Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haal je nog veel plezier uit snelle wagens in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik weet maar al te goed hoe het moet, maar den durf is er ni. Zou dan net willen lukken, tijdens die ene keer proberen, dat het mis gaat. Heb ook nog ni echt een plaats gevonden waar ik het is zou kunnen proberen.
    Geert, doe het nooit zo een eerste keer zoals ik schreef hee. Da's veel te geweldig. Beter gewoon in tweede eens meer gas geven in een haakse bocht om te beginnen. Bvb terugdraaien aan de lichten, da's heel controleerbaar en niet zo erg als je rond gaat.
    Vroeger hadden wij hier het industrieterrein waar toen maar 2 fabrieken waren. Hoeveel uren we daar niet doorgebracht hebben... En fun gehad.... Nu kan zoiets niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      De allereerste hee... Was toen een heel erg leuke wagen!
      Ook nog mee gereden, E28 524 TDa ... inderdaad een zalige kar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Dan denk ik niet dat jij ooit met een plezante wagen heb gereden.

Ik heb iedere dag genot gehad van mijn 265 pk.

Al is het maar om een afrit tegen een bovengemiddelde snelheid te nemen.
        Ik ben er zeker van dat ik al veel meer snelle en exclusieve wagens in mijn bezit heb gehad, in mijn bezit heb en zeker al meerdere dagen mee heb test gereden heb dan de meesten hier. Bijna elke Porsche, van destijds de instapper 924 tot de recente 991 turbo S. Verschillende Italiaanse merken en enkelen echte dreamcars. Al meer dan 30 jaar mijn rijbewijs en sommige wagens blijven slechts enkele dagen in mijn bezit. Sommigen dan weer voor vele jaren. Maar het is en blijft een hobby en zoals ooit eens iemand tegen mij zei : de jacht is het leukste. Het bezit ben je snel gewoon en dan begin je je te vervelen. Dit jaar zitten wel al aan nummer vier waarvan 1 nieuwe. De daily. En 1 nieuwe in bestelling. Om in de garage naar te kijken.

Maar 200PK is meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. In luxe rijdend en met automaat. Ik wil een tas koffie kunnen drinken terwijl ik ergens in een file aanschuif. Zonder dat de helft op mijn hemd hangt of dat ik constant in de roerbak moet liggen draaien. Voor gewone wagens een trapsautomaat en voor sportwagens met dubbele koppeling. En de oldtimers die een roerstok hebben is enkel leuk als je weet dat je nergens in druk verkeer moet gaan rijden. Meestal gaat dit gepaard met een links stijf been van de ontkoppeling in te drukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          "Ik kan nu veilig inhalen! heel veilig!"

schitterende kerel die Wouter Karssen
          2.0 JTDm

Comment

• Er zijn zelfs in Vlaanderen nog mogelijkheden genoeg om eens goed door te peren.
            Je moet er alleen de plaatsen en het tijdstip voor uitkiezen en je gezond verstand wat gebruiken.
            2.0 JTDm

Comment

• Deze doet het helaas op een compleet foute plaats ! ...

Er zijn hallucinante beelden opgedoken die een dashcam maakte aan een schoolpoort in het Vlaams-Brabantse Landen. Een man uit het nabijgelegen Montenaken die woensdagochtend zijn zoon afzette, kon er filmen hoe een chauffeur met een rotvaart over het zebrapad bij de school scheurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard
                Deze doet het helaas op een compleet foute plaats ! ...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852629
                Tja, gelijk rijbewijs afnemen!
                Btw, filmer staat ook wel in overtreding.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Waarom zou die in overtreding staan?
                  Beetje moeilijk om te zeggen of hij 5 meter van het zebrapad staat op zo een filmpje, als je dat bedoelt.

Comment

• Mogelijks op minder dan 5 meter voor zebrapad ... moeilijk te beoordelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut
                      Waarom zou die in overtreding staan?
                      Beetje moeilijk om te zeggen of hij 5 meter van het zebrapad staat op zo een filmpje, als je dat bedoelt.
                      Ja, ik veronderstel dat. Wat ook weer opvalt is dat die voetgangers geen (oog)contact maken met eventueel aankomend verkeer. Is toch ook weer typisch.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik weet maar al te goed hoe het moet, maar den durf is er ni. Zou dan net willen lukken, tijdens die ene keer proberen, dat het mis gaat. Heb ook nog ni echt een plaats gevonden waar ik het is zou kunnen proberen.
                        Kzou zeggen kom es proberen met menne mx5 na.

Belangrijkste is inderdaad wel het plaatsje vinden om het (veilig) te kunnen doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja, ik veronderstel dat. Wat ook weer opvalt is dat die voetgangers geen (oog)contact maken met eventueel aankomend verkeer. Is toch ook weer typisch.

dat zou goed lukken bij iemand die voorbijstekend op een zebrapad tegen 80 aankomt zetten. oogcontact! lost alles op! haha! wanneer je beide stil of bijna stil staat, voetganger of automobilist, of ongeveer gelijke snelheid als fietser + automobilist, anders doet dat weinig en is het toch vaak of wet van de sterkste of hopen op respect voor de regels van beide kanten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate

Kzou zeggen kom es proberen met menne mx5 na.

Belangrijkste is inderdaad wel het plaatsje vinden om het (veilig) te kunnen doen.
                            Als ik nu is een goed plaatsje zou vinden ik zou het zelf is proberen. De schrik is vooral om brokken te maken, kan het mij ni permitteren daarmee. Moet wel is fijn zijn om met andere is te proberen, die natuurlijk hun verstand gebruiken. Ma het moeilijkste is waarschijnlijk een plaats vinden.

Comment

• Nee, een plaats is geen probleem, draai gewoon eens terug aan de lichten en probeer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin

dat zou goed lukken bij iemand die voorbijstekend op een zebrapad tegen 80 aankomt zetten. oogcontact! lost alles op! haha! wanneer je beide stil of bijna stil staat, voetganger of automobilist, of ongeveer gelijke snelheid als fietser + automobilist, anders doet dat weinig en is het toch vaak of wet van de sterkste of hopen op respect voor de regels van beide kanten
                                Vooral dat laatste, of hopen op respect...enz... is belangrijk. Meeste fietsers en voetgangers zijn daar wereldvreemd aan.

Comment

• Een zebrapad geeft aan de voetganger een vals gevoel van veiligheid, ik zou nooit oversteken zonder te zien dat de autobestuurders mij gezien hebben én vertragen. Het veiligste is nog over te steken als er geen wagens zijn... al dan niet op een zebrapad !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Een dikke twee jaar terug met een F31 325d testwagen. Na lang zoeken eens een stukje gevonden om dat spel eens te testen. Geen verkeer en een recht overzichtelijk stuk. Oké, even doortrekken hier en... flash! Een anonieme in de berm. Was iets van een 70 per uur in een zone 50 en de boete was zo'n 250 euro. Leuk testritje was dat.
                                    maat van me is enkele weken terug de nieuwe Giulia gaan testen 250 euro heeft het hem gekost...na 4 minuten was hij al geflitst hehe

Comment

• vroeger 1999-2004 knalde ik aan 200Km/h+ naar de kust etc...

"rijden" ik vind er niets meer aan eerlijk gezegd...tenzij je er echt tijd voor maakt (nachts rijden,leuke baantjes)

1. Veeel meer verkeer dan pakweg 10 jaar geleden
                                      2.Flitspalen
                                      3.Traject controle

Boven de 300 pk is nutteloos...in België

Dit is ook de reden dat er in Duitsland geen snelheidsbeperking komt...om de Duitse auto-industrie in leven te houden (ze maken meer winst op dikke bakken dan kleine eco 4 cyl's)
                                      Last edited by ; 26/04/2017, 19:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Een zebrapad geeft aan de voetganger een vals gevoel van veiligheid, ik zou nooit oversteken zonder te zien dat de autobestuurders mij gezien hebben én vertragen. Het veiligste is nog over te steken als er geen wagens zijn... al dan niet op een zebrapad !
                                        Dit dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Daar inderdaad wel, maar daar kom ik niet veel. Ik ga er meestal al vroeger af / op. Het stuk Lichtervelde -> Moorsele is toch wel vrij "clean" hoor.
                                          Toch al meerdere malen zien staan met de 'vuilbak' aan de Esso, camionette op de parking van den esso en de vuilbak tussen de autosnelweg en de oprit van de Esso naar autosnelweg. Je moet verdikke al goe opletten om die te zien staan.
                                          Een aantal korte stukken kunnen ze niet staan wegens geen bruggen ofzo, maar dat is dan toch ook maar kortstondig dat je in relatieve (flits)veiligheid kan doorsjezen.

Mijn zwaarste boete was op de A19 jaar of 6 geleden, dacht ook dat het daar velig was... doodlopend baantje naar boerderij moet er ene omhoog geklauterd zijn om er de driepoot te zetten. Is ongeveer halverwege tussen Moorsele en afrit Menen.
                                          Nu let ik daar altijd op en nog een paar keer zien staan.
                                          Was toen 'gepresseerd' met mijn camionette, 160 gecorrigeerd naar 150km/h.

Voor de rest gemiddeld 1 per jaar (80.000km/jaar) en altijd van die schijtboetes waar je na correctie dan nog 3 of 4 km/h te snel rijdt.

Comment

Working...
                                          X