Haal ik weinig plezier uit met de Miata.
                  Anders laat je het maar weten via pm aub.
                  Driehoek Turnhout - Kasterlee - Retie zijn leuke baantjes, vind ik :p

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Om vlot en veilig voorbij te kunnen steken aan lagere snelheden heb je heus geen kanon van 400 Pk nodig (wat toch als vermogen van een snelle wagen beschouwd kan worden) om veilig en vlot voorbij te kunnen steken. Als ik mijn 184 Pk diesel 'pedal to the metal' duw om een taffelaar die 60 bolt voorbij te steken dan gaat dat echt wel snel. Bij hogere (illegale) snelwegsnelheden is het een ander verhaal.
                    Lol vandaar de verwarring tussen ons... Ik beschouw mijn 330e met 250pk en jouw 320d met 184pk ook niet als gemiddelde wagens, dat zijn in mijn ogen snelle wagens voor de meeste werkende mensen Met een 320d zal een inhaalmaneuver evengoed lukken
                    Een gemiddelde niet liefhebbers daily wagen zal eerder iets rond de 1,6d met 110pk zijn denk ik...en dan duurt het toch net wat langer
                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                    Comment


                    • Kunt gij altijd wel plezier halen uit gelijk welke wagen. Als ge een pk monster kunt permitteren dan kan het financieel geen probleem zijn om ook is op het circuit te gaan rijden.
                      Met de MX-5 bewust gekozen voor de 130 pk, gewoon financieel dan en ook voor het dagelijkse gebruik meer dan voldoende en als het is even kan de gas erop.
                      Soms denk ik, had ik mij beter geen comfortabelere wagen gekocht? Meer plaats, grotere koffer. Ma als ik dan met de MX-5 rij verdwijnt die gedachte snel, blijft fun in gelijk welke omstandigheden, file rijden is natuurlijk nooit leuk.

                      Ik weet ook van mezelf moest het budget voor een wagen hoger liggen, ik wsl ook voor nog meer zou gaan. Kwa fun, betaalbaarheid behoort de MX-5 natuurlijk tot de top! En in mijn geval is dit wagentje momenteel ideaal.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

                        Lol vandaar de verwarring tussen ons... Ik beschouw mijn 330e met 250pk en jouw 320d met 184pk ook niet als gemiddelde wagens, dat zijn in mijn ogen snelle wagens voor de meeste werkende mensen Met een 320d zal een inhaalmaneuver evengoed lukken
                        Een gemiddelde niet liefhebbers daily wagen zal eerder iets rond de 1,6d met 110pk zijn denk ik...en dan duurt het toch net wat langer
                        Op AF een 320d een snelle wagen noemen. Dat durf ik niet hoor!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

                          Ik zie het elke dag op een stuk steenweg dat ik doe waar je alternerend kan inhalen...vroeger 90, nu 70...realiteit : treintje rijden tegen hooguit 60 en niemand die "durft" voorbijsteken want ze moesten maar eens te snel gaan...maar ze blijven allemaal wel "lekker veilig" pal achter mekaar rijden....en regelmatig rijden ze zo op automatische piloot zodat er kop staart botsingen zijn..niet door overdreven snelheid, maar gewoon omdat iedereen ligt te slapen en kort op mekaar rijdt en als de eerste dan stopt voor een of ander reden is t prijs..
                          Dan ben ik blij met een beetje vermogen, op het stuk waar ik dan mag inhalen, kan ik ze dan allemaal ineens inhalen .. Ga ik dan boven de 70 op dat moment op een vak zonder tegenliggers en pal tussen de velden? Hell yes! En eens voorbij laat ik mij weer uitbollen om zonder voorliggers en met perfect zicht rustig verder te rijden...
                          Als ik treintje wil rijden ...neem ik de trein..
                          Dat is inderdaad dagelijkse kost. Meerdere wagens tegelijk inhalen is ook een overtreding en niet zonder gevaar (ik moet het gauw zeggen, anders is de eer weer voor ene moraalridder). Telkens opnieuw invoegen lukt niet bij zo'n treintje aangezien ze te dicht op elkaar rijden. Het kan in extremis nog, maar 't zal jou niet in dank worden afgenomen. De realiteit is dat je 't treintje dus in één keer inhaalt. Om eerlijk te zijn, ik onderschat een 320d niet, maar dan zou ik hoogst waarschijnlijk toch blijven hangen achter dat treintje, dat is het verschil. Prima voorbeeld wel, want dat zijn het type manoeuvres waarbij ik vrees dat iemand met een dashcam en/of overdreven gevoel voor burgerschap wel eens de confrontatie wil aangaan... Wie weet zien we mekaar binnenkort op HLN.be.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                            En het probleem is dat die door de vergrijzing tegenwoordig met heel veel zijn.
                            en in de toekomst nog meer, jij zal ooit erbij zijn ;-))

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                              Dat is inderdaad dagelijkse kost. Meerdere wagens tegelijk inhalen is ook een overtreding en niet zonder gevaar (ik moet het gauw zeggen, anders is de eer weer voor ene moraalridder). Telkens opnieuw invoegen lukt niet bij zo'n treintje aangezien ze te dicht op elkaar rijden. Het kan in extremis nog, maar 't zal jou niet in dank worden afgenomen. De realiteit is dat je 't treintje dus in één keer inhaalt. Om eerlijk te zijn, ik onderschat een 320d niet, maar dan zou ik hoogst waarschijnlijk toch blijven hangen achter dat treintje, dat is het verschil. Prima voorbeeld wel, want dat zijn het type manoeuvres waarbij ik vrees dat iemand met een dashcam en/of overdreven gevoel voor burgerschap wel eens de confrontatie wil aangaan... Wie weet zien we mekaar binnenkort op HLN.be.
                              Ik steek de treintjes voorbij hoor. De grootste gevaren van treintjes voorbij te steken, een zijstraat waaruit er ene de weg opdraait of ene in 't treintje die zonder in z'n achteruitkijkspiegel te zien ook plots voor uw neus voorbij begint te steken. Hernemingen bij kickdown van een 320d in de lagere snelheden zijn best snel te noemen, vind ik.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                en in de toekomst nog meer, jij zal ooit erbij zijn ;-))
                                Dat is waar.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                  Dat is waar.
                                  Tja, ik dacht ook dat het mij niet zou overkomen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                    Ik steek de treintjes voorbij hoor. De grootste gevaren van treintjes voorbij te steken, een zijstraat waaruit er ene de weg opdraait of ene in 't treintje die zonder in z'n achteruitkijkspiegel te zien ook plots voor uw neus voorbij begint te steken. Hernemingen bij kickdown van een 320d in de lagere snelheden zijn best snel te noemen, vind ik.
                                    Zonder te spreken van degene die snapt dat hij voorbij zal gestoken worden, en die heimelijk het gat tussen hem en zijn voorganger dicht doet, om jouw te pesten...

                                    Comment


                                    • Zou het kunnen dat die graag zouden inhalen diezelfde zijn, als ze niet kunnen inhalen gaan slapen, omdat ze maar niet gewend geraken aan de lage snelheid op desbetreffende plek

                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Op m'n dagelijks woon-werk traject is het ook altijd druk-druk-druk... Zelfs al zitten denken om gedeeltelijk over te stappen naar een moto voor plezier aan het rijden, ipv de auto. Ook al hebben auto's me altijd meer aangesproken. Maar ik denk dat de rijbeleving van een gemotoriseerde 2-wieler groter is.

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • Is dat werkelijk zo dat je geen treintje in 1 keer mag inhalen???? Ik doe dat altijd als de kans er is en je zit achter een traag treintje...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X