Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ...als je nu écht vloert maurice, pedaal op de grond...geeft dat toch 100% vermogen nog, of niet ?
    wij zouden denken van ja, meestal geeft de sport-modus gewoon meer gas in je plaats, met een zelfde druk op de pedaal
    maar eigen lijk is het antwoord neen voor de motoren die meer dan 200pk's leveren, een dergelijk vermogen is al niet naar het asfalt te brengen in de eerste twee versnellingen, en zeker op het nat. Vandaar dat de elektronische waakhonden het vermogen tijdelijk afromen, hetzij door het motormanagement, hetzij via de ABS. Anders zouden er veel meer strepen van banden op de baan ;-) , of wagens in de gracht ;-))
    Remember de Porsches en de BMW's van 20 jaar geleden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

      Eigenlijk geen idee, ik heb dat in die 2 jaar eigenlijk nog niet geprobeerd, maar snel optrekken aan de lichten bijvoorbeeld, zit er in die ECO-stand niet in.
      'k Zal 't nog eens testen.
      Verder gebruik ik de ECO-stand nauwelijks tot niet, dagelijks verkeer werkt de stand NORMAL eigenlijk perfect; op reis naar La Douce France kies ik de COMFORT stand... zalig comfortabel.
      Die Comfort stand is op ons Belgisch wegennet meestal te deinerig.

      Feit is, je kan er 4 verschilende auto's van maken al naargelang je muts staat.
      En in de personaliseerbare mode kies je gewoon alle parameters zelf: motorsturing, versnellingsbak, thermisch comfort, vering, vierwielsturing, kleurtjes binnenverlichting, massage, lay-out dashboard...

      En: 't strafste van al, ondanks het een Renault is, het werkt. (nog steeds)
      Ik zal volgende week comfort es testen in La Douce France
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

        Ik zal volgende week comfort es testen in La Douce France
        Wat is er beter dan met een Renault Espace door Frankrijk reizen?
        Enkel zij die er geen verstand van hebben zullen nu met een idioot antwoord af komen.en weten niks van het echte "savoir vivre".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

          Wat is er beter dan met een Renault Espace door Frankrijk reizen?
          Enkel zij die er geen verstand van hebben zullen nu met een idioot antwoord af komen.en weten niks van het echte "savoir vivre".
          en dan nog een Inisjal Parie!
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

            en dan nog een Inisjal Parie!
            Ja, héhé, sinds enige tijd staat het er achteraan niet meer op... die kunnen er niet meer mee stoefen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

              Ja, héhé, sinds enige tijd staat het er achteraan niet meer op... die kunnen er niet meer mee stoefen.
              niet nodig, ze halen mij toch in met mijn eco-rijstijl en dan zien ze het op m'n neus wel staan in hun achterhuidkijkspiegel
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                Wat is er beter dan met een Renault Espace door Frankrijk reizen?
                Enkel zij die er geen verstand van hebben zullen nu met een idioot antwoord af komen.en weten niks van het echte "savoir vivre".
                Geeft Renault nog steeds 4 jaar garantie en 4 jaar assistentie langs de weg ?





                Comment


                • Ge zijt veranderd sinds ge BMW rijdt man!! Azo afgeven op uw favoriet merk
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Ge zijt veranderd sinds ge BMW rijdt man!! Azo afgeven op uw favoriet merk
                    Ik overdrijf een beetje natuurlijk hee.... Maurice beetje op z'n paard zetten lol

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                      wij zouden denken van ja, meestal geeft de sport-modus gewoon meer gas in je plaats, met een zelfde druk op de pedaal
                      maar eigen lijk is het antwoord neen voor de motoren die meer dan 200pk's leveren, een dergelijk vermogen is al niet naar het asfalt te brengen in de eerste twee versnellingen, en zeker op het nat. Vandaar dat de elektronische waakhonden het vermogen tijdelijk afromen, hetzij door het motormanagement, hetzij via de ABS. Anders zouden er veel meer strepen van banden op de baan ;-) , of wagens in de gracht ;-))
                      Remember de Porsches en de BMW's van 20 jaar geleden
                      Die electronische waakhonden treden pas in werking als er gripverlies is hoor. Met mijn 260 PK trek ik geen strepen op een droog wegdek. Je hoort dat het tegen de grens aan gaat maar ze slippen net niet door. Op natte weg voel je dan wel duidelijk dat er ingegrepen wordt als je overdrijft. Met een voorwielaangedreven auto heb je meer last van gripverlies. Maar die 200 PK doet de wielen net niet doorslippen op droge weg. Moest je gas geven en de rem ingeduwd houden en dan pas vertrekken, dan zou hij wel doorslippen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Ik overdrijf een beetje natuurlijk hee.... Maurice beetje op z'n paard zetten lol
                        Ik zal mijne Brabantse knol nog eens van stal halen zie:
                        4 jaar waarborg en pechverhelping was standaard, garantieverlenging afgeluisd van de garagist, dus 5 jaar inclusief pechverhelping
                        Ik ben er dus redelijk gerust in; die enkele zeldzame keren dat ik beroep heb moeten doen op de waarborgverlenging met mijn vorige Renaults (en ik heb er toch wel al wat gehad) hebben ze er nooit een punt van gemaakt; zelfs scheurtje in de zetel was na 4 jaar geen reden tot discussie.
                        Niet voor niks dat ik een nogal trouwe Renault-klant ben.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Die electronische waakhonden treden pas in werking als er gripverlies is hoor. Met mijn 260 PK trek ik geen strepen op een droog wegdek. Je hoort dat het tegen de grens aan gaat maar ze slippen net niet door. Op natte weg voel je dan wel duidelijk dat er ingegrepen wordt als je overdrijft. Met een voorwielaangedreven auto heb je meer last van gripverlies. Maar die 200 PK doet de wielen net niet doorslippen op droge weg. Moest je gas geven en de rem ingeduwd houden en dan pas vertrekken, dan zou hij wel doorslippen.
                          is spinnen dan geen gripverlies ?
                          met zijn (toen rijkelijke) 175 pk's / 270Nm kon ik met mijn Saab 900 Turbo16 geen canon-start doen zonder te spinnen, in eerste op het droge en in tweede op het nat.
                          Dat was nog een wagen zonder ABS, ASR, ESP... en dat toont aan waar de limiet zonder hulpmiddelen ligt

                          Comment


                          • Ik bedoel dat hij niet spint op droog wegdek. Je Saab trok ook vooraan en was een manuele versnellingsbak. Plus de overbrenging naar het wegdek is stukken verbeterd tov toendertijd. Heb zo ooit eens met een 200SX gereden en die trok de achterwielen tot in derde steeds scheef met de baan afronding mee. En dat had geloof ik 200 pk ?
                            Ik kan met de mijne plankgas duwen op droog wegdek en zonder echt gripverlies weg geraken hoor. En da's in 6 sec tot 100...Op nat is het zoeken, dan wel.
                            Auto's zijn wel fel veranderd tov zo'n Saab 900 hee Vroeger was het moeilijk om 140 PK op de voorwielen aan de grond te zetten (ik herinner me mijn Golg GTI) en dat was dan nog ne 'goeie' hierin destijds.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik kan met de mijne plankgas duwen op droog wegdek en zonder echt gripverlies weg geraken hoor. En da's in 6 sec tot 100...Op nat is het zoeken, dan wel.
                              Dan rij je met de verkeerde auto...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment




                              • het is niet omdat je 100 haalt in 6 seconden dat je vanaf 0 over het vol vermogen van je 260 pk's beschikt, dat bedoel ik. De waakhonden zorgen er voor dat enkel de max aanwendbare kracht gedistilleerd wordt, zodat er geen spin ontstaat. Zouden ze dat niet doen, je zou een paar seconden stilstaan met draaiende wielen, en deze vertraging zou je nadien niet terug kunnen winnen wanneer je wel grip krijgt...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                  Dan rij je met de verkeerde auto...
                                  Kijk soms verlekkerd naar de prestaties van een 750D... dat moet een kanon zijn.... En da's ook maar ne drieliter hee

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten


                                    het is niet omdat je 100 haalt in 6 seconden dat je vanaf 0 over het vol vermogen van je 260 pk's beschikt, dat bedoel ik. De waakhonden zorgen er voor dat enkel de max aanwendbare kracht gedistilleerd wordt, zodat er geen spin ontstaat. Zouden ze dat niet doen, je zou een paar seconden stilstaan met draaiende wielen, en deze vertraging zou je nadien niet terug kunnen winnen wanneer je wel grip krijgt...
                                    Denk je dat het vermogen gecoupeerd wordt bij vol gas vertrekken op droge weg ?

                                    Comment


                                    • Uiteraard... via de ABS-sensoren worden de spinneigingen vastgesteld en de motormanagement wordt dan instantelijk aangepast, het is dan alsof je minder gas geeft alhoewel je plankgas blijft geven. De elektronica doet wonders !! Eigenlijk is dat net hetzelfde als de werking van de ABS, maar omgekeerd. Daar blijven de wielen draaien alhoewel je de druk op de rempedaal niet lost.

                                      Comment


                                      • 260 pk krijg je weldegelijk aan de grond hoor met goede banden in rechte lijn. Zonder hulpmiddelen.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Misschien wel met een 4x4 aandrijving, maar voor vele wagens die de kaap van de 300/400 overschrijden is het gewoon "mission impossible"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X