Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    260 pk krijg je weldegelijk aan de grond hoor met goede banden in rechte lijn. Zonder hulpmiddelen.
    in een 7 wrs wel, maar in een 3 ook denk je ?

Comment

• Tuurlijk wel... achtertrekker, droge baan en goede banden.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Met gedoseerd gas geven kan je toch alles aan de grond houden? Die elektronische shit van tegenwoordig e maakt het ons allemaal veel te gemakkelijk. Patineren deed ik zelf met mijn 1.1 naftje vroeger.
        Net gelijk die standen allemaal, eco, sport, zijn toch ook dingen die je manueel kan? Rustig gas geven en op tijd schakelen (eco) of de gas tegen de vloer en hoog ik toeren jagen (sport). Elektronische shit kan natuurlijk veel meer, gasrespons regelen, remdruk waarschijnlijk? Ma dan nog. Tegenwoordig kan iedereen met gelijk welke wagen rijden, gewoon omdat het zo gemakkelijk is.
        Zou graag is me een achterwiel aangedreven bom rijden zonder elektronische snufjes, vré plezant moet da zijn! :-)

Comment

• Ik ben er ook van overtuigd dat op rechte baan mijn rijhulpmiddelen niet moeten helpen. Je voelt dat namelijk wel als die ingrijpen ofwel via het ABS, ofwel door het couperen van het vermogen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

in een 7 wrs wel, maar in een 3 ook denk je ?
            Verschil in optrekken is niet zo groot tot 100. Of bedoel je door minder gewicht op de achterwielen ?

Vroeger met m'n 524TD, dat was leute. Geen gewicht achteraan, die ging waar je het wilde. Maar een oude 730 zette ik ook dwars zulle destijds. Die auto's hadden inderdaad geen hulpmiddelen, maar vooral, de tractie was veel minder dan huidige moderne voertuigen...

Comment

• Tractiecontrole?

Comment

• Ik viel in slaap bij die rs5.

Comment

• "Ik kan nu veilig inhalen! heel veilig!"

Comment

• logic

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Verschil in optrekken is niet zo groot tot 100. Of bedoel je door minder gewicht op de achterwielen ?
                    bedoelde eigenlijk het gewicht een beetje, maar de druk op de achteras bij optrekken zal wrs niet zo veel schelen tss die 2 modellen
                    Last edited by bobo; 26/04/2017, 00:52.

Comment

• mijn antwoord: ja. de beleving doet meer dan de cijfers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Grapje he manne, grapje he!
                        Last edited by jacothom; 26/04/2017, 01:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Nu zal ik wel weer de trol zijn, let op.
                          "Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                            Zou graag is me een achterwiel aangedreven bom rijden zonder elektronische snufjes, vré plezant moet da zijn! :-)
                            Geert: tractiecontrole uitzetten op de MX-5.

Comment

• En voor d'een bocht terugschakelen, koppeling laten abrupt schieten, ruk aan 't stuur en direct volle gas erop... ge zult wel scheef gaan zulle

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Geert: tractiecontrole uitzetten op de MX-5.
                                Misschien kan ik daar al is mee beginnen. Haha, het zal dan maar een klein bommetje zijn, ik voel toch vaak dat de MX-5 sommige momenten veel sneller vooruit gaat dan andere momenten, zal de tractiecontrole wel voor iets tussen zitten. Wordt tijd dat ik het is probeer! Heb zo al is 2 keer geschoven, ene keer op sneeuw tegen lage snelheid en ene keer tijdens het optrekken, totaal onverwacht, met tractiecontrole aan. Heb wel het gevoel dat de MX-5 zich gemakkelijk laat bijsturen.

Brammelo, wat zijn u ervaringen met de MX-5?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Vroeger met m'n 524TD, dat was leute.
                                  E28 of E34 ? ... ik gok op de E28 als ik de beschrijving van zijn weggedrag lees ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    En voor d'een bocht terugschakelen, koppeling laten abrupt schieten, ruk aan 't stuur en direct volle gas erop... ge zult wel scheef gaan zulle
                                    Ik weet maar al te goed hoe het moet, maar den durf is er ni. Zou dan net willen lukken, tijdens die ene keer proberen, dat het mis gaat. Heb ook nog ni echt een plaats gevonden waar ik het is zou kunnen proberen.

Comment

• Met 1 mei in het vooruitzicht mag een parking van een supermarkt toch geen probleem zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

E28 of E34 ? ... ik gok op de E28 als ik de beschrijving van zijn weggedrag lees ...
                                        rond de jaren 1975 heb ik een van eerste 528i uitgebreid mogen testen, voor deze was elke kromme oprit van snelweg een uitdaging om de wagen op de baan de houden... een misplaatse druk op de gaspedaal en hij was al te schuiven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

De allereerste hee... Was toen een heel erg leuke wagen!

Comment

Working...
                                          X